Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:50:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Graphdtc.ocx-error  (gelezen 16920 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Graphdtc.ocx-error
« Gepost op: 29 december 2011, 23:06:39 »
Ik heb een probleem met dependencies van bestand graphdtc.ocx. De Dependency Walker geeft aan dat bestand gswdll32.dll ontbreekt. Deze heb ik aan het installatiepakket en daarmee aan system32 van WINDOWS toegevoegd, maar dit lost het probleem niet op. Ook heb ik bestand gswdll32.dll geregistreerd met regsvr32, maar dan wordt het bestand wel gevonden, maar de registratie lukt niet omdat de ingang van DLLRegisterServer niet wordt gevonden. Ontbreekt er dan nog een dependency?
Er wordt er op de instalaltie-PC geen meer aangegeven met Dependency Walker. Wat is hier mis?
Ook kreeg ik fout CLSID: (00000010-0000-0010- 8000-00AA006D2EA4. Dit betekende in enkele gevallen dat eigenschap Connect van enkele data controls moesten worden vervangen door Access 2000 en daarmee verdween de fout, maar er blijft nog één zo'n fout over en er zijn geen data controls meer zonder Connect = Acess 2000. Waar kan deze fout nog meer op slaan?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2011, 01:08:28 »
Dag Jan,
Volgende al nagekeken:
Je hebt Admin rechten tijdens registratie?
Verkeerde versie, beschadigde of niet registreerbare (want geen echte  .dll ondanks de naam) dll
.dll in de map van de executable plaatsen, werkt dit?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2011, 01:19:49 »
Hoi Jan,
>>...Connect = Acess 2000. Waar kan deze fout nog meer op slaan?<<
Open elk .FRM bestand in je project met een teksteditor en zoek naar de tekst "Access
Als deze regel dan ook begint met Connect =, dan zou de complete regel moeten zijn Connect = "Access 2000;"
Klopt dat?

>>Deze heb ik aan het installatiepakket en daarmee aan system32 van WINDOWS toegevoegd, <<
Ik heb dat onderdeel nooit gebruikt maar kun je het .PDM bestand eens sturen voor onderzoek.
Welke versies hebben de bestanden graphdtc.ocx en gswdll32.dll?

Het leverancier van dit produkt, 'Graphics Server Technologies', is gestopt per 31 dec 2009.

Op welke Windows versie ben je aan het installeren?


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2012, 18:57:50 »
Hoi Michel,
Ja, ik had en heb Admin rechten by registratie. Of het bestand beschadigd is weet ik nu, waaraan kun je dat ontdekken? Of het de juiste versie is weet ik ook niet, wat zou de versie moeten zijn? De Windows-versie is Windows XP Professional met alle servicepacks geïnstalleerd.
 
 
 
Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2012, 16:46:34 »
Hoi Peter,
Van alle frm's met data controls(s) is de tekst bijn zoeken op Access inderdaad "Access 2000;"
De versie van gswdll32.dll is 6.15.0.0 en van graphdtc.ocx is het 5.80.0.0.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2012, 16:50:43 »
Hoi Peter,
Waar kan ik PDM-bestanden vinden? In de uitvoer van het Package van PDW kan ik ze niet vinden.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2012, 17:49:32 »
Dag Jan,
 
Heb je het eerder wel onder XP aan de praat gehad?
In de compatibility lijst van de maker staat als hoogste OS windows 2000 genoemd, XP ontbreekt dus.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2012, 19:35:29 »
Citaat
Waar kan ik PDM-bestanden vinden?
In de projectmap, waar ook het .vbp bestand staat.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2012, 17:26:18 »
Hoi Michel,
Welk bedrijf is de nieuwe eigenaar geworden? Waarschijnlijk kan ik daar een ander bestand krijgen of een oplossing voor het probleem. Is het misschien beter over te stappen op MSChart of het Chart-programma van Excel? Heb je ervaring met deze programma's?

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2012, 17:44:00 »
Hoi Peter,
Mijn OS is WindowsXP Professional. DEP-bestanden kon ik niet vinden omdat ik er geen gemaakt had. Daarom alsnog gedaan en aangehecht.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2012, 19:09:33 »
Hoi Jan,

Ik vroeg om het .PDM bestand, niet een .DEP bestand.

Citaat
de registratie lukt niet omdat de ingang van DLLRegisterServer niet wordt gevonden. Ontbreekt er dan nog een dependency?
Waarschijnlijk een versienummer-conflict.
Je ontwikkeld op een XP computer en wilt installeren op een andere XP computer.
I principe zou je beide bestanden dan handmatig kunnen kopieren naar dezelfde map als op de ontwikkel computer en dan registreren met REGSVR32.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2012, 01:01:44 »
Hoi Peter,
Ja sorry, hier is het gevraagde bestand.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2012, 14:09:22 »
Hoi Jan,

Het .PDM is nogal groot. Dat komt hoofdzakelijk omdat er 3 setup packages in staan:
- Standard Setup Package 1
- Standard Setup Package 2
- Dep File 1
Waar is dat goed voor?

Verder zeg je dat je het bestand gswdll32.dll toegevoegd hebt aan het installatiepakket maar dat zie ik nergens.

Ik zou het .PDM bestand backuppen en een nieuwe aanmaken zodat je oude ballast kwijtraakt.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2012, 20:57:20 »
Hoi Peter,
Dat er 2 Standaard Setup packages zijn komt omdat ik de tweede keer een bepaalde verandering had aangebracht en ik het effect daarvan wilde zien. Daarom is deze niet overschreven. Het DEF-bestand is ontstaan omdat ik me vergiste toen je het PDM-bestand vroeg. (Misschien een tip: Als je antwoord op een reactie kun je niet gemakkelijk in de voorgaande tekst terecht komen. Ik moest nl. mijn antwoord afkappen om in de voorgaande tekst te komen). Dat je gswdll32.dll mist komt omdat ik die bij de test handmatig aan bestand system32 heb toegevoegd. Ik heb daarbij genoteerd dat ik bij de volgende PDW deze ook daaraan toevoeg.
Ik kwam nog een andere fout tegen. Van scrrun.dll werd vermeld (ik dacht in de Dependency Walker) dat deze out-of-date was. Wat doet dit bestand?
Ik zal PDW opnieuw draaien en de ervaringen tot nu toe erin verwerken. Zodra dat gebeurd is kom ik bij jullie terug.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2012, 21:36:18 »
Hoi Jan,

Citaat
(Misschien een tip: Als je antwoord op een reactie kun je niet gemakkelijk in de voorgaande tekst terecht komen. Ik moest nl. mijn antwoord afkappen om in de voorgaande tekst te komen)
Oh ?. Ik klik op de knop 'reageer'. Bovenin het scherm verschijnt dan de bericht-editor en eronder staan alle bestaande berichten in dit topic.
Je kan ook, iets lager dan de knop 'reageer' snel een reactie plaatsen. De bestaande berichten blijven dan ook staan.

Citaat
Wat doet dit bestand?
Dan heb in je VB project via Project - References - Microsoft Scripting Runtime aangevinkt.
Zie HIER voor meer info. Mag je uitvinken als niet (meer) nodig.


Peter