Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 03:26:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP Scanjet 4100C  (gelezen 15029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
HP Scanjet 4100C
« Gepost op: 18 augustus 2011, 15:31:32 »
Ik heb een (gedateerde)  4100 C scanjet. Deze draaide probleemloos onder XP maar W7 64 bits geeft ernstige problemen.
Is er een mogelijkheid dit ding nog te laten werken of is het einde verhaal? Er zijn geen drivers voor W7 beschikbaar (en P&P is een altoos sprookje).
Als iemand iets weet hoor ik het graag ......

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP Scanjet 4100C
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2011, 20:36:48 »
Hoi zzp1,

Hij draait wel puik onder Ubuntu, hoor!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: HP Scanjet 4100C
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:42:33 »
Hallo zzp1, dit is een HP model. Zeer typisch voor HP  dat zij nooit hun drivers updaten voor een nieuwer windows besturingssysteem.
Er zijn zelfs geen drivers beschikbaar voor windows vista.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=15217⟨=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=15179&prodSeriesId=25271

Groetjes
swake
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: HP Scanjet 4100C
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:21:32 »
Hallo zzp1,

Heb je een Windows Professional of Ultimate versie? In dat geval zou je het met Windows XP Mode kunnen proberen.  Al vraag ik me wel af of de USB-poort correct naar Windows XP Mode wordt doorgelust als W7-64bit de scanner zelf niet goed detecteert.

Zelf heb ik zo'n scanner (een HP 4470c) nog een tijdje met Windows Vista kunnen gebruiken; dat was dan wel een 32-bits versie. De 32-bits drivers van Windows XP deden het enigszins onder Windows Vista, maar ik had wel regelmatig problemen. Ik heb toen Virtual Box geïnstalleerd en daarin Windows XP geïnstalleerd. Door de USB-poort binnen VirtualBox/Windows XP te mounten, kon ik de scanner in de Windows XP omgeving gebruiken.  :)

Een nieuw scannertje is trouwens heel betaalbaar tegenwoordig. Tip: neem een Canon. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: HP Scanjet 4100C
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2011, 00:32:00 »
Hallo Ronald,

Het is niet zozeer het geld, het is meer dat ik zaken die nog goed functioneren niet zomaar wegdoe. Ik ben zeer anti wegwerpmaatschappij (geworden).

Het zal inderdaad de kant van een nieuwe uitgaan. Ik zal je advies ter hare nemen.

Groet,


Robert

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: HP Scanjet 4100C
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2011, 09:47:45 »
Hoi Robert,

Het is niet zozeer het geld, het is meer dat ik zaken die nog goed functioneren niet zomaar wegdoe. Ik ben zeer anti wegwerpmaatschappij (geworden).
Daar ben ik het van harte mee eens! Ik was destijds zeer tevreden dat ik die scanner nog een tijdje kon aanhouden. Totdat 'ie alsnog de geest gaf. Wat dat betreft heb ik toch wat minder goede ervaringen met HP Scanners (heb er diverse versleten). Vandaar ook mijn tip om -mocht het niet lukken om de HP scanner te blijven gebruiken- een Canon te kopen. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence