Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:37:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail  (gelezen 12800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Gepost op: 29 november 2011, 15:04:44 »
Ik heb een laptop WLAN met Windows XP en een desktop WLAN met Windows 7 lopen. Nu is het zo dat als ik de mail heb binnengehaald in Outlook Express op de laptop, deze mail niet meer binnen te halen valt in Live Mail omdat de mail dan niet meer in Live Mail staat van Windows 7 (van de desktop). Andersom, als ik als eerste met Live Mail de mail binnen haal, blijft de mail wel staan op Outlook Express van de laptop en kan ik deze naderhand toch binnenhalen, tot zo lang blijft ook de mail op de Webmail van de provider staan. Dit gegeven wordt onhandig.
 
Waar ligt dit aan en wat kan ik doen dat de mail in Live Mail blijft staan, ondanks dat deze al is binnengehaald met Outlook Express?
 
Bedankt en groet Dezy

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2011, 16:15:33 »
Hallo Dezy,

Standaard staat in een e-mailprogramma onder de account instellingen een optie aan dat als de berichten opgehaald zijn uit de POP3 server, de berichten van de server worden verwijderd. Dit is standaard omdat de mailboxen van je internet provider vaak niet groter zijn dan 10Mb. Haal je dus met Outlook Express je post op, kan Live Mail ze niet vinden en andersom.

Je kunt die instelling aanpassen onder je account instellingen >verbinding > Pop3 instelling. Daar vink je aan of uit de optie om berichten niet te verwijderen of opgehaalde berichten op de server laten staan (kan een andere tekst zijn).

Let wel op, dat als je mailbox vol is, je geen berichten meer kan ontvangen. Daarom, kies 1 programma waarmee je de berichten ophaalt en gebruik webmail voor het andere programma om je berichten te controleren.
 
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2011, 13:05:37 »
Dank je Ruud voor je reactie. Bij Live Mail heb/had ik de functie "een kopie van de berichten op server achterlaten" wel aangevinkt en kan/kon ik de berichten binnenhalen zonder dat deze dus van de server afgehaald worden! In het verleden heb ik in Outlook Expresss al eens ingesteld "een kopie van de berichten op de server achterlaten" zoals jij voorstelt, dat wist ik maar toen en ook nu na proberen, ontvang ik weer alle (dezelfde) mailtjes 2x in Outlook Express; hoe dat dan weer kan? Het is vervelend om alle mail dubbel te ontvangen in Outlook Express vandaar dat ik deze optie maar weer uitgevinkt heb.
Met de geactiveerde functie "Een kopie van de berichten op server achterlaten", wordt de mail dubbel binnengehaald in Outlook Express en ditzelfde gebeurt niet met Live Mail. Kun jij dit verklaren?
Groet Dezy

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2011, 13:14:28 »
Dag Dezy,
Kijk eens in Outlook Express bij Extra, e-mail, accounts.
Staan er daar soms twee die precies hetzelfde doen?
Zo ja, verwijder een van de accounts.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #4 Gepost op: 4 december 2011, 13:29:20 »
Hi Michel, ik heb 1 mailbox met 2 accounts (van mijn man en mijzelf), we ontvangen dus alle mail met ons eigen account maar binnen 1 mailbox; in Live Mail staat bij beiden aangevinkt "een kopie van het bericht achterlaten op de server", hier krijg ik geen dubbel ontvangst. In Outlook Express had ik ook in beiden accounts dit aangevinkt en hier ontvang ik dus wel dubbel de mail. Ik wil op beiden accounts natuurlijk de mail ontvangen, ik denk als ik bij één account deze optie uitvink, een kopie van het bericht van dat account niet bewaard wordt op de server? Toch?
Dezy
Ondertussen een test gedaan waarbij ik in Live Mail de optie heb uitgevinkt bij beiden accounts en in Outlook Express de optie bij beiden accounts weer heb aangevinkt; en wat blijkt, de rollen zijn omgedraaid; de mails komen nu in Live Mail binnen en nadat ik deze met Live Mail heb binnengehaald, staan de mails niet meer op de webserver én ze kunnen niet meer in Outlook Express binnen gehaald worden. Er zou een kopie op de server moeten staan want ik heb tenslotte in Outlook Express deze optie voor beide accounts aangevinkt (in Live Mail staat de optie bij beide accounts uitgevinkt) !! Nou, ik geloof het ondertussen allemaal wel, misschien moet ik dit eens navragen bij de provider.
« Laatst bewerkt op: 4 december 2011, 13:59:29 door Dezy »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2011, 17:38:51 »
Dag Dezy,
 
Om maar met het laatste te beginnen: Live mail werkt anders dan Outlook (Express). Als je in Live mail hebt ingesteld dat mail op de server na downloaden weggehaald mag worden van de server (dus NIET hebt ingesteld dat er een kopie achtergelaten moet worden) dan zijn die berichten direct van de server verdwenen. Dus zal Outlook daarna niets meer op de server aantreffen. Ook als je in Outlook hebt ingesteld dat dit een kopie moet achterlaten, zal outlook niets meer aantreffen, de mail is immers al van de server verdwenen.
 
Als je inderdaad 1 popbox hebt met twee accounts (aliassen), én je stelt bij beiden in dat er een kopie op de server moet blijven, dan kan je inderdaad dubbele mails krijgen, immers: Mailaccount 1 haalt de mail op en doet ze in Postvak In, maar alle opgehaalde mail blijft ook op de server. Mailaccount 2 haalt de mail op, en ziet op de server nog een aantal e-mails die met deze alias niet opgehaald zijn, die worden dan dus voor de tweede keer binnengehaald.
Andere oorzaken zouden kunnen zijn dat account 1 zijn mail doorstuurt naar account 2, of beschadigde mailboxbestanden. Als alle mail die dubbel is van een hotmail account komt, dan kan de hotmail database van outlook express defect zijn. Lees dan DIT bericht van Microsoft.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #6 Gepost op: 4 december 2011, 19:26:30 »
Als je in Live mail hebt ingesteld dat mail op de server na downloaden weggehaald mag worden van de server (dus NIET hebt ingesteld dat er een kopie achtergelaten moet worden)
Ik weet dan niet hoe ik dit moet instellen, ik kan in Live Mail bij de eigenschappen van de accounts onder de tabs Algemeen, Servers, Beveiliging, Geavanceerd, niks vinden waar ik kan instellen dat de mail op de server moet blijven staan na downloaden. Waar kan ik die instelling dan vinden? Ik vind alleen bij de tab Geavanceerd de optie "kopie van de berichten op de server achterlaten".
Groet Dezy

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: synchroniseren mailbox Outlook Express en Live Mail
« Reactie #7 Gepost op: 4 december 2011, 19:37:44 »
Als je inderdaad 1 popbox hebt met twee accounts (aliassen), én je stelt bij beiden in dat er een kopie op de server moet blijven, dan kan je inderdaad dubbele mails krijgen
Voor de duidelijkheid; de dubbele mails komen binnen van één alias. Dus als ik een mail ontvang van alias 1 en een andere mail van alias 2, komen er dus 4 mails binnen, beiden dubbel. Als ik alleen de optie kopie zou aanvinken bij één alias, dan blijven er toch geen kopies op de server staan van die 2e alias? Ik moet dit toch voor beiden aliassen instellen of mis ik iets?