Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

87 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

16 april 2024, 22:44:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?  (gelezen 19473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Gepost op: 15 september 2011, 22:59:49 »
Goedenavond,

OK, ik ben over de drempel en ik ben eraan verslingerd ook nog. Ik heb een Android 2.2.1 Samsung Galaxy Mini smartphone.

Voorlopig gebruik ik nog mijn HEMA prepaid simkaartje, maar bij HEMA zijn de effectieve kosten van Internet knap duur. Dat gaat ver over de 20 euro per maand.

T-mobile moet ik niet, want de dekking daarvan is in ieder geval in deze buurt domweg slecht. Dan is Vodafone beter en die Blox geeft een hele maand Internet voor een tientje. Maar daarvoor in de plaats doet vriend V de belminuten aftikken voor 35 cent in plaats van 14 bij de HEMA.

Of je wordt dus door de kat gebeten of door de hond.

Ik loop erover te denken in mijn kleine ouderwetse Nokia een HEMA kaartje kieperen en dan pak ik dat ding wel voor de gelegenheid dat er onderweg wat te bellen valt. Je hebt nou éénmaal werkpaarden en renpaarden.

Nou ben ik enigszins lui. Iemand hier die nog een tip heeft hoe het anders kan? Die Samsung is simlockvrij. Dat is dan weer het voordeel van T-mobile. Die verkopen ze zo. Alleen sjouw ik niet graag met twee telefoons.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

PS: Ik heb trouwens ook nog de app Tapatalk in die Samsung en kan daarmee prima dit forum volgen. Ik wordt steeds handiger met Swype ook nog, al heeft dat wel zijn grenzen. Ik heb niet zulke vaste handen namelijk.

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 18:19:06 »
Ik had wel iets meer reactie verwacht. Mooie kans om Swype uit te proberen. Dat gaat best lekker.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2011, 08:44:15 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2011, 09:36:50 »
Goedemorgen,

De stand van zaken is vooralsnog als volgt: Bij HEMA heb ik voor 14 ct per minuut (en per seconde tellen) mobiel telefoon en bij Vodafone voor een tientje /mnd  Internet. Maar bij Vodafone en alle andere providers tik ik plm 30 cent per minuut/minuut af voor mobiel telefoon.

In die combinatie zit dus de hik. Verder eet die smartphone zelfs bij uitsluitend data gebruik nog belminuten van het prepaid tegoed. Op die manier gaan de kosten altijd in de richting van het goedkoopste abonnement. Dat is dan over de 30 euro effectief.

Nou vind ik die smartphone hoogst nuttig. Je email ook onderweg bij de hand, bereikbaarheid, Dat Swype is hoogst handig voor eenvoudige teksten en Twitter is een handig nieuws- en promotie medium. Die apps zijn handig. Ik heb een wekker en stopwatch, plus het Tapatalk ding om die Forum te volgen. Dan nog een app om het Waterpolo nieuws te volgen. Dan vervolgens kan ik mp3 afspelen inclusief podcasts en bestanden bekijken tot pdf plus vrij dikke spreadsheets aan toe. Het ding heeft ook nog een mooie agenda, die ik met de Google kalender kan synchroniseren.

Dus dat wil ik, maar ik wil natuurlijk niet in die slimme marketing melkkoe streken trappen. Ik ben nu al in een maand 40 euro kwijt. Je betaalt leergeld. Die leer is nou wel gedaan. Nu was ik privé even heel erg druk.

Gisteren heb ik mijn Hema kaartje uit de telefoon gevist en een andere Hema kaartje erin gezet met maar 2 euro beltegoed. Maandag gaat er dan een Vodafone prepaid kaartje in en neem ik zo'n Blox Internet ding voor een tientje erbij. Het vaste HEMA kaartje gaat in de oude kleine Nokia gewone mobiel.

Heb ik wat serieus te bellen, dan grijp ik de Nokia. En voor elk ander gebruik de smartphone. Zo gebruik ik minimaal dat dure Vodafone bellen. Aan de HEMA prepaid kaart ben ik nog geen twee tientjes per halfjaar kwijt en nu met de nieuwe mogelijkheden al helemaal niet. Het is wat meer geklier en dat zint me niet erg. Maar aan grof betalen heb ik ook geen zin.

De relatie tussen bellen en data plus de verhouding met het vaste internet ontgaat me. Voor een bedrag ver over dat van een vast abo heb dan alles op dat smartphone ding? Waarom zou dat netwerk nou in aanleg en onderhoud zo duur zijn dan? Als HEMA telefoon kan leveren voor 14 cent dan is dat vast genoeg. Dat dat mobiel internet niet kostendekkend is voor 10 euro p/maand, OK. Dat wil ik nog wel aanvaarden. Leven en laten leven toch?

Nou had ik eerst het idee dan zo'n klunzige smartphone niks was en een tablet wel. Maar dat ligt nu toch wel anders. Dat aai-ding heb ik op zak en een tablet is dan te groot. Plus dat ik voor het direkte gebruik aan dat handzame aai-ding wel genoeg heb.

Hee! Als ik die aai nou aan mijn Ubuntu cloud kan knopen? Is er een app? ??? ? Ja zeg, er is wat!!

Coffee Time!!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

<MicroSoft is de sjaak. Android rules ...>
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2011, 11:26:44 »
Hoi Just,

Sinds mijn iPhone-abbo bij T-Mobile is verlopen, heb ik een paar weken een Hi-Prepaid kaartje gehad. Deze had echter problemen met Internet en een paar belletjes naar de Helpdesk van Hi hielp ook niet, omdat ik van kastje naar de muur werd gestuurd. Daar had ik geen zin in en heb ik dat kaartje zonder pardon weggemikkerd. Wel eerst het prepaid-bedrag opgemaakt natuurlijk. ;)

Daarna heb ik een Vodafone prepaid kaartje gekocht met een Internet-Blox van 10 euro erbij. Dit werkt wel prima. De kosten vallen mee, omdat ik meer Internet dan bel. Ik bel maar weinig en af en toe een SMS (naar de ander kant van de wereld). Je moet wel voldoende beltegoed blijven houden als je je Blox elke maand wilt behouden. Voorlopig blijf ik dus eventjes bij Vodafone.

Om het nog goedkoper te maken....had Ronald niet een truc met een buitenlands (Engels/Iers) prepaid kaartje?  Zou dat niet interessant zijn voor gebruik in Nederland? ::)  Hoe zat dat ook alweer, Ronald?



Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2011, 11:33:22 »
Hallo Stefan,

Zie jij bij Vodafone je beltegoed meer teruglopen dan logisch is? Bij mijn vrouw is dat zo, maar bij mijn zoon niet. Dan zouden de kosten toch weer meer oplopen.

Goed idee van dat UK/IRL kaartje. Ik ga eens kijken. @Ronald: is dat te regelen vanuit Nederland of moet ik daarvoor ter plaatse zijn? Goede smoes voor een najaarsreisje dan ... . <g>.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 11:50:15 »
Hoi Stefan en Just,

Citaat
had Ronald niet een truc met een buitenlands (Engels/Iers) prepaid kaartje?
Bedoel je DEZE link ?


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2011, 12:35:31 »
Hallo Peter,

Ja, dat is hem. Het is wat meer voor het buitenland, maar de Vodafone Blox met een tarief van 10 euro voor een maand internet is nu wel zeker marktconform, lijkt mij.

Het wordt me steeds helderder. Het plot HEMA/Nokia traditioneel voor bellen && Samsung Galaxy Mini met Vodafone prepaid met Blox voor Internet tekent zich steeds meer af als de juiste oplossing. Iets onhandiger alleen.

T-mobile heeft een SIM only abo met bellen en Internet voor een 17 euro heb ik gehoord. Maar die provider heeft hier rond huis onvoldoende dekking. Ik ga niet de tuin in moeten om te bellen of gebeld worden voor een euro per maand duurder en wat meer gemak niet telkens het prepaid tegoed te moeten opwaarderen.

Dank je wel, Peter!!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #7 Gepost op: 18 september 2011, 12:50:49 »
Zie jij bij Vodafone je beltegoed meer teruglopen dan logisch is?
Ja, altijd! hahaha

Maar serieus, ik wil inderdaad wel eens weten wat die SMSjes naar de andere kant van de wereld kosten. Met *101# kijk ik regelmatig naar mijn beltegoed, maar er lijkt altijd meer in rekening te worden gebracht dan het voor mijn gevoel zou moeten zijn. Ik heb het gevoel dat die SMSjes vrij duur zijn. ;-(  Gelukkig is er (in mijn geval) ook MSN en Skype.

Ken je *104# trouwens ook?
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2011, 12:55:27 »
Hoi Stefan,

*104#? Neee, vertel!!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2011, 13:06:24 »
Ach, het geeft alleen wat meer info of je Blox en tot wanneer deze geldig is. Ook zie ik dat ik nog 63 gratis Meerwaarderen sms'jes heb. :)  ...dat geldt vast niet voor SMSjes naar het buitenland.

Oh, en het afluisteren van je Voicemail kost geld bij Vodafone prepaid.
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2011, 13:30:42 »
Hoi Stefan,

Nou, dat vertellen ze je niet bepaald graag, maar hier is wat:

Sms naar het buitenland

Als je een sms'je verstuurt naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland dan betaal je het normale Nederlandse sms-tarief. Een sms versturen naar een buitenlands nummer kost altijd € 0,29. Ook als die persoon in Nederland is.

http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/internationaal/sms_mms/

Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort net niet helemaal verborgen geintjes. En als het dan een keer boven tafel komt zit er vervolgens zo'n nare praatjesmaker zich eruit te lullen dat alleen de "aanhechting" wat beter kon. Ik krijg dan de lust om zelf even te zorgen voor een wat betere aanhechting bij zo'n meneer.

Groeten,

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2011, 19:28:36 »
Hoi Just,

Volgens mij hangt de kosten van een SMS ook nog af naar welke zone je 'm stuurt; Europa, Oost-Europa en de rest van de wereld. Of was dat nou alleen met Internet? Hmmm..

Maar geldt die link die je gaf niet alleen voor abbonnementen?
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2011, 19:45:14 »
Hoi Stefan,

Dat zou best eens kunnen, maar dit was al een enorme puzzel om te vinden. Dus wie weet tik je wel een halve euro af per sms.

Wat een gedoe, hè?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2011, 00:28:59 »
Ja, ze weten het altijd lekker overzichtelijk te houden...NOT!
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #14 Gepost op: 19 september 2011, 12:02:56 »
Hoi Just,

Zojuist een SMS naar het buitenland verstuurd (in dit geval naar Vietnam) en ik was daar 87 eurocent voor kwijt!  ???

Volgende keer toch maar MSN gebruiken. WhatsApp gaat niet in ons geval omdat dan beide WhatsApp moeten hebben.
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl