Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:57:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Foto's  (gelezen 13902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline exmann
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Foto's
« Gepost op: 7 september 2011, 09:15:54 »
Als ik foto's op mijn pc verander, landscape naar portrait of andersom, dan verdwijnt deze foto vervolgens naar een andere directory en krijgt dan tevens het attribute HIDDEN, op deze manier raak ik een hoop foto's kwijt die ik alleen kwa orientatie wilde wijzigen. Wie weet waar dit geregeld wordt en hoe ik dit kan voorkomen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Foto's
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2011, 10:52:39 »
Welkom exmann,

Citaat
Als ik foto's op mijn pc verander, landscape naar portrait of andersom, dan verdwijnt deze foto vervolgens naar een andere directory en krijgt dan tevens het attribute HIDDEN
Kun je wat meer informatie geven:
a) Welke Windows versie gebruik je?
b) Welk programma gebruik je als je die foto bestanden verandert?
c) Welk antivirus/antimalware programma gebruik je,is dat up-to-date en heb je al eens een complete systeemscan gedaan?


Groeten, Peter


Offline exmann
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Foto's
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2011, 13:14:56 »
Hallo Peter,
Windows 7 (64 bits)
Diverse programma's geprobeerd allemaal hetzelfde resultaat. Kan uiteindelijk de foto's wel terug vinden als ik een gedeelte van de naam op geef en aangeef dat ook de hidden bestanden getoond moeten worden. Maar het is zonde van de tijd en inspaning.
Gebruik McAfee Internet Security, is helemaal up to date, wekelijks wordt er een complete system scan gedaan en worden geen problemen gevonden, ook een andere security scanner kan geen problemen vinden.
Dus volgens mij is het een instelling van Windows zelf, maar welke?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Foto's
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2011, 13:16:20 »
Dag Exmann,
 
Heb je software van McAfee op die pc staan?
Het is een veelgehoorde klacht dat een aantal versies van McAfee dit soort problemen veroorzaken, vandaar.
McAfee beloofde in mei dat ze binnen twee dagen een oplossing zouden bieden, maar naar ik begrijp is die er nu nog steeds niet.
 
[edit] je was mij net voor met je antwoord. Ja dus. Vrijwel zeker dat daar de oorzaak zit. Als je mcAfee voor virusproctectie gebruikt, kan je het vervangen door een gratis alternatief, zoals de Microsoft Security Essentials. [/edit]
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Foto's
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2011, 13:25:23 »
Hoi exmann,

Citaat
Gebruik McAfee Internet Security, is helemaal up to date,
Daar zit hem ook het probleem. Schakel McAfee eens uit, zonder internet-koppeling, en bewerk de afbeelding nog eens. Waarschijnlijk gaat het dan wel goed.
Dit probleem speelt als maanden en is nog steeds niet opgelost. Een slechte beurt van McAfee naar mijn mening.

In plaats van McAfee kan je, eventueel tijdelijk, de gratis scanner van Microsoft MSE gebruiken.


Peter

Offline exmann
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Foto's
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2011, 09:31:28 »
Ben niet zo'n voorstander van het uitschakelen van McAfee Internet Security, want dat betekend gewoon dat ik het programma moet verwijderen. Het heeft mij al tegen vele virussen beschermd en ik ken MSE van Microsoft niet. Niet alles is goed en betrouwbaar van Microsoft.
Ik heb even geexperimenteerd en ik breng de wijziging (rode ogen reductie) aan met Windows Photo Gallery. De foto blijft wel in de eigen directory staan maar krijgt het attribute Hidden.
Wie zegt mij dat dit wordt veroorzaakt door McAfee en het kan net zo goed Windows Photo Gallery zijn. McAfee is op dit moment niet bereikbaar voor commentaar (wegens onderhoud) dus ik kan het ook niet verifieren.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Foto's
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2011, 10:07:00 »
Dag Exmann,
 
>> Wie zegt mij dat dit wordt veroorzaakt door McAfee en het kan net zo goed Windows Photo Gallery zijn. <<
 
Zoals ik schreef, het is een zeer bekende klacht bij het gebruik van McAfee. Er zijn geen meldingen dat dit probleem ooit door ms Photo gallery of welk ander softwarepakket dan ook zou zijn veroorzaakt.
Meer informatie over het probleem en de nog niet geleverde oplossing vind je in DIT McAfee forum, het is wel even lezen want er zijn 32 pagina's berichten over.
 
Vertrouw je Microsoft Security Essentials niet, dan kan je eens kijken naar Nod32. Een gratis 30 dagen versie kan je HIER downloaden. Nod32 is een van de beste virusscanners op de markt, en volgens een flink aantal onafhankelijke testers beter dan McAfee (waar ik het van harte mee eens ben).
 
Hieronder het totaaloverzicht van de VirusBulletin testen van McAfee en eset's Nod32 over ruim 13 jaar.
 

« Laatst bewerkt op: 8 september 2011, 10:21:45 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Foto's
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2011, 10:37:23 »
Hoi exmann,

Citaat
Wie zegt mij dat dit wordt veroorzaakt door McAfee en het kan net zo goed Windows Photo Gallery zijn. McAfee is op dit moment niet bereikbaar voor commentaar (wegens onderhoud) dus ik kan het ook niet verifieren.
Als je het niet probeert dan blijft het gissen. McAfee zegt het zelf op hun website, zie HIER.

Helaas is de pagina tijdelijk niet beschikbaar. Hmmm... Zouden ze een eindelijk een oplossing gevonden hebben?
Hou de komende dagen de McAfee updates/patches in de gaten.

Wat Michel ook al vertelde, NOD32 aka ESET is ook een goede oplossing.


(Edit: de bovenstaande FAQ-pagina werkt weer)


Groeten, Peter


« Laatst bewerkt op: 8 september 2011, 11:59:36 door Peter »