Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:22:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Word2003 crasht bij het inschakelen van opsommingstekens en nummering  (gelezen 6210 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Felipe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Word2003 crasht bij het inschakelen van opsommingstekens en nummering
« Gepost op: 22 december 2011, 13:55:52 »
Ik werk met WindowsXP SP3, en heb sinds kort het probleem dat als ik in Word2003 de knop voor opsommingstekens en/of nummering wil gebruiken Windows een fout meldt en wil dat ik dat rapporteer. Vervolgens probeert Windows de fout zelf te herstellen zonder merkbaar resultaat.
Al Googelend zag ik dat ik niet de enige was met dit probleem. Meestal wordt gesuggereerd het template bestand normal.dot te verwijderen. Dat werkte bij mij niet. Ingrepen in het register is voor mij een brug te ver. Wat wel hielp is Word in de veilige modus opstarten, maar dat lijkt me meer symptoombestrijding.

Weet iemand een oplossing?
Felipe

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Word2003 crasht bij het inschakelen van opsommingstekens en nummering
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2011, 00:06:59 »
Dag Felipe,
 
Meest voorkomdende oorzaak is een fout in het register, en wel in de key List Gallery Presets.
Verwijderen van die key kan geen kwaad, Word bouwt hem zelf opnieuw.
Je kan, zonder zelf in het register hoeven hacken toch die key verwijderen door het volgende te doen:
Plak onderstaande blauwe regels (twee met tekst en een witregel) in kladblok, en sla het op als wis.reg
Let op: de naam wis is onbelangrijk, voor mijn part noem je het joepie of wat dan ook, maar de extensie .reg is waar het om gaat.
Kladblok heeft de eigenschap dat alles wat je er mee opslaat de extensie .txt krijgt, tenzij je in kladblok bij het opslaan kiest voor "Opslaan als", en dan "Alle bestanden" kiest. Geef dan de naam wis.reg en sla het scriptje daar op waar je het weer terug kan vinden.
Word afsluiten, met de verkenner naar het wis .reg bestand gaan en er op dubbelklikken, er volgt een waarschuwing, ja je weet het zeker.
Start Word en kijk of het probleem nu over is.
Hier de drie regels:
 
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\11.0\Word\Word\List Gallery Presets]
 
« Laatst bewerkt op: 23 december 2011, 12:28:47 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Felipe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Word2003 crasht bij het inschakelen van opsommingstekens en nummering
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2011, 14:37:15 »
Hallo Michel,
Dank voor je assistentie, het heeft gewerkt!  Volledigheidshalve moet ik er aan toevoegen dat ik mijn PC eerst opnieuw moest opstarten voordat het lukte. Aleen Word opnieuw starten bleek niet voldoende.

Felipe