Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:13:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: router problemen  (gelezen 17067 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pietbariton
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
router problemen
« Gepost op: 24 december 2011, 19:59:27 »
Hallo allemaal,
Mijn naam is Piet en ik ben al een poosje lid van dit forum en ben lid geworden om hulp te kunnen krijgen wanneer ik pc problemen heb en tot nu toe kon ik indien die ontstonden zelf oplossen, maar nu lukt het mij niet meer.
En het volgende doet zich voor:ik heb een modem van upc met een vaste verbinding naar de desktop en dat werkt uitstekend ook bij het downloaden via bearshare en bitcomet.
een laptop erbij met een router (sitecom) toen begonnen de problemen, nieuwe router gekregen zelfde probleem.
Nieuw abbonement van upc (50 met een router) sitecom ertussen uitgehaald en zelfde probleem en dat is:
wanneer ik ga downloaden met bearshare of bitcomet op mijn dektop met vaste verbinding kan  ik niet meer  op internet
surfen het down- en oploaden van de beide prog. gaat gewoon door. dit zowel voor de desktop als de draadlose laptop
router resetten en het werkt weer  ook als ik de pc uitzet en de volgende dag weer opstart kan ik weer gewoon surfen totdat ik weer een van deze prog. ga gebruiken.
weet iemand een oplossing?
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2011, 22:07:35 »
Hoi Piet,

Kun je wat meer informatie geven:
a) Welk merk en type modem van UPC heb je?
b) Welk type router van sitecom heb je?
c) Hoe heb je modem en router met elkaar verbonden? Een schematische weergave is het duidelijkst en kan je met MSPAINT simpel maken.
d) Welke Windows versies gebruik je op de desktop en laptop?


Groeten, Peter

Offline pietbariton
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2011, 13:20:32 »
hallo Peter,
de router van upc is cisco EPC3925 en van sitecom 300N, systeem windows 7 home voor beide pc's waarvan de dektop pc nog steeds een vaste verbinding met de upc router heeft en de laptop draadloos is, ik heb nu de modem/router van upc  aangesloten en voordat ik deze had was het sitecom router die ik  met het oude modem van upc had verbonden.Voordat ik een router gebruikte had ik alleen een sektop met vaste verbinding naar het modem.
Ik ben nu een dag offline i.v.m. de kerst

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2011, 21:23:37 »
Hoi Piet,

Ik snap je verhaal niet helemaal. In de bijlage staat een schematische voorstelling van de installatie. Klopt dat? Zoniet, aanpassen svp.



Peter
« Laatst bewerkt op: 27 december 2011, 12:44:04 door Ronald »

Offline pietbariton
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2011, 19:36:58 »
hallo Peter,
sorry er staan wat typfouten in.
de situatie is nu: desktop is met een kabel verbonden met de upc modem cisco EPC3925 (een vaste verbinding) en de laptop is draadloos verbonden met upc modem cisco EPC3925 de sitecom router zit er niet tussen
Piet

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2011, 20:39:37 »
Dag Piet,

Ok, er is dus maar 1 router aanwezig. Vermoedelijk staat er dan iets niet goed ingesteld bij Bearshare enof Bitcomet. Ik heb beide programma's niet. Kun je niet ergens instellen wat de maximale download/upload snelheid is. Verlaag die eens flink, naar bijv. 25% van je maximale down/up-load snelheid.
Wordt het normale surfen meteen afgeknepen of pas na een bepaalde tijd nadat je 1 van deze p2p programma's gebruikt?


Peter

Offline pietbariton
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2011, 20:02:13 »
Hallo Peter,
Vandaag had ik bearshare opgestart en een paar mp3 nummers gedownload (dus niet veel)
Na ongeveer 30 min. kon ik niet meer surfen op de desktop en laptop.
prog. uitgezet probleem bleef.
upc router gereset probleem bleef.
desktop en laptop opnieuw opgestart probleem bleef.
zo heb ik dit nog eens en in andere volgorders geprobeer. probleem bleef.
desktop en laptop uit.
router reset
lan cable uit router gehaald.
laptop opgestart en internet
lan cable van desktop weer geplaatst  desktop gestart en internet.
piet
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: router problemen
« Reactie #7 Gepost op: 27 december 2011, 21:01:39 »
Hoi Piet,

Curieus, pas nadat je fysiek de lan kabel van router naar desktop loskoppelt en de desktop herstart is het probleem verholpen.
Kun je dat herhalen door dat als enigste te doen als het probleem zich weer voordoet?

Controleer aan beide zijden of de lan-connectors goed zijn. In de socket van de router en de netwerkkaart van de desktop moet je 8 lipjes zien. De lan-kabelconnectors zelf zien er ook goed uit?
Hoe lang is die kabel, en is ie niet tijdelijk te vervangen door een andere (standaard met aangeknepen connectors) kabel?


Peter