Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

365 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 11:34:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Onbekend virus in een onbekend programmaonderdeel  (gelezen 15652 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Onbekend virus in een onbekend programmaonderdeel
« Reactie #30 Gepost op: 6 september 2011, 15:01:26 »
Ik zal dat advies opvolgen, en ja, de virus is weg.
Met de de TDSS killer leek het er even op dat het werkte, maar na een minuut was de TR trojan terug. Dat is nu niet het geval met Combofix want ik werk weer op de C schijf.


Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Onbekend virus in een onbekend programmaonderdeel
« Reactie #31 Gepost op: 6 september 2011, 17:02:12 »
Hier word die trojan ook beschreven op de site van bleepingcomputer, de makers van combofix. Ik vind het vreemd dat hier geen gebruik word gemaakt van combofix.

Hier vind
je een handleiding van dat Avira bootschijfje.
En dat meedenken is heel graag gedaan hoor.  ;)
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Onbekend virus in een onbekend programmaonderdeel
« Reactie #32 Gepost op: 6 september 2011, 17:52:56 »
@ Swake
Virus definitief weg. Combofix is gewoon DE oplossing. Ik was de naam kwijt, maar gelukkig schoot die ineens te binnen.
En dan te bedenken dat al die ingewikkelde toestanden met MalwareBytes e.d. totaal niet helpen. Maar dat komt omdat deze lui totaal niet aan de weg timmeren. Een reclamelawine wil niet zeggen dat het product werkt. En in dit geval is opnieuw het credo dat "ervaring is wijsheid  die te laat komt" .
Mijn E schijf is weer ontdaan van W7 en schoon. Nu nog uit het zwarte scherm weg ....... en dan draait alles weer als vanouds.
Hoe ik aan deze troep kwam? Ik zocht naar een tut om een vectorbestand uit CS3 binnen Illustrator CS5 te krijgen. Ik peins me suf want in de nieuwe versies wordt die integratie steeds moeilijker.
Sites die door velen worden aanbevolen maar in principe pure malware verspreiden. (PcTools & Spyware Docter)