Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:35:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: port forwarden voor DVR bewakingscamera's  (gelezen 8596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline theson
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
port forwarden voor DVR bewakingscamera's
« Gepost op: 3 november 2011, 14:20:39 »
 Voorheen had ik een Linksys WAG354G home Gateway en daarnaast het modem van Telfort Zyxell P2602R-D1A.
Het portforwarden was geen enkel probleem dat gebeurde in het Zyxell modem, kon van “buitenaf” mijn beelden bekijken, ik heb een desktop dus bedraad en draadloze laptops.
 
Sinds geruime tijd heb ik de Linksys E2000 router met daarnaast nog steeds het modem van Telfort.
Hel lukt mij maar niet om de beelden van buitenaf te bekijken, wat ik ook probeer. Ik heb dat eerst geprobeerd in de router maar ook in het modem.
 
Ikzelf heb wel een idee waardoor het evt zal komen maar weet dat niet op te lossen, als dat überhaupt opgelost kan worden.
 
De  router heeft n.l. IP 192.168.0.1 en het modem 192.168.1.254. De router zou ook standaard de 3e cijfer reeks 1 hebben maar dat blijkt, volgens Linksys, automatisch naar de 0 reeks te zijn gewijzigd tijdens installatie.
 
Aangezien de pc’s allemaal een IP met de 0 hebben en het ip met deze reeks met een poortnummer in de DVR ingebracht moet worden denk ik dat dat het probleem is, alhoewel de DVR wel verbonden is met de router.
 
Ik heb ook al gedacht de DVR op het modem aan te sluiten maar dat heeft geen nut aangezien je met het IP van de pc moet inloggen, dus 0 en dat komt weer niet overeen met de 1 van het modem.
 
Ik denk dat er uiteindelijks niet anders overblijft dan een router met modem functie aan te schaffen, of heeft iemand nog een helder idee.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: port forwarden voor DVR bewakingscamera's
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 16:27:24 »
Hoi theson,

Ik zie dat je hierop geen reactie hebt gekregen. Was het je inmiddels nog gelukt?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline theson
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: port forwarden voor DVR bewakingscamera's
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 16:38:59 »
Het is in zoverre opgelost dat ik nu een modem/router heb dus 1 ipnr. en nu heb ik de beelden waar ook ter wereld en dat was de bedoeling.
 
Hoi theson,

Ik zie dat je hierop geen reactie hebt gekregen. Was het je inmiddels nog gelukt?

Groeten,

Ronald