Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:52:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: printers doen het niet bij aansluiten op pc (windows 7)  (gelezen 13847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Monique256
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
printers doen het niet bij aansluiten op pc (windows 7)
« Gepost op: 18 oktober 2011, 23:19:00 »
Toen ik mijn pc met windows 7 net had werkte mijn all-in-one printer van HP (Deskjet F-4280) hardstikke goed.
Na verloop van tijd (de inkt was bijna op en cartridges zijn duur) wilde ik mijn oude printer (een gewone HP deskjet 5150)  ook via de usb aan de pc koppelen.
Die deed het in eerste instantie ook.
Nu ik van die oude printer de cartridge voor de 2e maal zelf gevuld heb (na de 1e keer deed hij het gewoon) werkt hij niet meer,d.w.z. hij laadt nog wel papier, maar dan blijft het vervolgens wel erg stil en doet hij helemaal niets meer. Het papier voer ik dan door de printer uit te zetten zelf door.
Ondertussen toch maar cartridges gekocht voor de nieuwe all-in-one en even werkte dat ook, maar al snel voert die het papier alleen maar door, drukt niets af.
En wat ik ook niet begrijp is dat hij een E-melding geeft bij het aanzetten, tenzij ik de kleurencartridge eruit haal.
Ik heb al geprobeerd beide printers te "verwijderen" en weer opnieuw aan te sluiten en ook een andere usb poort geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.
Wat doe ik verkeerd of wie kan me vertellen wat ik nog kan doen? Kan ik misschien niet tegelijkertijd twee printers aan een pc koppelen (eentje is dan toch de standaardprinter)?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: printers doen het niet bij aansluiten op pc (windows 7)
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:34:35 »
Welkom Monique256,

Probeer eerst eens zonder verbinding met de computer een testpagina af te drukken. Meestal moet je daarvoor de printer uitzetten, een toets of toetscombinatie ingedrukt houden en dan de printer aanzetten.
 
Citaat
En wat ik ook niet begrijp is dat hij een E-melding geeft bij het aanzetten, tenzij ik de kleurencartridge eruit haal.
Maak daar eens een screenshot van en voeg die toe als bijlage.

Citaat
Ik heb al geprobeerd beide printers te "verwijderen" en weer opnieuw aan te sluiten
Na de-installatie kun je beter eerst de computer herstarten voordat je opnieuw installeert. Had je dat gedaan? Controleer of er updates zijn voor de drivers.

Citaat
Kan ik misschien niet tegelijkertijd twee printers aan een pc koppelen
Natuurlijk wel.


Groeten, Peter

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: printers doen het niet bij aansluiten op pc (windows 7)
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2011, 19:38:25 »
Dag Monique

Beiden zijn All in one apparaten. Dus kan je copies maken ook.
Wat gebeurt er als je probeert een copie te maken?
Ik lees HP apparaten. Heb je originele cartridges geplaatst ?
Bij het kopen van cartridges, controleer ook altijd de houdbeidsbaar datum. Het zou me niet verwonderen dat je uigedroogde cartridges aangekocht hebt.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse