Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

250 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 11:51:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: uitrol menu verschijnt niet  (gelezen 25730 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #30 Gepost op: 4 februari 2012, 20:11:45 »
Hoi Michel,
Long time, no see  ;)
Die nieuwe thread start ik zodra deze huidige 2 op hun eind lopen. Komt eraan dus.
Over die snelkoppelingen..... da's een leuk verhaal. Ik kon die iexplorer.exe dus niet vinden. Heb ik ook een pic van gepost, ook niet te vinden als verborgen bestand. Er staat er nog wel een in de Windows root maar als je die start krijg je IE6 en als je op help klikt dan zegt deze IE8!!!!
Afijn, deze dus niet gebruikt en een bestaande snelkoppeling aangepast inclusief het IE icoontje. Dat werkt(e) prima. Nu wordt het echt leuk......
Vanmorgen start ik de PC op en................. WEG zelfgemaakte snelkoppeling! Zowel op het bureaublad als in de taakbalk.
Ik dacht.... nu ben ik zat en start mijn laptop op, kopieer iexplorer.exe naar een stick, plaats de stick in de PC, copy, paste...... ding dong..... bestand bestaat al, wilt u deze overschrijven? Nou zakt meine hose auf die schuhe!
In de tussentijd is de PC al meerdere keren ge-reboot en de snelkoppeling is er nog steeds dus ik ga er van uit dat het nu opgelost is.
 
Over al die beveiliging; Ik heb Symantec Client Firewall, Symantec Antivirus (beiden officiele versies) en Malwarebytes en dacht zo....., Ik zit redelijk veilig, maar niet dus. Heb jij suggesties voor een betere/andere configuratie? ..... en ja, ik zit wat te rommelen met register cleaners maar die heb ik er allemaal vanaf gehaald. Dat heb ik van ene Michel geleerd die op zo'n computer forum zit  :)  .
 
Ik sta open voor alle goede (met 100% korting) ideeën.
 
Ruud
 
 
   
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2012, 21:34:36 »
Hoi Ruud,

Citaat
Ziet er goed uit niet?
Yep, dat is stukke beter.
Dan kunnen we verder gaan met opruimen want we zijn er nog niet.

De-installeer via Configuratiescherm - Software de volgende programma's:
Fast Browser Search (Get Rated)
Spam Free Search Bar
Windows iLivid Toolbar

Start Internet Explorer 8 (= IE8)
Klik op Extra - Invoegtoepassingen beheren
Verwijder Windows Searchqu Toolbar
Sluit IE8

Herstart je computer

Download HijackThis naar je bureaublad.
(Dat had eigenlijk via RSIT moeten gebeuren maar is om 1 of andere reden mislukt, mogelijk door Norton.)

In het kader Version 2.0.4, klik op de link Executable
Op de vraag "Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan ?" kies Opslaan.
Start HijackThis.exe
In Hijackthis, klik op de knop "Do a system scan and save a logfile"
Als deze knop niet verschijnt, klik op "Scan"
Wacht totdat Notepad verschijnt met de logfile van HijackThis.
Upload de logfile als bijlage in een bericht, of plak de gehele logtekst in een bericht.
(Let op: Vink niets aan en klik NIET op 'Fix checked'!!!)
Hierna kan je zowel Hijackthis als Notepad afsluiten.


Als ik het goed heb, heb je een Norton antivirus produkt uit 2005. De virus-definities zijn wel up-to-date maar hoe dat met de scan-engines zit durf ik niet te zeggen. Dat lijkt me een beetje ouderwets.


Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #32 Gepost op: 4 februari 2012, 23:38:29 »
Hoi Peter,
 
Alles ging goed behalve het verwijderen van de Searchqu Toolbar.
Ik heb de Engelse versie dus bij mij is het: Tools, Manage Add-ons, Toobars and Extensions, en daar zie ik de Searchqu Toolbar 2x genoemd maar met:
publisher: control is not available
status: disabled
Er is ook geen "delete" knop beschikbaar dus hier houdt het voor mij even op.
 
Vervolgens HiJackThis gedraaid en log file bijgevoegd.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #33 Gepost op: 4 februari 2012, 23:58:15 »
Hoi Ruud,
 
Het met liefde smoren van alle ongedierte in jouw computer laat ik met plezier over aan Peter, die vaardig met dat bijltje hakt, anders zitten we elkaar maar in de weg.

>> Vanmorgen start ik de PC op en................. WEG zelfgemaakte snelkoppeling! <<

Ja, dat klopt. Zoals ik je al schreef zijn die twee snelkoppelingen door malwarebytes als verdacht gezien, en verwijderd. Vandaar dat ik benieuwd was hoe je ze had aangemaakt.

>> Ik dacht.... nu ben ik zat en start mijn laptop op, kopieer iexplorer.exe naar een stick, plaats de stick in de PC, copy, paste...... ding dong..... bestand bestaat al, wilt u deze overschrijven? <<

Heb je al met weergeven systeem en verborgen bestanden aan, gekeken of je iexplore.exe wel kunt zien? Zo ja, niets aan de hand, kunnen we wel aanpassen als je dat wilt. Maarrrr... (tadáá, onheilspellend tromgeroffel) als het bestand iexplore.exe op geen enkele wijze te zien is, terwijl het wél bestaat in die map (melding bestand bestaat al bij kopiëren van een andere iexplore.exe naar die map), dan is het mogelijk dat je een rootkit hebt opgelopen. Die rootkit verbiedt dan de verkenner iexplore.exe te laten zien. Daar is dan een reden voor (geweest). Doe eens het volgende (als het bestand echt niet zichtbaar te krijgen is):

Start, uitvoeren, cmd (enter)
In die dosbox tik je in:
Cd \ (enter)
Cd Program files (enter)
Cd Internet Explorer (enter)
Dir /a (enter)

Er wordt nu een lijst van alle bestanden in die map weergegeven. Zie je daar iexplore.exe tussen staan?
Zo ja, hoe groot is dat ding, en van welke datum?
Tik dan eens in copy iexplore.exe C:\test.txt
Als dat gelukt is staat er in de root van c: een bestand test.txt
zip dat en hang het aan een berichtje, kan ik kijken of er wat mee aan de hand is.

>> Nou zakt meine hose auf die schuhe! <<
Ik draai mij decent even om..
 
>> Over al die beveiliging <<
 
Hebben we het uitgebreid over in de thread over die trage pc.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #34 Gepost op: 5 februari 2012, 00:20:09 »
Hoi Ruud,


Citaat
Dat die Searchqu Toolbar niet te vinden was had ik eigenlijk wel verwacht.
Vermoedelijk is die verwijdert met de herinstallatie van IE.
Dan gaan we verder met opruimen.
Schakel tijdelijk Norton Antivirus uit.

Start HijackThis.
Sluit nu eerst alle vensters af, behalve natuurlijk HijackThis.

Vink alleen onderstaande items aan, indien nog aanwezig:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: BrowserHelper Class - {8A9D74F9-560B-4FE7-ABEB-3B2E638E5CD6} - C:\Program Files\SGPSA\SearchAssistant.dll (file missing)
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~1\WI371A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O2 - BHO: DataMngr - {9D717F81-9148-4f12-8568-69135F087DB0} - C:\PROGRA~1\WI371A~1\Datamngr\BROWSE~1.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~1\WI371A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked'.
Sluit HijackThis

Verwijder de volgende mappen indien nog aanwezig:
C:\Program Files\Fast Browser Search
C:\Program Files\blekkotb
C:\Program Files\Windows iLivid Toolbar
C:\Program Files\SGPSA
C:\Program Files\SmileyCentral_1vEI
C:\PROGRA~1\WI371A~1

Meldt even als het verwijderen niet lukt!

Herstart de computer

Maak een nieuwe scan met ESET Onlinescanner en post het resultaat.


Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2012, 02:21:12 »
@ Michel,
Hoe ik die snelkoppeling gemaakt heb? Op mijn werkblad heb ik een SK naar mijn website. Deze SK gekopieerd, URL gewijzigd naar mijn openingspagina, in mijn geval http://www.rnw.nl/nederlands, en vervolgens het "officiele" IE icoon toegewezen.
Hierover nadenkend, bedenk ik dat het IE icoon vergezeld gaat met een rode ster en dat zal wel betekenen dat het alleen voor IE gebruikt mag worden, dacht ik zo, maar dat is een gokje.
Anyway, het originele iexplore.exe bestand was er weer toen ik die van de stick wilde overzetten, dus.............. opgelost. Zie pic:

Blijft natuurlijk de vraag waar was het gebleven? Of heeft mijn PC een zelfreparerende functie?
 
Even een side step: Is er een simpeler manier om een plaatje in te voegen dan wat ik nu doe?
Ik maak nu een screenshot, bewerk deze in Paint, upload deze naar Photobucket en haal daar vervolgens de link vandaan om in dit bericht te plaatsen. Houd jullie server lekker leeg, dat snap ik, maar het is zo'n gedoe. Einde side step.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2012, 04:40:45 »
@ Peter,
 
And here are the results of....the ESET scan.......
 
 
ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2012, 11:40:17 »
Hoi Ruud,

OK, dat ziet er goed uit. De besmetting die je eerder had is weg.
De 2 dingen die de laatste ESET log laat zien worden veroorzaakt doordat je dat gedownload hebt van CNET, die een apart download-programma toevoegd.
CNET kun je dus beter mijden!

Goed, nu nog alle tijdelijke bestanden opruimen.
Download TFC en plaats het op je bureaublad:
(Klik op 'Download')

Sluit alle openstaande programma's.
Start TFC.
(Alle programma's worden afgesloten en alle ikoontjes op je buroblad verdwijnen tijdens het opruimen. Dit is normaal.)
In TFC klik op Start.
Als het opruimen klaar is verschijnt onder die knop Start het totaal opgeruimde MB's.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt. Dit is belangrijk!
Als de computer niet herstart hoeft te worden, herstart dan wel je antivirus programma!


Wat me nog wel opviel in je HijackThis log is dat er nogal wat programma's gestart worden als Windows start.
Dat is meestal niet nodig en vertraagd de computer onnodig. Wil je daar nog wat in opschonen?


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2012, 12:31:55 »
Hoi Ruud,
 
>> Anyway, het originele iexplore.exe bestand was er weer <<
 
Simsalabim... Misschien is met het verwijderen van al dat ongedierte er iets teruggedraaid.
Peter heeft het over Cnet, dat kan je inderdaad beter mijden. Bij mij gaat de virusscanner nogal eens op tilt als ik daarvan wat op wil halen.
 
Zoals Peter ook al opmerkte, er draait nogal wat in die computer, waaronder mogelijk de nodige onzinnige ballast. Zien we in een aparte thread wel.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2012, 14:34:48 »
Dag Ruud,
 
>> Even een side step: Is er een simpeler manier om een plaatje in te voegen dan wat ik nu doe? <<
De truc is dat het screenshot eerst ergens hier op het forum moet komen. Daarna kan je er een koppeling naar toe maken die direct in het bericht opent.

De methode die ik gebruik is:

- Hang het screenshot als bijlage aan een bericht en sla het bericht op.
- Rechtsklik op de bijlage van dat zojuist gemaakte bericht en kies "snelkoppeling kopiëren"
- Verander het bericht, zet de cursor daar in het bericht waar het plaatje zichtbaar moet worden
- Klik op het "Voeg afbeelding toe" Icoontje links bovenin, tweede rij
- Plak de snelkoppeling in het scriptprompt venster en sla het bericht weer op.

 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #40 Gepost op: 5 februari 2012, 16:30:52 »
Vanaf mijn Laptop want moeders heeft de desktop ingepikt voor haar dagelijkse nieuwsbrief.
 
Hoi Peter,
 
Ik heb vanmorgen geprobeerd TFC te draaien maar die loopt vast, of eigenlijk nadat het scherm blank gaat gebeurt er dus helemaal niets meer. Ik wachten en wachten en wachten, dus na 5 minuten op stop geklikt: Programma reageert niet.
Nee dat kan wel kloppen als alle processen gestopt zijn dus; power failure! oftewel reset: geen gelul alles op nul.
PC opnieuw opgestart, weer hetzelfde gedaan, TFC aangeklikt, gedownload naar een eigen map, AV uitgeschakeld, TFC gestart, en wachten.................... na 15 minuten nog steeds niets. 1x in de 5 seconden zie je heel kort het ledje van de HD een knipoogje geven maar dat is dan ook het enige teken van leven.
 
Enig idee wat deze oldtimer fout doet?
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #41 Gepost op: 5 februari 2012, 16:57:18 »
 
Hoi Michel,
 
<<De methode die ik gebruik is:

- Hang het screenshot als bijlage aan een bericht en sla het bericht op.
- Rechtsklik op de bijlage van dat zojuist gemaakte bericht en kies "snelkoppeling kopiëren"
- Verander het bericht, zet de cursor daar in het bericht waar het plaatje zichtbaar moet worden
- Klik op het "Voeg afbeelding toe" Icoontje links bovenin, tweede rij
- Plak de snelkoppeling in het scriptprompt venster en sla het bericht weer op.>>

Dat ga ik dus even testen met dit bericht.
Na 3 pogingen..... ik kom niet verder dan de 1e regel. Ik voeg een plaatje toe als bijlage, Bewaar concept, open dit concept en er is GEEN bijlage.
Volgens mij heeft deze oldtimer zijn dag niet. Zie ook mijn eerdere bericht aan Peter.
 
Ruud
 

 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #42 Gepost op: 5 februari 2012, 17:55:06 »
Dag Ruud,

>> Bewaar concept <<

Nee, gewoon bewaren, en daarna het bericht aanpassen.

 
TFC is een 'brute force' cleaner en kan wel eens problemen geven als het bestanden wil wissen waarvoor geen permissies aanwezig zijn. Attached een andere en naar mijn mening betere cleaner.
Voordeel is dat deze cleaner meer verwijdert. Net nog even getest op een 'schone' want van mij computer; TFC vond 10 MB te cleanen bestanden, maar deze tool wist daarna nog 35 MB troep te verwijderen.
Verder heeft het ding als voordeel dat het, instelbaar is (zie de vinkjes), en dat er een test modus is die je laat zien wat en hoeveel er verwijderd gaat worden als je het vinkje bij test run weghaalt. Die testmodus is aan te raden voor je het ding zijn werk echt laat doen.
Verder laat het ook zien wat er evt niet verwijderd kon worden (want in gebruik).
Voor degenen die per sé 'brute force' willen cleanen of wat andere minder gebruikte schoonmaakacties willen uitvoeren is er het tabblad "advanced", en voor de echte die-hards een commandoregeloptie (zie de help).

Nadelen heeft het ding ook: Er is meer mogelijk, dus iets ingewikkelder.
 
NIET vergeten: Alle programma's die draaien eerst afsluiten voor je zo'n tool draait.
 
Hoeft niet geïnstalleerd te worden, zipje uitpakken en draaien.

 
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2012, 18:29:20 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #43 Gepost op: 5 februari 2012, 18:17:09 »
Dag Michel,
 
Ik heb echt mijn dag niet..... (denk ik)
<<Nee, gewoon bewaren, en daarna het bericht aanpassen.>>
HOE dan? Ik zie geen knop of andere mogelijkheid om dit bericht te " bewaren".
Ik kan: Verzenden, Bekijken, Bewaar Concept en Spellingscontrole aanklikken.
Meer smaken zijn er niet.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: uitrol menu verschijnt niet
« Reactie #44 Gepost op: 5 februari 2012, 18:21:48 »
Hoi Ruud,

>> Ik heb echt mijn dag niet <<
 
Komt vast omdat het bij jou véél te mooi weer is, érgens moet dat gecompenseerd.  :P
 
Excuus, mijn fout. Ik bedoel dus bericht verzenden (en daarna weer aanpassen, zoals beschreven).
Dus even ter demonstruktie (vanavond zijn van Kooten en de Bie op de tv) : Ik heb jouw foto attachment gerechtsklikt (ja ook dit is Nederlands), en gekozen voor snelkoppeling kopiëren. Nu linksboven naar het plaatjesicoontje, en de gekopieerde link er in geplakt:



Tadáá! (wasda voor een merk hond? En wat doet die man daar op de achtergrond in zo'n érgerlijk 'wat is het hier heerlijk' t-shirt?)
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2012, 18:48:32 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage