Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:17:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: vindbaarheid website  (gelezen 12925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
vindbaarheid website
« Gepost op: 14 januari 2012, 15:50:08 »
Weet iemand of het soort extensie van belang is voor de vindbaarheid van een website? Maw rankt een "commerciële" site (.com of .nl) bij zoekmachines hoger dan een "niet-commerciële" site (.eu)
 
Andere vraag die hiermee te maken heeft: met DNS beheer heb ik een domeinnaam doorgestuurd, deze heeft de extensie .eu . SEO heb ik verwerkt. Echter, bij de zoekmachines komt ie er (nog) niet uit (ik zie ook niet vaak websites met extensie .eu). Om deze reden is er een nieuwe domeinnaam (heeft niet dezelfde naam als die met .eu) aangemaakt met .com  Deze domeinnaam wil ik redirecten (met Cname) naar de website met .eu  Omdat de website met .eu niet met zoekmachine tevoorschijn komt, heeft redirecting met een andere domeinnaam met .com dan wel zin?
 
Bedankt voor een reactie.
Dezy

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: vindbaarheid website
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2012, 17:42:56 »
Dag Dezy,
 
Voor zover mij bekend heeft geen van de zoekmachines op internet een voorkeur of afkeer van een bepaald top level domain oftewel tld (.net, .org, .com, .nl, .eu et cetera). Het zou dus niet uit moeten maken.
Zo bezien heeft het dus weinig zin een .com domein te laten redirecten naar een .eu domein om daarmee de vindbaarheid te vergroten.
Waar het om gaat is dat je er voor moet zorgen dat de website zoekmachinevriendelijk is, en op de een of andere manier met een paar eenvoudige steekwoorden gevonden kan worden.
De belangrijkste zoekmachine, Google, stelt zo zijn eisen aan een website wil die goed geïndexeerd worden (= vindbaar zijn). De belangrijkste is page ranking. Hoe meer sites naar jouw site verwijzen, hoe hoger jouw site in de zoekresultaten komt. Er zijn nog een hele trits andere aanbevelingen, kijk eens HIER. en HIER
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: vindbaarheid website
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2012, 18:45:10 »
Bedankt Michel voor je antwoord. Ik vind het zo vreemd dat ik zelden een website zie met de extensie .eu vandaar mijn vraag. Als ik nu de nieuwe domeinnaam met .com niet laat redirecten maar gewoon met DNS beheer laat doorlinken, zou dat toch niet schelen in de vindbaarheid?
 
Groet Dezy

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: vindbaarheid website
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2012, 18:58:37 »
Hoi Dezy,
 
Kort antwoord en voorzover mij bekend: nee.
Als je wilt, geef dan (desnoods via een privé bericht) de url van die site eens door.
Kunnen we kijken of we wat tips kunnen geven.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: vindbaarheid website
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2012, 19:36:03 »
Oh, graag Michel, maar hoe moet ik aan jou een privé bericht sturen om de URL aan je te geven?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: vindbaarheid website
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2012, 21:26:39 »
Hoi Dezy,
 
Klik op mijn naam, en dan onder mijn foto; klik op stuur een PM (private message)
Michel Uphoff
Homepage

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: vindbaarheid website
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2012, 11:12:55 »
Hai Michel, heb je kans gezien om naar de URL te kijken? Adviezen tips? Weet jij of iemand anders misschien waar het aan ligt dat wanneer ik in Google letterlijk de URL intyp, de site er nog niet uitkomt?? Dat snap ik echt niet; de site zou dan toch in ieder geval tevoorschijn moeten komen.
 
Groet Dezy

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: vindbaarheid website
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2012, 17:58:48 »
de domeinextensie .com heeft wel niets te maken met een commerciële site. De extensie .com staat ervoor dat de site gehost word op een server gelegen in Amerika.

Citaat
Deze domeinnaam wil ik redirecten (met Cname) naar de website met .eu

cgi-bin of .htacces bestand aanpassen

En om je site te laten ranken door zoekmachines moet je metatags invoeren.

http://www.meta-tags.be/beginnen_waarom_meta_tags_gebruiken

Je site zal ook makkelijker gevonden worden door de domeinextesie .nl te gebruiken.

Voorbeeldje van metatags zie bijlage





« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 18:28:32 door swake »
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Dynsam

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: vindbaarheid website
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2013, 18:09:07 »
de domeinextensie .com heeft wel niets te maken met een commerciële site. De extensie .com staat ervoor dat de site gehost word op een server gelegen in Amerika.

cgi-bin of .htacces bestand aanpassen

En om je site te laten ranken door zoekmachines moet je metatags invoeren.

http://www.meta-tags.be/beginnen_waarom_meta_tags_gebruiken

Je site zal ook makkelijker gevonden worden door de domeinextesie .nl te gebruiken.

Voorbeeldje van metatags zie bijlage

Je kan prima een .com gebruiken en een webhost in Nederland hebben hoor!

.com staat wel voor commerciële website hoewel dat inmiddels misschien wel wat achterhaalt is.

In principe zou een extensie geen invloed mogen hebben op de SERP (Search Engine Result Page). Een bijvoorbeeld Engelse website gehost op een .nl domein is natuurlijk wel wat raar maar dat zou hem nog niet uit de SERP houden. Maar ook al zou het invloed hebben, SEO (Search Engine Optimization) bestaat uit zoveel factoren (honderden!) daar is het dan misschien dan één van!

Mijn advies zorg ieder geval dat je website onsite geoptimaliseerd is, unieke content heeft, geupdate wordt en backlinks krijgt. Dan kom je vanzelf hoog in de SERP te staan, dit kost echter wel tijd iets wat ook een factor is bij SEO: je moet authority opbouwen.