Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

250 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 10:38:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: AutoCam  (gelezen 7522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline loop
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
AutoCam
« Gepost op: 6 december 2011, 17:12:50 »
Beste forum leden, wie kan mij helpen.
Ik heb AutoCam  al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar krijg hem niet goed draaiend, het beeld blijfd flikkeren, kan er geen plaatje van maken.
Ik draai met Windows Vista Basic 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: AutoCam
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2011, 21:05:40 »
Dag Loop,

Je hebt al gekeken of het aanpassen van de broninstellingen helpt?
>> Start de camera, en via Bron en Formaat stel je de gewenste video instellingen in

Probeer de diverse mogelijkheden (zoals andere bron, andere resolutie, andere instellingen van de driver) eens uit. Autocam zelf heeft geen beeldsoftware aan boord, maar maakt gebruik van de in Windows geïnstalleerde webcamdriver. Als daar wat mee is, of AutoCam kan (om mij onbekende redenen) niet met die driver overweg, dan houdt het wat AutoCam zelf betreft op. Dan zal er toch iets aan die driver gedaan moeten worden.

Autocam is toen ik het programma bouwde door mij getest op een XP en een Windows 7 machine. Daar werkte hij prima op, maar dat is geen garantie dat het programma op iedere pc foutloos werkt.

Wat bedoel je met "Ik kan er geen plaatje van maken" ?
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline loop
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: AutoCam
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2011, 21:20:01 »
Met ik kan er geen plaatje van maken bedoel ik dat ik een zwart beeld heb die flikkert, dus transparant wordt zodat ik de pictogrammen van het beeldscherm zie en dan weer zwart wordt en dan weer transparant.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: AutoCam
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2011, 00:51:51 »
Dag Loop,
Ok,
Je heb de diverse bron instellingen uitgeprobeerd? Zo nee, doe dat dan.
Michel Uphoff
Homepage

Offline loop
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: AutoCam
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2011, 09:56:44 »
Ik ben in het bezit van 2 webcams een SWEEX die wel werkt en een GEMBIRD die niet werkt met AutoCam. Verder heb ik maar 1 bron nl. USB2.0 PC Camera

Offline loop
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: AutoCam
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2011, 12:51:01 »
Ik ben in het bezit van 2 webcams een SWEEX die wel werkt en een GEMBIRD die niet werkt met AutoCam. Verder heb ik maar 1 bron nl. USB2.0 PC Camera
Ben tot de ontdekking gekomen dat er nog een bron is nl. TD74 USB2.0 PC Camera(VC0323) alleen ook hier werkt de GEMBIRD CAM44U niet mee.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: AutoCam
« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2011, 15:59:11 »
Dag Loop,
 
Is er wel een andere toepassing waar die GEMBIRD CAM44U mee werkt (msn, webcamsoftware).Werkt die Gembird nergens mee, is de driver voor het apparaat dan wel geïnstalleerd? Zo nee, dat moet wel. Anders kent Windows de Cam niet en dus ook AutoCam niet, want die maakt gebruik van Windows om de camera te benaderen.
Michel Uphoff
Homepage