Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

357 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 15:58:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Backup  (gelezen 11925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Backup
« Gepost op: 8 november 2009, 19:44:02 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:12-02-2005
 Aan:AllenMsgID:1982.1
 Onderwerp:BackupForum:ws-nlcomputer
Ik heb een netwerk met drie disks in een P4 en 1 disk in een P2. Op disk 1 van de p4 zit DOS 7.1 met Ghost, waarmee ik altijd backup. Op disk 2 van de p4 zit XP. Op disk 3 van de p4 zir (nog) geen o.s. Op de disk van de P2 zit XP. Il wil graag ee programma, waarmee ik het hele netwerk kan beckuppen. Wat zal ik nemen? Ghost Professioal? Onder DOS of onder XP? (Ik wil me geen knollen voor citroenen laten verkopen...... :-)) Groeten en bedankt, Hans. (e-mail)


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-02-2005
 Aan:Hans VerbeekMsgID:1982.2
 Onderwerp:BackupForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,
>> Il wil graag ee programma, waarmee ik het hele netwerk kan beckuppen.  <<
Je bedoelt in één slag, dus mede over de netwerkkabel, of bedoel je met één programma.
Het laatste is eenvoudig: Ghost op beide pc's gebruiken moet geen enkel probleem opleveren. Van Ghost 2005 heb ik geen hoge pet op, het is een ultieme poging van Symantec om de eindgebruiker van de commando prompt af te houden. In feite wordt er via (de altijd benodigde!) CD gewoon een XP systeem geboot, en wordt er via een aangepaste Ghost versie vervolgens een backup/image getrokken. Dat booten alleen al kost een aantal minuten.
Via het netwerk wordt andere koek, ik dacht niet dat Symantec al een versie van Ghost had die live over een netwerk een image kan maken van een partitie op een netwerkdrive, althans niet vanuit XP. En om in "dos" mode nu eerst een IP netwerkje op te moeten zetten om 1 (een)  pc via het netwerk te kunnen backuppen is wel wat veel gedoe.
Je kan de eenmaal aangemaakt image natuurlijk altijd later over het netwerk naar een andere computer halen als je dat wilt.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans VerbeekDatum:15-02-2005
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1982.3
 Onderwerp:BackupForum:ws-nlcomputer
Michel, Je bedoelt in één slag, dus mede over de netwerkkabel, of bedoel je met één programma. Dat is het net. Als ik iedere computer alleen zichzelf laat backuppen, dan heb ik op de P2 enkel XP. Dan moet waarschijnlijk die Ghost 2005 erop, en de image dan kopieren naar de P4. Zou ik dat vanaf de P4 doen, dan heb ik wel DOS, maar geen netwerkverbinding, die loopt via de beide XP's. Ik heb dus de volgende keuzen.
    Ghost 2005 voor XP op de P2. Een DOS (P4) met DOS mode (p2) netwerk. Een tweede disk op de p2 met echt DOS. De disk op de P2 in partities splitsen, en een echt DOS netwerk. Nog meer?
Van Ghost 2005 heb ik geen hoge pet op, het is een ultieme poging van Symantec om de eindgebruiker van de commando prompt af te houden. Het lijkt mij dai ik het toch maar moet houden op Ghost voor XP. Krijg ik met Ghost 2005 een gewoon image op de P2? Die kopieer ik dan wel naar de P4. Zijn er nog verschillende versies van Ghost 2005? Groeten, Hans. (e-mail)