Goedemiddag!
Ik heb sinds kort een Androïd telefoon zoals oplettende bezoekers van ons Forum vast wel zullen hebben gemerkt. Inmiddels ben ik aardig thuisgeraakt in de grappen en grollen van Androïd. Er zal vast nog wel veel te ontdekken zijn. Daar ben ik niet bang voor.
Toen ik voor de eerste keer zo'n ding in handen kreeg had ik regelmatig zwaar de neiging het ding het raam uit te gooien. Je wil het niet weten. Inmiddels is dat omgeslagen naar grote waardering. Begrip ook voor de beperktheid van het apparaat.
Na mijn eerste kennismaking had ik nog het idee dat een tablet voor mij veel geschikter zou zijn. Maar zo'n ding steek je niet in de borstzak. Dus dan grijp ik weer liever een laptop met een heus toetsenbord. Gisteren kreeg ik in de gaten dat het ding ook nog in staat is zelf een Wifi netwerk in de lucht te schoppen. Dus heb ik via die weg nu de mogelijkheid overal in Nederland mijn laptop op Internet te krijgen. Niks moeilijke UMTS kaart, dongle of wat dan ook. Gewoon mijn mobieltje.
Ik had in no-time mijn broer's iPad via die WiFi toestand op Internet, die vervolgens zijn e-mail even kon checken. Dat was echt een leuke verrassing, dat WiFi netwerkje.
Inmiddels heb ik ook een paar apps geïnstalleerd. Je zal me echt geen bergen apps zien gebruiken, maar wel een doordachte keuze. Het ding zet ik zoveel mogelijk naar mijn hand.
Ik ben even vergeten waarom ook al weer. Maar ik ben al gaan kijken of ik misschien zelf een app kan maken. Dat lijkt wel erg doenbaar, zelfs voor iemand die echt niet van plan is om te gaan programmeren.
Als me nu weer te binnen wil schieten wat ik dan wel met die app wou bereiken ga ik dat eens proberen via deze Google Labs website:
http://www.appinventorbeta.com/about/Alle voorwaarden zijn al voor elkaar. Nu nog alleen goed helder krijgen wat ik wilde creëren. Uiteraard via mijn laptopje op Linux, wat anders?
jullie
(helemaal maf van Androïd)