Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:35:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kan bestand niet weergeven op digitale camera  (gelezen 16623 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Gepost op: 12 september 2011, 23:02:58 »
Hallo,
 
Op mijn digitale camera is opeens een foto verdwenen. Kan het bestand niet weergeven, staar er.
Dat was in juni ook al zo, en ik heb een sterk vermoeden wie dat gedaan heeft, de stiefzoon.
Hij kan het niet hebben dat ik foto's van mijn kleine neefje erop heb zitten.
Nou had ik gelukkig die foto al op de computer gezet, dus ben hem niet kwijt.
Maar toch, is hij nog  ergens of is hij echt weg?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2011, 00:28:58 »
Hallo Janny,
Citaat
Kan het bestand niet weergeven, staar er.
Vanuit het menu in je camera om foto's te kijken kun je niet veel fout doen, het toont de foto's die zijn gemaakt. Als iemand die foto verwijderd wordt deze helemaal niet weergegeven. Als de foto's op een SD kaartje in je camera staan kun je proberen om het kaartje via de computer weer te geven. Deze melding kan ook duiden op een defect SD kaartje.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2011, 09:59:00 »
Hoi Janny,

Ik krijg zo'n melding op mijn camera als ik een foto rechtstreeks vanaf de camera open in mijn computer en de foto vervolgens opnieuw opsla (ook weer direct op de camera). Kennelijk doet Windows dan 'iets' waardoor de camera het bestand niet zomaar meer kan openen. Op de camera kan ik de foto dan alleen nog bekijken door een 'mapweergave' modus aan te zetten. Wat ook kan, is de foto vanaf de camera naar de computer kopiëren, en het vanaf de computer openen. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2011, 12:38:16 »
Hallo Ruud en Ronald,
 
Nou dan zijn zeker allbei de SD kaartjes defect. Ik heb een maand geleden nog een nieuwe gekocht omdat ik die nodig had voor een feestje. Alleen maar foto's verdwijnen van dat kleine jochie. In juni was het ook met dezelfde mededeling dat het niet geopend kon worden. Als ik een foto wil wissen, dan druk ik op een knopje en dan kun je kiezen uit:
 
Alles wissen
Wissen
Annuleren
 
En dan zie je niet die mededeling van het niet kunnen openen.
En een foto verdwijnt niet zomaar zonder een bepaalde handeling te verrichten, lijkt mij.
En ik kopieër altijd mijn foto's naar de computer, er zit een programma op de computer, fototransport geheten en er is een DCIM map waar ze in terecht komen, en daar maak ik weer aparte mappen aan met een naam die van toepassing is.
 
Dus, ???????????

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2011, 13:12:28 »
Hoi Janny,

Kan je de originele foto niet terug kopieren naar je camera?
Ik heb ook wel eens zitten prutsen met zo'n USB kabeltje naar de camera. Echt handig werkt het niet.
Als je een SD kaartlezer hebt, via een multi-kaartlezer inbouwslot bijvoorbeeld, dan haal je de SD kaart simpel uit je camera en prikt die in de SD kaartlezer. Daarna is het net als met een USB-stick een kwestie van bestandjes overzetten.


Peter

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 17:03:00 »
Janny,
 
Heb je het kaartje in een laptop of cardreader gehad? Eventueel vanuit een computer een keer beschreven/geformateerd? Of biojvoorbeeld foto'e gedraaid vanuti de PC op het kaartje? Indien je zoiets inderdaad hebt gedaan dan is er naar ik destijds van wat deskundigen heb begrepen maar 1 oplossing, formateren in de camera  (uiteraard pas nadat je de foto's hebt veiliggesteld). Je camera is niet bedoeld om als foto archief te functioneren, het advies dat ik van alle deskundigen hoor, formateer (vanuit de camera zelf!) altijd het kaartje nadat je de foto's op een pc oid heb gekopieerd, dat maakt de kans op fouten op het kaartje minimaal en is de meest veilige methode. Zelf doe ik het vrijwel altijd zo, afgelopen voorjaar een keer niet. Ik had toen veel foto's verwijderd en had toen direct een paar foto's die ik niet kon lezen. Alles overgezet op PC en kaartje geformateerd met de camaera zelf en inmiddels al weer zo'n 2500 foto's (bruidsreportage +/- 1700 en vakantie +/- 800) genomen zonder enig probleem.
 
TdJ

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2011, 21:46:03 »
Mijnheer De Jonge!

Of biojvoorbeeld foto'e gedraaid vanuti de PC op het kaartje?

Zoveel tikfouten = Bolussen trakteren, aan het hele Forum! :P

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2011, 23:15:36 »
O ja lekker, sturen maar. ;D ;D

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Kan bestand niet weergeven op digitale camera
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2011, 16:11:34 »
Hallo TdJ,
 
Nee, heb ik nooit gedaan. Maar ik heb nu wel het sd kaartje in de laptop gestoken, en wat blijkt?
De foto is nog steeds aanwezig op het sd kaartje, ik heb hem op de laptop gezien alsof er niets mee gebeurd was.
?????