Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:13:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: uitrol menu verschijnt niet  (gelezen 24484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
uitrol menu verschijnt niet
« Gepost op: 31 januari 2012, 04:30:26 »
Hallo allemaal,
 
Op mijn laptop (XP pro en IE8) krijg ik bij het inloggen op bijvoorbeeld Facebook een uitrolmenu te zien van personen die al eerder hebben ingelogd. zie foto.

Echter..... op mijn desktop (ook met XP pro en IE8) lukt dat niet. Wat mij opvalt is dat een aantal settings grijs zijn en dus niet beschikbaar zijn. Zie foto.

 
Ik kan nergens iets vinden om deze wel aan of af te vinken.
Het verschil tussen mijn laptop en de desktop is de checkbox voor: "use windows search for better results". Deze staat op mijn laptop "aan" en is op mijn desktop grijs.
Heeft iemand enig idee waar ik deze instelling(en) kan activeren?
 
Alvast bedankt,
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2012, 16:36:22 »
Dag Ruud,

Je gebruikt toch geen registercleaners of zo? Het lijkt er op dat er een registersleutel is beschadigd/veranderd/verdwenen. Onderin het rechter plaatje zie je staan:

"Some settings are managed by your system administrator."

Wat er meestal op neerkomt dat er beperkingen aan de internet explorer zijn opgelegd. Vraag is natuurlijk welke beperking, en daarvoor is het nodig dat we inzicht krijgen in de system policy settings. Die kan je aan het forum opzenden als je wilt, doe dat als volgt:
 
Kies start, uitvoeren en type: gpresult /h C:\results.htm  (en druk op Enter)
 
In de root van C: staat nu als het goed is een bestand results.htm, hang dat eens aan een bericht.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2012, 22:57:18 »
Hoi Ruud en Michel,

Bestanden met de extensie .htm kunnen helaas niet aan Forumberichten worden gehangen (ivm security). Even inpakken in een .zip bestand en dát meesturen, kan natuurlijk wel. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2012, 23:46:05 »
Hoi Michel,
 
Ik heb gedaan wat je voorstelde, meerdere malen zelfs, ook met mijn Symantec Client Firewall even uitgeschakeld maar het bestand "results.htm" is niet te vinden. Ik heb even "verberg systeem bestanden" uit gezet om alles in de C root te zien maar niks noppes, nada, zip.
Heb verkenner laten zoeken maar ook deze vindt het bestand niet.
Wat mij wel opviel is dat op het tijdstip dat ik het deed 2 bestanden in de root zijn gewijzigd/bijgewerkt n.l. hiberfil.sys 2Gb groot en pagefile.sys ruim 3Gb groot. Ik heb geen idee of dat er wat mee te maken heeft maar dacht ik meld het even.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2012, 00:09:52 »
Dag Ruud,
 
Mijn fout, ik ging uit van windows 7 dat htm als output accepteert. Xp kan dat niet, dat maakt alleen een .txt bestand aan.
Probeer eens:
Start > uitvoeren, CMD (enter)
Type in de dosbox:
gpresult /z >> C:\policy.txt
Hang die txt file eens aan een bericht.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2012, 00:25:07 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2012, 00:26:46 »
Michel,
 
Ook niks.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2012, 04:13:52 »
Hallo Michel,
 
Ik heb een nieuwe bril nodig. Zal de leeftijd wel zijn.
Ik heb het bestand hieronder bijgevoegd.
 
Terugkomend op je eerste vraag "Je gebruikt toch geen registercleaners of zo?"
Ja, ik gebruik al jaar en dag Norton Systemworks 2002 maar die zal wel achterhaald zijn. Volgens mij stamt dat nog uit het Windows 95/98 tijdperk. Aan de andere kant is die up-to-date omdat hij meeloopt in Symantec Antivirus "Live update". Live update draait elke dag automatisch en neemt alles van Norton en Symantec mee, dus virussen en software, de hele rataplan.
Een jaar geleden ben ik Eusing gaan gebruiken, weet eigenlijk niet waarom en een paar maanden geleden heb ik ook Uniblue geïnstalleerd (en gebruikt natuurlijk) Heeft één van deze kwade gevolgen?
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2012, 14:56:07 »
Hoi Ruud,
 
De policies zijn zo schoon als een pasgewassen baby, dus daar zit het niet in.

Mogelijk is er bij de update naar IE8 iets mis gegaan, vraag is natuurlijk waar de fout precies zit.
Het is zeker niet uit te sluiten dat die zogenaamde registry cleaners de oorzaak zijn, dat soort tooltjes doen meestal meer kwaad dan goed. Iets genuanceerder: Als ze al wat zinnigs doen, merk je er in het algemeen weinig van, want het register wordt door Windows zelf al behoorlijk efficiënt onderhouden, en er is een kans dat ze verkeerde registersleutels slopen, daar zijn aardig wat voorbeelden van.

Zeker als je drie van die tools gebruikt, begeef je je toch wel op glad ijs. Ik gebruik zelf ook een registry cleaner (system mechanic onder XP) maar doe dat alleen wanneer ik een totale windows setup kloon naar een pc met volslagen andere hardware. Dan zijn er vaak zoveel overbodige sleutels dat het de moeite wel eens waard wil zijn. In zo'n geval loop ik de voorgestelde wijzigingen wel zelf eerst door voordat ik toestemming geef. Dat is dus een eenmalige actie bij gebrek aan beter. Het heeft weinig zin en het is niet ongevaarlijk registry cleaners veelvuldig te gebruiken. Ook ben ik er niet zeker van of de door jou gebruikte tools nog wel geschikt zijn voor IE8.
 
Je hebt vast een reden voor het gebruik van die cleaners; wil je er een te trage pc mee versnellen? Zo ja, geef dan maar een gil.
 
Terug naar jouw probleem, waarvan de oorzaak vooralsnog onbekend is: Kiest start, uitvoeren, regedit (enter)
Je ben nu in het register, voorzichtig zijn, niets zelf veranderen! Zoek naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
Als die sleutel er is, wat staat er in?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2012, 15:54:50 »
Goedemiddag Michel,
 
Er staat: (Default) REG_SZ (value not set)
 
Ruud
 
 
P.s. heeft hier niets mee te maken maar ik heb aan mijn profiel onze web site toegevoegd maar hij wordt niet getoond. Ik zal wel weer wat fout doen.
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2012, 16:35:12 »
Dag Ruud,
 
>> Er staat: (Default) REG_SZ (value not set) <<

Nou, daar is ook niets mee aan de hand. Je hebt niet ergens in Norton of zo zelf een beperking ingesteld?
Het vervelende is, dat er wel tig plaatsen in het register zijn die een dergelijke beperking veroorzaken. Ik kijk nog even verder naar de meest waarschijnlijke locaties. Wat je zelf kan proberen is ie8 weer deïnstalleren, en kijken of de zaak onder IE7 (of wellicht nog 6) wel werkend te krijgen is. Hierna kan je dan IE8 weer installeren.

Jouw website linkje moet het nu doen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2012, 16:38:53 »
Michel,
 
Ga ik vanavond proberenen en hou je op de hoogte.
 
Bedankt,
 
Ruud
 
P.s. Ik dacht dat mijn website onderaan de thread zichtbaar zou zijn maar zie nu dat wereldbolletje onder mijn Avatar. Helemaal toppie!
P.p.s. Ja ik wil mijn trage PC versnellen. Zal ik hiervoor een nieuwe thread starten?
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2012, 16:44:54 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2012, 18:27:56 »
Hoi Ruud,
>> Zal ik hiervoor een nieuwe thread starten?  <<
 
Buena idea
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2012, 21:54:43 »
Hoi Michel,
 
Dom, dom, dom! Ik probeerde IE8 te verwijderen nadat ik eerst alvast IE7 voor de zekerheid had gedownload.
IE8 laat zich niet verwijderen via "verwijder software". het staat wel in de lijst maar er is geen "verwijder" knop. Dus ik kijk in C:/software/internetexplorer maar daar is geen uninstall bestand.
Toen dacht ik, het is een onderdeel van windows en ik kan dus een Windows onderdeel verwijderen of toevoegen. Je voelt hem vast al aankomen. Ik heb de vakjes verkeerdom aangevinkt en IE is erop blijven staan en alle andere zaken zoals accessoires, fax, indexing services, etc. zijn verwijdert.
Ik dacht, dan doe ik het omgekeerde en installeer al die zaken. Er wordt dan gevraagd om de installatie floppy in A (??????) of de CD in de CD speler, druk op [enter]. Dit gedaan maar dan beginnen de foutmeldingen. Ik moet een station selecteren, maar wat ik ook selecteer het installatieprogramma wil niet verder en blijft na elke wijziging ping-pong doen.
Hetzelfde geprobeerd vanaf de installatie CD. Kom ik in hetzelfde kringetje terecht.
Kom dacht ik, dan doe ik een system restore. Dus ik kies een gehighlighte eerdere datum en geef enter.
PC sluit af, reboot, reutel, reutel, reutel en geeft de mededeling: onvolledige restore.
Gelukkig staat IE8 er nog op anders was dit niet meer  mogelijk geweest.
Enig idee hoe ik de verwijderde software (Windows onderdelen) weer terug kan krijgen?
 
Hasta luego amigo!
 
Rudi
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2012, 03:26:10 »
Pfffffffffffffffft, het heeft even geduurd maar ik heb alles weer terug.
Het blijkt dat als je de installatie CD in een speler plaatst (in mijn geval E) dat je een een map moet aanklikken. Tja welke dan? Er staat een heel rijtje dus ik ben op goed geluk alle mappen gaan aanklikken net zolang totdat er geen ping-pong foutmelding meer kwam. In mijn enthousiasme ben ik het weer vergeten op te schrijven natuurlijk maar volgens mij was het de map i386.
Zo dat werkt allemaal weer.
Nu nog zien dat ik IE8 ge-de-installeerd krijg.
 
Ruud
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2012, 06:36:32 »
Update.....
 
Ben door stom toeval op het Microsoft forum NL terechtgekomen. Vond daar de uitleg wanneer IE8 wel en niet gedeinstalleerd kan worden. Na SP3 kan IE8 NIET gedeinstalleerd worden tenzij.... zie de gebruiksaanwijzing in de bijlage.
Ik heb deze uitgevoerd, kreeg geen foutmelding betreffende de registersleutels en heb deze dan ook niet verwijderd (had ik misschien wel moeten doen).
Na de reboot blijkt dat ik nog een volledige werkende IE6 op mijn PC heb staan. Deze getest en ja hoor het roll-out menu werkt! :applaus:
Fluks IE8 vers geïnstalleerd, reboot, meteen upgrades ophalen (je kan het dus niet testen of het werkt op dit punt), weer reboot en...................... het roll-out menu is weer verdwenen.
Helaas is er tijdens de installatie geen snelkoppeling op het werkblad gemaakt. Als ik de ieplore8.exe uit windows gebruik dan krijg ik IE6 op mijn scherm maar bij "help" wordt me verteld dat het IE8 is. Rara, pindakaas.
Ik stop er even mee. Pfffffffft. :tsja:
 
Ruud
 
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2012, 06:44:40 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.