Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

229 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:43:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?  (gelezen 22223 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #15 Gepost op: 8 maart 2012, 08:37:42 »
Of neem anders Toronto van MCNLive, Mandriva club Nederand die is makkelijker om vanaf usb op te starten.
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Phr3ak
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
    • Wordpress Blog NL
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2012, 09:17:20 »
Heb hier linux (een eigen bouwsel met Linux from scratch) op een dubbele SSD (raid-0) staan, en van het moment op de: "aan" knop duwen, tot aan het moment dat je een webbrowser opstart, is het wel geteld 4 seconden :)

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2012, 22:10:04 »
Nou, ik ben van de zomer nog bezig geweest, met allerlei Linux versies op USB-sticks zetten enz. Echt snel ermee opstarten is mij niet gelukt. Dat zal ook komen, doordat het complete Linux installaties zijn (terwijl ik alleen een webbrowser + netwerkondersteuning nodig heb).

Ik heb ook nog met ChromeOS gespeeld. Dat leidde op diverse desktop pc's alleen tot kernel panics. Mijn laptop startte er wel mee op, maar ik kon er vervolgens niets mee (de netwerkkaart werd niet herkend, dus registreren bij Google ging ook niet echt lukken). ;)

Nou ja, binnenkort stap ik maar over op een echte SSD, dan zal het ook snel opstarten. :P
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2012, 23:20:35 »
Hallo Ronald,

Je bent wél een volhouder, he? Ik heb mijn zes jaar oude Toshiba A100 inmiddels voorzien van een 120 GB SSD. Vervolgens is er Xubuntu 12.10 opgegaan. Dat is nou een erg lekker systeempje. Ubuntu 12.10 was niks op deze laptop. De grafische kaart was niet goed genoeg voor het moderne Unity met al zijn toeters en bellen. Maar met Xubuntu is er prima te leven.

Ik zal morgen eens timen. Maar van mij hoef je geen kreten als 4 seconden te verwachten. Alleen als de BIOS kost i.h.a. algemeen al meer tijd. Er staat me iets bij van een 30 seconden. Als het even wil maak ik er wel een videootje van met de stopwatch ernaast.



De bikkelharde waarheid en niks anders dan dat. Deze arme wereld heeft al smoezen genoeg ... .
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #19 Gepost op: 31 december 2012, 10:21:18 »
Goedemorgen!

Ik heb het opstarten van mijn al wat oudere laptopje vanmorgen geklokt: 19.03 seconden vanaf het indrukken van de stopwatch en de aan/uit knop op de laptop tot het aanmeldscherm. Dan, NA het intikken van mijn wachtwoord, vanaf de toets ENTER indrukken tot het bureaublad verschijnt : 5:51.
Totaal 24:54. Nou ik toch met die stopwatch bezig was: een zucht duurt 3:30 seconden. We praten hier dus over zeven zuchten 
Echte zuchten. Dat maakt het wat tastbaarder, niet?

Ik heb de boel op video gezet. Die moet ik nog klaarmaken en op Youtube zetten. Dat lukt dit jaar wel. FF geduld, mensen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #20 Gepost op: 31 december 2012, 12:36:29 »
De video staat op Youtube: http://youtu.be/Eo65mNaYBNY en ook hieronder:

Opstarten Toshiba A100 laptop - 120 GB Intel SSD - Xubuntu 12.10

Ik kon het niet laten er even wat meer dan een simpele opname van te maken.

De stopwatch staat er in beeld naast. Ik heb er een achtergrond muziekje aan toegevoegd. Dat komt van Jamendo.com. Waar de toetsen worden ingedrukt is de muziek even onderdrukt, zodat je de klik van de toets kan horen (voor de kritische luisteraars hier dan wel eventuele ongelovige Thomassen)

Het leuke van dit voorbeeld is dat het hier NIET gaat om het allerlaatste snelle model PC, maar een basismodel laptop uit 2006 met een vrij simpel SSD-tje erin. Deze laptop heeft maar een SATA "niks"chip aan boord. De nieuwste PC's zitten al op SATA III. Dat is enkele malen sneller.

Een heel gewoon en praktisch voorbeeld dus.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 31 december 2012, 17:14:37 door Ronald »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #21 Gepost op: 31 december 2012, 17:17:04 »
Hoi Just,

Leuk filmpje! En gezellige muziek erbij ook ;)

Je filmpje heb ik ook nog even ín je Forumbericht gezet, dan kun je er direct naar kijken. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2013, 22:35:13 »
Control Center, Disks, antiX2usb
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #23 Gepost op: 20 april 2014, 10:01:13 »
Ik lees dit bericht nu pas,volgens mij kon je ook met de bootcd van gparted internetten maar ik weet het niet zeker.Kun je gelijk even je schijf formatteren :-)

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Heel snel een pc opstarten met alleen een webbrowser?
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2014, 12:15:03 »
Zo te zien heeft gparted toch geen browser standaard,zal wel een of andere resque cd geweest zijn.

Maar zo even snel kijkend op internet zie ik toch iets wat je zocht genaamd justbrowsing ook voor installatie op usb stick.
Zie startguide.
Gebruik de tabs van de browser om op de site te navigeren.
(ook grappig dat de taakbalk onderin verschijnt op de site)

http://justbrowsing.info/

Groet,Paul

Met 700 mb is het wel groot die justbrowsing ,bij de reacties heeft iemand het over tiny cor linux
http://distro.ibiblio.org/tinycorelinux/welcome.html   maar 12 mb
« Laatst bewerkt op: 21 april 2014, 13:06:00 door Paul »