Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:42:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: uitrol menu verschijnt niet  (gelezen 24488 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2012, 15:31:19 »
Hoi Ruud,
 
Die I386 map klopt, meestal wordt die ook op de harddisk gekopieerd, waardoor dat gedoe met die cd niet nodig is.
Jammer dat je na de deïnstallatie van IE8 die werkende IE6 weer direct updated hebt naar IE8, want kennelijk staat er ergens een IE6 registry key niet lekker en wordt dat door IE8 tijdens de update foutief of met problemen overgenomen. Een van de meer bekende oorzaken is Spybot Search and Destroy die de beveiligingssettings van IE6 aanpaste. IE8 kan niet met die settings overweg en dan krijg je dit soort beperkingen.
 
Die map IE8 map onder windows bevat inderdaad de vorige IE versie (6 in jouw geval). Die map is bedoeld om terug te kunnen gaan naar IE6 als dat nodig mocht zijn. En ja, IDIOTE naamgeving. Maakt Microsoft zich wel vaker schuldig aan. Overigens.. als je die opgeslagen IE6 versie nu gebruikt, hoe staat het daarin met die rolmenu's ?
 
Kijk in de map program files naar een map Internet Explorer. Daar moet je Iexplore.exe vinden. Dat is IE8. Rechtsklik, kies kopieren naar.. > Bureaublad als snelkoppeling.. >> en je hebt je IE8 weer bereikbaar.
 
Terug naar het probleem. Ik ga je niet vragen die hele deïnstallatie/installatie kermis nog een keer door te lopen. Laten we eerst eens kijken naar de tweede locatie in het register waar instellingen kunnen staan die tot dit gedrag leiden:
 
Wat staat er bij jou in de registerkey: HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel
(Maak een screenshot als het veel is).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2012, 16:43:01 »
Hoi Michel,
 
Even een kwikkie tussendoor vanaf mijn laptop op het terras, ik heb even koffiepauze;
<< Na de reboot blijkt dat ik nog een volledige werkende IE6 op mijn PC heb staan. Deze getest en ja hoor het roll-out menu werkt! >>
Aangezien IE6 volledig werkte en het roll-out menu ook goed werkte en geen foutmeldingen kreeg ben ik dus meteen doorgegaan met de installatie van IE8. Het was waarschijnlijk slimmer gewesst om even op jou te wachten, maar ja gedane zaken nemen geen keer.
 
Nu weer terug naar de verfkwast, er moet nog wel gewerkt worden vandaag, spreek je later,
 
Ruud
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2012, 19:29:23 »
Hoi Michel,
Hier zijn de 2 screen shots die jij gevraagd hebt.

 

 
Dit is wat je vroeg neem ik aan?
 
Ruud
 
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #18 Gepost op: 3 februari 2012, 01:42:19 »
Dag Ruud,
 
Die lange lijst toont aan, dat er in het verleden inderdaad policies zijn toegepast, normaal is die lijst leeg, sterker hij komt zelfs niet eens voor. Alle waarden staan echter op 0 en zouden dus geen werking moeten hebben. Maar ik zie ook nog een groot aantal andere subkey's die in normale omstandigheden niet aanwezig zijn.
 
Ik stel voor die hele Internet Explore key met al die subkey's te gaan verwijderen. Dat is een beetje een long shot, maar het zou geen kwaad moeten kunnen. Om zeker te zijn van een mogelijkheid tot herstel, doe je het beste het volgende:
 
  • Selecteer de key Internet Explorer, kies vervolgens bovenin Bestand
  • Kies Exporteren, kies een map die je later terug kan vinden
  • Sla de key op onder een toepasselijke naam, bv IE8oudesettings.reg
  • RECHTSklik nu op die Internet Explorer key en kies verwijderen, bevestig de keuze
Herstart de computer, en kijk of dit geholpen heeft. Mochten er onverwachte problemen met Internet Explorer optreden, dan ga je met de verkenner naar de zojuist opgelslagen key en dubbelklik je er op. Je zal gevraagd worden of het bestand geïnporteerd moet worden, dat bevestig je. Na een herstart zouden dan weer de oude settings moeten gelden.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #19 Gepost op: 3 februari 2012, 04:06:57 »
Michel, hiep, hiep hoera.....!
Het werkt.  :applaus:  Helemaal toppie! Ik ben een half uurtje aan het testen geweest en alles lijkt normaal te werken inclusief het uitrol menu. Ik blij, vrouw blij, hond blij (geintje) iedereen blij. We hoeven nu niet meer iedere keer ons volledige emailadres in te tikken.
Ik zal de kopie voorlopig nog even bewaren, zo groot is die nu ook weer niet.
Nog even terug naar dat bestand i386. Waar wordt dat normaal gesproken weggeschreven op de HD? In de windos root?

Ruud.
 
P.s. Ik zag net dat wij even oud zijn.
 
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2012, 04:31:07 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #20 Gepost op: 3 februari 2012, 16:45:34 »
Hoi Ruud,
 
Mooi! Was een taaie rakker, maar we hebben hem te grazen.
 
Ja, ik ben even oud als jij en ook nog even jong. Komt vast door onze leeftijd.  ;)
 
Meestal wordt de map I386 (behoorlijk forse map, dus als je gebrek hebt aan schijfruimte zou ik het niet doen want je hebt hem in normale omstandigheden niet nodig) in de root van C: bewaard (C:\I386 dus).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #21 Gepost op: 3 februari 2012, 18:04:33 »
Hoi Michel,
 
Ok, ik laat I386 lekker waar die is. Ik hoop dat ik het onthou voor als ik het de volgende keer nodig heb.
 
Terug naar het IE8 probleem, het enige wat niet meer werkt is Malwarebytes.
Ik krijg 2 foutmeldingen:
MBAM_ERROR_EXPANDING_VARIABLES (0,453)
en vervolgens:
MBAM_ERROR_MISSING_FILE (3,0,mbam swissarmyknife.sys)
Wat denk je, verwijderen en opnieuw installeren?
(liever niet want ik heb de reg. code niet meer) ;)
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #22 Gepost op: 3 februari 2012, 20:23:42 »
Hoi Michel,
 
Even terug naar het ontbreken van IE.exe bestand.....

Zoals je ziet is het er niet. Ook raar is dat er geen iconen zijn aangemaakt tijdens het opnieuw installeren (is ook niet om gevraagd). Maakt niet uit, ik heb een andere snelkoppeling omgebouwd dus alles werkt nu goed.
 
just to let you know...
 
Ruud
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #23 Gepost op: 4 februari 2012, 00:49:10 »
Hoi Ruud,

PMFJI.
Citaat
Terug naar het IE8 probleem, het enige wat niet meer werkt is Malwarebytes.
...
Wat denk je, verwijderen en opnieuw installeren?
(liever niet want ik heb de reg. code niet meer)
De gratis versie van Malwarebytes (MBAM) kun je toch ook gebruiken?

De problemen die je ondervindt kunnen een gevolg zijn van een beschadigde MBAM of een besmetting met een ongewenst beestje.

Doe eens een onlinescan met ESET Onlinescanner zodat we een beter beeld krijgen.

Klik op de knop "Run ESET Online Scanner"
Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use

Klik op Start
Installeer het ActiveX control.
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives

Klik op "Advanced Settings"
Zet een vinkje bij:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan even duren...

Na het scannen, klik op 'List of found threats'
Klik op 'Export to text file....'
Opslaan op het buroblad en geef een bestandsnaam, ala 'ESET+datum'.
Daarna het venster sluiten.
Stuur het logbestand van ESET, op je buroblad, als bijlage.


Groeten, Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #24 Gepost op: 4 februari 2012, 04:10:09 »
Hallo Peter,
De scan duurde bijna 2 uur maar dan heb je ook wat.
Infected:10
Cleaned:9
Bijgaand het log file, ik heb de in quarantaine geplaatste files gedelete en een Reboot gedaan.
Als het goed is ben ik de eerste 9 nu kwijt.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #25 Gepost op: 4 februari 2012, 11:16:56 »
Hoi Ruud,

Citaat
De scan duurde bijna 2 uur maar dan heb je ook wat.
:) Ok, helemaal schoon is je computer nog niet.

Download RKILL naar je bureaublad

Sluit alle programma's zodat je alleen het bureaublad ziet met daarop RKILL.COM
Dubbelklik erop zodat rkill zijn werk kan doen
WinVista/7: Rechtsklik erop en klik "uitvoeren als administrator"
(Het kan zijn dat er een melding komt dat RKILL.COM een virus is. Klik daar dan niet op. Dit kan een valse melding zijn!)
Dubbelklik opnieuw op rkill.com en herhaal dit totdat RKILL klaar is.
Notepad opent dan met een logfile.

Probeer MBAM nu opnieuw te starten.

Lukt het dan wel, dan MBAM eerst volledig updaten.
Het kan zijn dat er een nieuwe versie van MBAM gedownload wordt, installeer die dan.
Controleer weer op updates tot deze melding verschijnt:


Voer nu een complete systeem scan uit.
(tabblad Scanner, Kies Volledige scan en klik op Scan.

Post de logfile als bijlage.


Eens kijken of we nog meer besmettingen/restanten kunnen opruimen:

Download RSIT naar je bureaublad

Start RSIT
(WinVista of Win7: Rechtsklik op RSIT en klik op "Uitvoeren als administrator")
Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is)
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 bestanden als bijlage in een nieuw bericht.


Peter
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2012, 13:29:46 door Peter »

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #26 Gepost op: 4 februari 2012, 15:23:36 »
Hallo Peter,
 
Nou hier gaan we, RKILL gedraaid, zie het RKILL.log
Daarna Malware verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, volledige scan gedaan, zie het log, 2 virussen gevonden.
Vervolgens RSIT gedraaid. zie bijlagen.
 
Voor mij is het een beetje pindakaas maar ik neem aan dat het voor jou geheel duidelijk is.
 
In blijde afwachting,
 
Ruud   
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #27 Gepost op: 4 februari 2012, 16:09:49 »
Hoi Ruud,

De versie van MBAM die je gebruikt is verouderd, versie 1.46, terwijl nu 1.60 beschikbaar is.
Je hebt ook een snelle scan gedaan.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
(klik op Download Now, het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)

Dubbelklik erop na het downloaden om het programma te installeren.
Op de vraag 'Wilt u de evaluatieversie nu starten?' kies Weigeren
Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.
Ruim eventueel eerst de tijdelijke (internet) bestanden op.

Updaten:
Klik op tab "Update" en dan op "Controleer op updates".

Selecteer tab "Scanner", kies "Volledige Scan" en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Herstart de computer en MBAM
Ga naar tab "Logs" en dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Post de logfile als bijlage of kopieer de inhoud en plak dat in een nieuw bericht.


Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #28 Gepost op: 4 februari 2012, 18:39:59 »
Daar ben ik weer.
Bijgaand het laatste logbestand.
Ziet er goed uit niet?
 
Malwarebytes Anti-Malware 1.60.1.1000
www.malwarebytes.org
Databaseversie: v2012.02.04.03
Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Ruud :: RHK-OML [administrator]
4-2-2012 9:40:34
mbam-log-2012-02-04 (09-40-34).txt
Scantype: Volledige scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 246094
Verstreken tijd: 1 uur/uren, 39 minuut/minuten, 4 seconde(n)
Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
(einde)
 
Ruud
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #29 Gepost op: 4 februari 2012, 18:58:14 »
Hoi Ruud,
 
Logje ziet er fris uit.
 
Wil je niet plagen, maar zo zie je toch maar weer dat je de computer vol kunt zetten met beveiligingssoftware, maar dat dat weinig extra beveiliging oplevert.
 
Je zou nog komen met een nieuwe thread "Hellup me peecee is zo *&^%#!! traag". We gaan in die thread er dan wat verder op in.
 
Kan je inmiddels iexplore.exe vinden in de map C:\Program Files\Internet Explorer? Ook niet als je tijdelijk systeem- en verborgen bestanden weergeven aanzet? Zo nee, hoe heb je dan die alternatieve snelkoppeling naar IE8 gemaakt? (wat zijn de eigenschappen van die snelkoppeling?).

Ik vraag dit je omdat ik in de logs zag dat er een paar snelkoppelingen naar Internet Explorer niet werden vertrouwd:
C:\Documents and Settings\Ruud\Desktop\Internet Explorer.url (Malware.Trace)
Mogelijk zijn dat de koppelingen die je zelf op alternatieve wijze hebt aangemaakt en dan ben ik benieuwd hoe.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2012, 19:05:05 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage