Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:20:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: LiveMail trager en trager  (gelezen 18873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gerard1938

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
    • mijn bouwplaten
LiveMail trager en trager
« Gepost op: 26 november 2011, 10:00:18 »
Mijn Windows LiveMail onder Windows7 opent met de dag langzamer.
What's up doc ?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2011, 11:29:03 »
Hoi Gerard,

Een paar vragen:
a) Is dat alleen met Windows LiveMail of ook andere programma's?
b) Wordt Windows LiveMail ook gestart als Windows start?
c) Welk antivirus programma gebruik je?
d) Hoe oud is je computer en hoeveel geheugen zit erin?


groeten, Peter

Offline gerard1938

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
    • mijn bouwplaten
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2011, 17:42:25 »
Hi Peter,


Allereerst dank voor je rappe reactie.


a) het betreft alleen het mailgebeuren (vaak gebeurt er een tijd niks...:-);
b) mail start niet gelijk op;
c) McAfee Totalprotection (abonnement);
d) zie bijlage.


Nogmaals dank, ben benieuwd en gegroet vanuit Diemen,


Gerard

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2011, 19:06:11 »
Dag Gerard,
 
Jouw computer heeft paardenkrachten genoeg dus daar lijkt het vooralsnog niet aan te liggen, hoewel er ook (beveiligings-) software geïnstalleerd kan zijn die LiveMail vertraagt.
 
Er zijn nogal wat berichten te vinden over een trage Live mail samen met McAfee.
Deze laatste staat er om bekend erg veel vertragingen te veroorzaken, volgens een Microsoft Mvp staat McAfee zelfs in de top3 van troublemakers met Ms e-mail.
 
Ik zou eerst een kijken of de nieuwste LiveMail versie (als je die al niet hebt) minder problemen oplevert, zie HIER.
 
Helpt dat niet dan kan je als test McAfee eens tijdelijk uitschakelen (als dat al mogelijk is, ik heb en wil geen McAfee hier).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2011, 19:44:42 »
Hoi Gerard,

Ik lees erg veel vragen hierover maar weinig oplossingen.

Ik zou indien mogelijk dat McAfee eens uitschakelen, maar dat gaat waarschijnlijk niet meer. Op DEZE site van McAfee staat o.a.:
Citaat
I believe the only way to diasble it is to uninstall via Add/Remove programs and reboot the computer. Then go to Useful links at the top of this page and run the MCPR removal tool which will remove any traces of mcAfee left that failed to completely remove through the normal uninstall.
maar ook
Citaat
Think I found how to do it - right-clicked the 'M' symbol in the system tray; selected 'Change settings' then 'Real-time scanning', followed by clicking on 'Turn off'in the 'Real-Time Scanning' window.

Even een andere computer gebruiken, zonder McAfee, is ook een optie.
 
Bij normaal internet gebruik is geen vertraging merkbaar en is dat bekabeld of draadloos?


Peter



Offline gerard1938

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
    • mijn bouwplaten
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2011, 21:48:50 »
Hi Peter en Michel,


Wederom dank voor jullie medeleven.
Houd op over McAfee, maar daarover zo direct.


a) Heb het bestandje wlsetup-web.exe van Michel gepakt en gestart.
Kies niet voor Essentials, maar (natuurlijk :-) geavanceerd (of zo) waarop ik een keuzewindow
krijg met de mededeling dat ik 'alles al heb'.
Besluit dus toch maar de hele reut te installeren (whatever it may be) en, ja hoor, de Bing Bar...
'Grappig' alleen dat de groene progressiebalk een half uur op 40% blijft hangen.
Nog grappiger is dat (hoewel er natuurlijk geen mail meer was) de zaak aanzienlijk sneller liep.


b) Mijn I-net verbinding is draadloos.


c) McAfee:
Dikke maand geleden abonnement verlengd (omdat ik daarom werd verzocht).
Werd naar hun site geleid en mocht uit diverse, voor mij niet al te duidelijke, opties kiezen.
Koos voor meer dan één pc bescherming en dawasfout. Kostte rond de €100 en uit hun
bevestigingsmail bleek dat ik een te dure modus had gekozen.
Gebeld en de centjes zouden worden gestorneerd, maar dan moest ik wel een nieuw
abonnement nemen (hun aanbieding) waarbij tevens werd geadviseerd dit jaarlijks te
herhalen. M.a.w. niet domweg verlengen...
Goed, ik bestel voor €40 een nieuw abonnement (voor twee pc's op één modem).
Ontvang de factuur met "rechts naast uw versie staat 'download'"
Bij mij alleen niet... en na twee mails nog steeds geen reply. Maandag maar 's bellen.
Sorry voor deze elegie, maar moest 't ff kwijt.
Als de mail zo vlot blijft meld ik me zeker terug.
Goed weekend !
G.
PS. Norton heb ik meer dan een jaar of 5 ook de laan uitgeschopt.














Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2011, 23:57:17 »
Dag Gerard,

Ben benieuwd of de mail nu snel blijft.
 
>> PS. Norton heb ik meer dan een jaar of 5 ook de laan uitgeschopt <<
Ja, dat was die andere superopgelazen-uw-pc-helemaal-platleggende-de-remedie-is-erger-dan-de-kwaal virusscanner.
Maar Symantec heeft (na een enorm verlies van marktaandeel) er wel van geleerd en zijn virussoftware compleet opnieuw ontworpen. McAfee naar ik hoor nog steeds niet.

Je hebt Windows 7, kijk eens naar het gratis Microsoft Security Essentials. Zeker als je niet iemand bent die alles doet wat God en Gates verboden hebben, een heel aardig alternatief.
 
Mocht de mail toch weer traag worden, de-installeer dan McAfee (inclusief de verwijdering achteraf van allerlei troep die die software achterlaat zoals door Peter aangegeven), en zet er -desnoods tijdelijk- die Security Essentials op. Kijk of het probleem dan over is. Kan je daarna weer besluiten McAfee opnieuw te installeren indien gewenst.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2011, 00:11:58 »
Hoi Gerard,

Citaat
Besluit dus toch maar de hele reut te installeren (whatever it may be) en, ja hoor, de Bing Bar...
Dat is helaas bijna standaard tegenwoordig. Je installeert een programma en je krijgt er een prul-progje/toolbar bij. Kies daarom NOOIT voor standaard en lees altijd de tekst bij aangevinkte vakjes.
Zie ook DIT bericht.

Norton heb ik nooit gebruikt en afgeraden na pakweg 2005. McAfee is na versie 7 ook uit beeld verdwenen. Beide vanwege de overdreven systeembelasting en een overdaad aan onzinnige toeters en bellen. Zoals Michel al zei, Norton/Symantec heeft zijn lesje wel geleerd en is nu weer bruikbaar.

Op http://www.antivirusvergelijk.nl/ kun je eenvoudig de verschillende merken vergelijken.
Ik gebruik al jaren ESET. Avira en Kaspersky zijn ook niet slecht.

Gebruik je liever een gratis pakket, kijk dan eens naar Avast of MSE (van Microsoft) en sla AVG maar over. Die laatste is ook niet meer zinvol vanwege de systeembelasting.


Peter

Offline gerard1938

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
    • mijn bouwplaten
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2011, 06:24:14 »
Goeiemorgen allebei,


Voordat jullie op de klok gaan kijken...het is de ochtendplas van onze hond - en ik was in de aannemerij 6 uur sowieso gewend.
Zonet weer knudde met de mail. Heb de procedure meteen gecancelled, McAfee uitgeschakeld en mail gestart. Floep !
Toch raar dat mijn betere helft, hier links van me, met Vista haar mail wel soepeltjes binnen krijgt (2e gebruiker van McAfee).
Morgen zal ik die Schot bellen en als ik het financieel rond (terug) kan krijgen knikker ik hem eruit.
Jullie hebben me helemaal overtuigd.  Bedankt nogmaals, zonder vervelend te willen worden.
Door zulke snelle en goeie support wordt een forum prettig.
Tot hoors,


G.

Offline gerard1938

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
    • mijn bouwplaten
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2011, 10:13:50 »
>>>>>>
Mocht de mail toch weer traag worden, de-installeer dan McAfee (inclusief de verwijdering achteraf van allerlei troep die die software achterlaat zoals door Peter aangegeven), en zet er -desnoods tijdelijk- die Security Essentials op. Kijk of het probleem dan over is. Kan je daarna weer besluiten McAfee opnieuw te installeren indien gewenst.
Dag Michel,
Begin geloof ik echt een tikkie seniel te worden...
Heb daarnet Eset besteld waar ik een de-installatie exe kreeg aangereikt.
Toch staat me bij dat Peter ook een naam had genoemd om inderdaad de hele reg. te cleanen.
Jij verwijst daar ook naar (hierboven) maar ik vind het nergens terug.
Groet, Gerard

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2011, 14:44:52 »
Dag Gerard,
 
Je bedoelt DEZE link?
Michel Uphoff
Homepage

Offline gerard1938

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
    • mijn bouwplaten
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2011, 17:19:42 »
Dag Michel,
Ja, dat was 'm. Ik herinnerde me 'remove any trace of McAfee' en bij het starten van MCPR.exe (waarnaar Peter verwijst)
bleek het een McAfee prog. te zijn. Hierdoor dacht ik dat de 'total-removal' kreet van Peter was en daarmee verwees naar software van een ander.
Om te bewijzen dat ik McAfee niet geloof met hun 'any traces' hieronder een stukje 'regedit' en (eronder) een stukje alfabetisch TotalCommander waarin Java wordt gevolgd door Microsoft en niet door McAfee.
Groeten, Gerard

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2011, 19:24:23 »
Hoi Gerard,

Dat je nog een extra McAfee tooltje moet draaien nadat je McAfee verwijdert hebt is al helemaal van de zotte!


Peter

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2011, 20:16:03 »
Hoi Peter,

Citaat
Dat je nog een extra McAfee tooltje moet draaien nadat je McAfee verwijdert hebt is al helemaal van de zotte!
Over zo'n dergelijk verwijdertooltje gesproken, maar dan i.v.m. met het verwijderen van Norton Internet Security (Packard Bell Edition): Zou het genoeg zijn om het programma netjes volgens de officiële weg geheel te verwijderen of moet je hier ook zo'n verwijdertool hebben?

Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: LiveMail trager en trager
« Reactie #14 Gepost op: 30 november 2011, 20:31:09 »
Hoi Stefan,

Citaat
Zou het genoeg zijn om het programma netjes volgens de officiële weg geheel te verwijderen of moet je hier ook zo'n verwijdertool hebben?
Altijd eerst via de officiële weg proberen.
Lukt dat niet, lees dan deze aanwijzingen mbt de Norton Removal Tool.


Peter