Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:18:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: met mijn Laptop mijn pc bediennen  (gelezen 11547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline muskaan2305
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Gepost op: 4 december 2011, 15:39:20 »
Halo allemaal,
 
ik heb graag uw hulp nodig. wie kan mij helpen.
  ik wil vanuit mijn woonkamer en met mijn laptop een verbinding instellen zodat ik met mijn laptop ook films en muziek kan downloaden in mijn pc. maar het probleem is dat ik heel Wijnie verstand van computer heb. ik kan alleen pc opstarten downloaden en mailen. maar als iemand die mij wil helpen alles stap voor stap uitleg dan kan ik het wel. de besturingsysteem is p pro in nederlands. plus een modem en een Belkin N1 visioen 300n Router er tussen zitten.
met vriendelijk groet,

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2011, 17:16:44 »
Dag Muskaan,
 
>> zodat ik met mijn laptop ook films en muziek kan downloaden in mijn pc <<
 
Eerst maar eens kijken of ik je goed begrijp:
Je wilt de pc aanzetten, en in de huislamer met de laptop een film downloaden (niet afspelen), en die download opslaan in een map op de pc?
Michel Uphoff
Homepage

Offline muskaan2305
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2011, 21:04:24 »
Dag Michel Uphoff,

Juist niet afspelen maar alleen kunnen downloaden met de laptop.
 
normaal ga ik naar mijn pc en in mijn pc heb ik het programma waarmee ik films download en ook in mijn pc hd op slaat,
en nu in plaats van naar mijn pc te lopen wil ik vanuit mijn woonkamer en met mijn laptop kunnen downloaden.
een verbinding met mijn laptop en pc maken en dan met mijn laptop downloaden in mijn pc.
net als verbinding op afstand met pc denk ik.
 
ik hoop dat het nu duidelijk is.
 
mvg Muskaan
 
« Laatst bewerkt op: 4 december 2011, 21:17:28 door muskaan2305 »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2011, 01:22:00 »
Dag Muskaan,
 
Ok, duidelijk. Je moet hirvoor een netwerkverbinding maken tussen de laptop en een gedeelde map op de pc. Die gedeelde map is dan op de laptop zichtbaar als een extra driveletter, bijvoorbeeld N: (van netwerk). Alles dat je met de laptop downloadt naar N: komt dan in de desktop terecht.
Hoe dat moet worden ingesteld is afhankelijk van het besturingssysteem op beide computers.
Welke windows versie staat er op de laptop en welke op de pc?
Gebruik je ook firewalls, en zo ja welke (op laptop en op pc) ?
Michel Uphoff
Homepage

Offline muskaan2305
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2011, 10:13:56 »
Dag Michel Uphoff,
 
Laptop plus pc heeft windows xp pro en alle bij hebben standaard firewall van windows xp.
ik heb geen aparte firewall geinstaleerd op mijn pc en ook niet op mijn laptop.
 
ik hoop dat het duidelijk voor u is.
 
 
mvg Muskaan
« Laatst bewerkt op: 5 december 2011, 10:21:22 door Stefan de Best »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2011, 11:56:16 »
Dag Muskaan,
 
Je moet dus een netwerk instellen.
 
Daarvoor is nodig dat beide computers in dezelfde werkgroep zitten, dat je de netwerknaam van beide computers kent, dat er een map op de desktop gedeeld wordt (ter beschikking aan het netwerk gesteld), en dat de laptop verbinding maakt met die gedeelde map.
 
In stapjes:
- Start de verkenner op de desktop, kies extra, mapopties, weergave en zorg dat er een vinkje staat in: "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)".
- Nu gaan we eerst de werkgroep- en pc naam instellen. Dat moet op beide computers gebeuren. Rechtsklik op "Deze computer", kies eigenschappen, kies tabblad computernaam, kies de knop "wijzigen". Vul bij computernaam een eenvoudige en korte naam zonder leestekens en spaties in. Bijvoorbeeld "LAPTOP" en "DESKTOP". Vul bij werkgroepnaam een korte en eenvoudige naam in, bijvoorbeeld "THUIS". ONTHOUD deze twee namen en hun schrijfwijze. Je zal na wijzigen de computer moeten herstarten, doen dus!
- Nu moeten we een map op de Desktop ter beschikking van het netwerk stellen. Daarvoor moet er ten minste een schijf of map "gedeeld" worden. Start de verkenner, en zoek de C: schijf links op (we gaan de hele harddisk delen). Rechtsklik op de c: schijf en kies "Delen en beveiliging". Klik op de zin "Klik hier als u het risico begrijpt bla bla bla ......" Zet een vinkje in "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken". Vul bij de sharenaam een eenvoudige en korte naam in, b.v. DISK. Plaats een vinkje in "Netwerkgebruikers mogen mij bestanden wijzigen". Klik op Toepassen (mogelijk worden nu de mapmachtigingen ingesteld) en daarna OK.
- Rechtsklik nu op "Netwerkomgeving" op het bureaublad van de Laptop, kies "Zoeken naar computers..". Geef de naam van de desktop in, en klik dan op "Nu zoeken".
- Rechts in beeld zou nu de desktop moeten verschijnen, klik erop en de gedeelde schijf of map op de desktop moet zichtbaar worden.
- Ik heb hier geen XP pc voorhanden, maar uit mijn hoofd: rechtsklik op de gedeelde map en kies "Netwerkverbinding maken". Je kan nu kiezen uit een letter, kies bijvoorbeeld de N. Plaats een vinkje in automatisch verbinding maken bij opstarten.
 
Als alles correct is moet nu op de laptop een extra letter verschijnen N: Als je downloadt naar een map op N: moeten de opgehaalde bestanden netjes in die map van de desktop terechtkomen.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline muskaan2305
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: met mijn Laptop mijn pc bediennen
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2011, 19:27:42 »
Halo Michel ophef,
 
 
heel erg bedankt voor je hulp en informatie.
 
het lukte mijn niet om verbinding te maken met de bureaublad.
maar een neefje kwam toevalig langs toen heeft hij me geholpen met het in stellen en verbinding maken met de bureaublad. en nu kan ik gewoon verbinding met de pc maken.
 
nogmaals heel erg bedankt. fijne feest dagen,
 
mvg  muskaan2305