Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

201 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:51:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Webwereld - DigiNotar  (gelezen 19138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Webwereld - DigiNotar
« Gepost op: 20 september 2011, 17:32:14 »
Op ons forum kun je altijd de laatste berichten lezen als feed van Webwereld. Als je in het linker kolom onder 'Actuele onderwerpen' klikt op het laatste nieuws van Webwereld dan kun je het actuele bericht lezen en terug bladeren. Ik kwam het bericht tegen dat DigiNotar inmiddels failliet is verklaard. DigiNotar kwam heel negatief in het nieuws doordat hun veiligheidscertificaten waren gehackt.

Waar ik dan meteen aan moet denken zijn de mensen die bij dat bedrijf werken, ze staan nu gewoon op straat. DigiNotar is een tijd geleden overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Vasco die na het zelf aangevraagde faillissement spreekt over 'het incident bij DigiNotar geen impact heeft op de core authenticatietechnologie van Vasco'. Een incident dus.... die hier in Nederland een aantal mensen hun baan kost. Geweldig he die Amerikanen. Ze nemen je bedrijf over en net zo makkelijk, laten ze je weer vallen !

Wat vinden jullie hiervan?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Webwereld - DigiNotar
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2011, 21:17:23 »
Hoi Ruud,

Volgens mij heeft DigiNotar dat hele gedoe over zichzelf afgeroepen. Dat de Amerikanen er de stekker uittrekken in dan misschien wel sneu voor de werknemers van DigiNotar, maar er was m.i. niets meer te redden. De naam DigiNotar is besmeurd, de producten/diensten daarmee ook en dan het einde oefening.


Peter