Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 03:26:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?  (gelezen 18638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2011, 15:42:16 »
Ik loop erover te denken in mijn kleine ouderwetse Nokia een HEMA kaartje kieperen en dan pak ik dat ding wel voor de gelegenheid dat er onderweg wat te bellen valt. Je hebt nou éénmaal werkpaarden en renpaarden.
Hier is het net andersom, voor het niet zo serieuze werk wordt een T-mobile el-cheapo bel en data abonnementje gebruikt.

En voor de meer serieuze, vooral de buitenlands gesprekken (wel even vooraf de tarieven vergelijken) een hema prepaid gebruikt.

Meeste telefoon verkeer gaat van ons uit naar Aruba.
En dan is het toch wel zinvol om wat cijfertjes met elkaar te vergelijken.

Waar je bij denkt dat vanaf een vaste lijn of internet + bellen je altijd goedkoper uit bent, kom je behoorlijk bedrogen uit.

Het is linksom en rechtsom, niet één van allen.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2011, 21:18:21 »
Hoi Just,

Hierbij een overzicht van alle kosten van een Vodafone Prepaid (Aug. 2011) :

Tarievenoverzicht Prepaid Augustus 2011 (pdf)


Even kijken of het inderdaad klopt die 87 cent voor een SMS naar de rest van de wereld...

....hmmmm....dat zou 55 cent moeten zijn. Misschien helpt als ik MMS uitschakel. Ik gebruik dat toch niet.  Eens kijken wat de kosten dan zijn. Ik wil het nu weten ook!!!!
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Wat neem ik voor abonnement bij mijn smartphone?
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2011, 21:12:10 »
Hoi Just,

Goed idee van dat UK/IRL kaartje. Ik ga eens kijken. @Ronald: is dat te regelen vanuit Nederland of moet ik daarvoor ter plaatse zijn? Goede smoes voor een najaarsreisje dan ... . <g>.

Dat soort trucs zijn vooral interessant om mobiel internetgebruik in het buitenland goedkoper te maken. In Nederland ben je met een tientje doorgaans voor een hele maand klaar. ;)

Zelf heb ik een abonnement bij Vodafone. Sinds deze zomer hebben ze een internet-op-reis blox waarbij je voor je 2 euro per dag 35 MB (ook per dag) in het buitenland krijgt (en boven die 35 MB is het per MB goedkoper dan normaal, dus zonder die blox). Je betaalt die 2 euro alleen als je ook daadwerkelijk op een dag in het buitenland mobiel internet gebruikt. Dat vind ik wel een goede deal! De enige reden dat ik deze zomer in de UK tóch weer een lokaal prepaid kaartje had geregeld, was omdat ik geen zin had om iedere dag m'n mobiele data-verbruik in de gaten te houden. :)

Vooralsnog zit ik nog een jaar bij Vodafone, met een abonnement dus. Ik betaal nu 22,50 per maand voor onbeperkt mobiel internet en 150 belminuten/300 SMSjes (zát voor mij). Gezien de onlangs gestegen abonnementsprijzen ben ik daar wel tevreden mee! ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence