Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:02:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Graphdtc.ocx-error  (gelezen 16919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2012, 23:20:44 »
Hoi Peter,
Microsoft Scripting Runtime moest ik aanvinken in Project-References omdat ik fso gebruik in het project.
Ik heb nu het Setup-bestand geheel verwijderd en het betreffende scriptbestand aangepast en ben nu alle fouten kwijt op twee na: graphdtc.ocx geeft fout:  missing or invalid dependency. Ik heb hierop Depencency Walker los gelaten en het blijkt dat bestand NCRYPT.DLL ontbreekt en als ik het programma op een andere PC met Windows 7 heb geïnstalleerd en dit run krijg ik de fout "Deze naam is geen geldige bestandsnaam".  Waar deze fout op gegeven wordt kan ik niet nagaan omdat het gegeven wordt op het geïnstalleerde .exe bestand van de toepassing. 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2012, 00:00:25 »
Hoi Jan,

Ncrypt.dll staat al op een Windows7 systeem dat ik hier heb en lijkt een onderdeel van Windows 7. Dit zijn de eigenschappen:


Citaat
als ik het programma op een andere PC met Windows 7 heb geïnstalleerd en dit run krijg ik de fout "Deze naam is geen geldige bestandsnaam".  Waar deze fout op gegeven wordt kan ik niet nagaan omdat het gegeven wordt op het geïnstalleerde .exe bestand van de toepassing.
Als ik je goed begrijp: "De installatie is gelukt. Je start je programma en dat geeft deze melding."
Dat moet toch mbv de logfile van je programma achterhalen te zijn. Mogelijk is een map of bestand-verwijzing ongeldig door andere mapstructuren op windows 7. Of een '\'-teken in de mapnaam ontbreekt of staat er teveel.
Zie ook DIT bericht.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2012, 15:09:57 »
Hoi Peter,
Het bestand staat ook bij mij op de laptop (met Windows 7) waarop mijn programma is geïnstalleerd. Het staat in map WINDOWS\System32. Ik begrijp dan ook niet waarom ik deze melding van missing or invalid dependency krijg.
Ik heb voor de zekerheid ook geprobeerd dit bestand te registreren, maar krijg dan de fout "Module 'ncrypt.dll is geladen, maar het toegangspunt DLLRegisterServer is niet gevonden". In de Dependency Walker geeft dit bestand meer dan 30 ingangen met een zandloper ervoor en onderin de mededeling dat er onderdelen ontbreken. Vreemd, want als Microsoft dit bestand in Windows 7 opneemt zullen ze toch ook wel zorgen dat er geen dependencies ontbreken.
Als ik graphdtc.ocx opzoek in Dependency Walker krijg ik ook veel zandlopers voor bepaalde ingangen. Ik ban bang dat de grafiek waar graphdtc.ocx betrekking op heeft, niet meer werkt (wellicht door verandering van eigenaar).  Ik heb een installatie-CD van Graphics Server 6.1 en zal die eens installeren en gebruiken. Of is het misschien beter MSChart of de chart van Excel te gebruiken? Ok krijg ik dan meer problemen dan ik oplos, of misschien een geheel andere grafiek?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2012, 15:57:36 »
Hoi Jan,

Citaat
Ik begrijp dan ook niet waarom ik deze melding van missing or invalid dependency krijg.
Die melding krijg je toch op de ontwikkel-computer tijdens het maken van het installatie-pakket?

Citaat
Ik heb voor de zekerheid ook geprobeerd dit bestand te registreren, maar krijg dan de fout "Module 'ncrypt.dll is geladen, maar het toegangspunt DLLRegisterServer is niet gevonden"
Dat kan kloppen, je kan namelijk niet een bestand registreren als dat al geladen is. Daarvoor zul je eerst dit bestand moeten un-registreren, bestand vervangen en dit registreren. Maar of dat in dit geval verstandig is, betwijfel ik. Waarschijnlijk is jouw ncrypt.dll een oudere versie, klopt dat?

Probeer die installatie-cd eens.

Citaat
Of is het misschien beter MSChart of de chart van Excel te gebruiken? Ok krijg ik dan meer problemen dan ik oplos, of misschien een geheel andere grafiek?
Ik heb nooit gewerkt met 'Graphics Server' dus of dat compatibel is kan ik niet zeggen. Het gebruik van mschart is soms erg lastig mede door het gebrek aan een goed naslagwerk.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2012, 16:52:06 »
Hoi Peter,
 
Citaat
Die melding krijg je toch op de ontwikkel-computer tijdens het maken van het installatie-pakket?
Nee, die kreeg ik toen ik op de installatioecomputer het bestand invoerde in de Dependency Walker.
Citaat
Probeer die installatie-cd eens
Dit is de installatie-cd van Windows 7 en is vrij recent.
 
MS-Chart val dus voorlopig af. Ik probeer het eerst maar eens met Graphics Server 6.1. Ik probeerde deze te vermijden omdat er nogal wat dll's voor nodig zijn, maar het heeft in het verleden wel gewerkt. Bevalt dit ook niet, dan maar de grafiek van Excel gebruiken.
 
In ieder geval bedankt voor je assistentie.   


Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2012, 17:01:43 »
Hoi Jan,

Citaat
Ik heb een installatie-CD van Graphics Server 6.1 en zal die eens installeren en gebruiken.
Ja, dat bedoelde ik ook.

Je kan in je project eens kijken of je met MSChart vooruit kunt.
Nogmaals, ik heb geen ervaring met Graphics Server.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2012, 21:09:47 »
Hoi Peter,
Ik heb GraphicsServer geïnstalleerd en dat werkt prima. Het is namelijk de opvolger van de eerdere grafiek-component van Visual Basic 4 en 5. Ik moet in de code enkele dingen veranderen, maar werken doet het in ieder geval. Ook wil ik MSChart eens proberen. Mogelijk is de grafiek daarvan iets fraaier dan die van GraphicsServer.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Graphdtc.ocx-error
« Reactie #22 Gepost op: 14 januari 2012, 00:43:29 »
Hoi Jan,

Citaat
maar werken doet het in ieder geval.
Mooi zo. Dan gaat er dus iets mis met de wijze waarop de PDM-wizard de zaakjes verzameld enof uitpakt.
Dit is in ieder geval een werkbare oplossing.


Peter