Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:36:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Foutmelding van PDW  (gelezen 12801 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Foutmelding van PDW
« Gepost op: 19 november 2011, 17:15:45 »
Hallo,
Bij installeren van een met de Package and Deployment Wizard gemaakte installatie kreeg ik de volgende fout op een laptop
met Windows7 (het programma is aangemaakt onder WindowsXP):   
"System\Current\ControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers.VDD. Virtual Device Driver format in the registry is invalid."
Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. Ik werk helemaal niet met virtual devices. Wie helpt me uit de brand?
Tevens heb ik  nog een vraag over PDW. Biedt het Deployment gedeelte ook bescherming tegen ongeautoriseerd gebruik en zo ja, hoe stevig is die bescherming?
En tenslotte: Werken onder VB6 aangmaakte programma's zonder mankeren ook onder Windows Vista en Windows 7? Of zijn er aanvullingen nodig? Ik ben eens een mededeling tegen gekomen, dat helpbestanden in VB6 niet werken onder Windows Vista en dat je dat kunt opvangen door een bestand toe te voegen, maar weet niet meer hoe dat heette en hoe je er aan kwam.  Kan iemand mij de vindplaats opgeven?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Foutmelding van PDW
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2011, 19:02:30 »
Dag Jan,
 
>> Virtual Device Driver format in the registry is invalid <<
Meestal wijst dit op een probleem in de locale pc. In het register staan verkeerde waardes voor de VDD , soms is spyware de oorzaak.

>> Biedt het Deployment gedeelte ook bescherming tegen ongeautoriseerd gebruik <<
Gebruik waarvan? Van de wizard, het installatie package, de installatie zelf, de geïnstalleerde software?

Mijn VB6 apps werken allemaal zonder aanpassingen onder W7. Soms zijn er kleine cosmetische verschillen die te maken hebben met vensterrandbreedtes enzo. Maar dat is nog geen garantie dat jouw apps ook allemaal zullen werken. Veel hangt er vanaf welke (third party) ocx'en en dll's je geïntegreerd hebt. Ik kan mij voorstellen dat daar exemplaren tussen zitten die problemen kunnen geven.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Foutmelding van PDW
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2011, 19:23:45 »
Hoi Jan,

>>Tevens heb ik  nog een vraag over PDW. Biedt het Deployment gedeelte ook bescherming tegen ongeautoriseerd gebruik en zo ja, hoe stevig is die bescherming?<<
Nee, PDW zorgt er alleen voor dat je programma en bijbehorende dll/ocx-bestanden op een andere computer geinstalleerd kan worden; Package and Deployment = Inpakken en opsturen

>>Werken onder VB6 aangmaakte programma's zonder mankeren ook onder Windows Vista en Windows 7?<<
Moeilijk vooraf te zeggen. Dat ligt eraan wat je programma allemaal doet/nodig heeft.
Een simpel voorbeeld, vanuit je programma defragmentatie starten:
Vista/7: dfrgmui.exe
XP:      dfrg.msc
98SE:    defrag.exe

>>Ik ben eens een mededeling tegen gekomen, dat helpbestanden in VB6 niet werken onder Windows Vista<<
Bedoel je .CHM help-bestanden (Gecompileerde HTML-pagina's) ?
Die zouden gewoon moeten werken, tenzij die helpbestanden zich op een netwerk-lokatie bevinden.
Dat is op te lossen door een eenvoudige register aanpassing.


Peter
« Laatst bewerkt op: 19 november 2011, 19:29:22 door Peter »