Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:30:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows formateren  (gelezen 10348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline p0is0n-hit
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
Windows formateren
« Gepost op: 30 november 2011, 16:10:51 »
Beste mensen,
 
 Ik zit met een probleem.
 
 Deze week heb ik ernstige virussen gevonden die mijn wachtwoorden zou opslaan.
 Ik had meteen Malwarebytes en Microsoft Security Esssentials erover heen gegooid.
 Het rare was dat Malwarebytes deze fout vond en MSE juist niet?
 
 Ik heb al mn bestanden en werk op een harde schijf opgeslagen en Windows 7 opnieuw Geïnstalleerd en alles geupdate etc.
 
 Tijdens de installatie kon je kiezen voor een installatie waarvoor je de bestanden houdt of dat je een schone pc krijgt.
 De 2e optie dus gekozen, staat er dat er al een installatie is plaatsgevonden dus ik kon niet kiezen dan te kiezen voor een Windows.old map te maken wat ik niet wou.
 
 Dus die map verwijderd en nog steeds geeft AVG antivirus 2012 aan dat er toch weer een virus is gevonden.
 
 Nu zit er niks anders op mijn c schijf helemaal te formatteren en leeg te halen zodat ik zeker ben van geen hackers en Spyware etc.
 
 Maar nu is mijn vraag kan ik dit doen zonder nare gevolgen en dan windows 7 (64 bit) opnieuw te installeren (orginele cd)
 
 Voor degene die het wilt weten wat mijn systeemeigenschappen zijn kan je het vragen in je antwoord.
 
 Alvast bedankt;)!

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows formateren
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2011, 19:00:47 »
Welkom p0is0n-hit,

Citaat
Deze week heb ik ernstige virussen gevonden die mijn wachtwoorden zou opslaan.
 Ik had meteen Malwarebytes en Microsoft Security Esssentials erover heen gegooid.
 Het rare was dat Malwarebytes deze fout vond en MSE juist niet?
Kun je de logbestanden van Malwarebytes eens sturen als bijlage.

Citaat
Dus die map verwijderd en nog steeds geeft AVG antivirus 2012 aan dat er toch weer een virus is gevonden.
Je kan meestal beter kiezen voor een schone en nieuwe installatie. De oude mappen/bestanden worden dan verwijdert en daarmee ook besmette bestanden.
Welk virus geeft AVG dan aan?, Graag een logbestand of screenshot.

Citaat
Maar nu is mijn vraag kan ik dit doen zonder nare gevolgen en dan windows 7 (64 bit) opnieuw te installeren (orginele cd)
Ja
Misschien is een her-installatie niet nodig als we meer info krijgen over de besmettingen.


Groeten, Peter