Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:34:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Niet te verwijderen map/bestand  (gelezen 12152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rayverb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Niet te verwijderen map/bestand
« Gepost op: 7 februari 2012, 16:46:00 »
Hallo,


Ik zal het probleem even uitgebreid proberen uit te leggen! Onlangs heb ik een serie gedownload, allemaal .mkv bestanden. Aangezien de afleveringen 2gb per stuk waren had ik ze stuk voor stuk gedownload. Keek een aflevering, downloadde een nieuwe, keek die aflevering etc. etc. Toen de één na laatste aflevering van het seizoen binnen was klikte ik het bestand aan en sloot windows verkenner zichzelf af. Probeerde het daarna nog een keer en gebeurde precies hetzelfde.
Kort daarna sloot windows verkenner al af als ik alleen de map selecteerde. Verwijderen lukt ook niet, zelfs in veilige modus krijg ik het niet verwijderd.


Heeft iemand een idee hoe ik de map, met alle bestanden, alsnog van mijn computer verwijderd krijg? Ik gebruik Windows 7.


Alvast dank voor jullie hulp/meedenken!

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Niet te verwijderen map/bestand
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2012, 18:31:37 »
Dag Rayverb,
 
Mogelijk heeft de verkenner het bestand zelf in gebruik of is het zo beschadigd dat de verkenner (of een andere actief programma) er zich in verslikt.
Probeer eens het volgende:

- start de computer opnieuw op
- wacht tot opstarten geheel afgerond is en dan alle programma die eventueel open staan afsluiten
- schrijf exact op in welke map dit bestand zit, bijvoorbeeld; C:\Documents And Settings\User\Dowloads\Film
- zoek de opdrachtprompt op in de map bureau accessoires, rechtsklik er op en kies uitvoeren als adminstrator
- start met ctrl-shift-escape (alle links) taakbeheer, en zoek in het tabblad processen explorer.exe op. Laat de opdrachtprompt open staan
- rechtsklik er op en kies "processtructuur beëindigen" (bureaublad verdwijnt). Laat taakbeheer open staan.
- tik in de opdrachtprompt in CD C:\Documents And Settings\User\Dowloads\Film (natuurlijk hier het goede pad opgeven, wees extreem precies)
- de opdrachtprompt staat nu in de map waaruit je ALLES gaat verwijderen dus controleer dat dit de juiste map is
- tik in attrib -s -h -r *.*  (enter) . Betekenis: maak alles in deze map voor de opdrachtprompt zichtbaar en verwijderbaar)
- tik in Del *.* /f /q (enter) .  Betekenis: wis alles uit deze map)

Sluit de opdrachtprompt en ga naar taakbeheer, kies tabblad toepassingen, kies nieuwe taak, en tik in het vakje dat opkomt explorer.exe in, klik op OK.
De verkenner en het bureaublad zijn terug. Kontroleer of deze truc je geholpen heeft.
 
Lukt het op deze manier niet, dan kan je het tooltje Killbox gratis downloaden (even goed de instructies lezen). Dat kan je HIER  vinden
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2012, 18:55:41 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline rayverb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verwijderen map/bestand
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2012, 19:00:44 »
Bedankt Michel! Dat ga ik later deze avond/morgen ochtend even proberen! Als het gelukt is, of niet lukt laat ik het wel even weten!

Offline rayverb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verwijderen map/bestand
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2012, 16:09:20 »
De eerste beschrijving werkte niet helemaal mee. Na het opstarten verschillende geopende programma's afgeloten. prompt als administrator geopend en explorer.exe via 'processtructuur beëindigen' afgesloten. Toen sloot prompt zichzelf ook af. Daarna nog een keer geprobeerd, maar dan explorer.exe normaal 'proces beeindigen' geklikt en toen bleef prompt wel open staan, maar daarna lukte de volgende stappen niet meer.


Daarna dat programmaatje proberen te installeren, alleen kreeg het niet geïnstalleerd. Iets met geen internet verbinding en proxy kwam er te staan, terwijl het internet gewoon aanstond. Vreemd! Maar tot op heden nog niets gevonden wat de bestanden ook echt kan verwijderen!



Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Niet te verwijderen map/bestand
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2012, 16:55:21 »
Dag Rayverb,

In de bijlage vind je Killbox.
 
Blader met Killbox naar het juiste bestand, of als dat niet lukt, vul dan met de hand het volledige pad naar dat bestand in.
Probeer eerst "Standard Kill",
werkt dat niet, plaats dan een vinkJe in "End Explorer Shell ....",
werkt ook dat niet, kies dan "Delete on Reboot".
Als ook dit niet werkt, plaats dan een bolletje in "Replace on Reboot", en vink "Use dummy" aan.
Je start het kill proces (en de vraag om opnieuw op te starten) door op het ikoontje met het rode kruis te klikken.
 
Als het bestand hierna nog bestaat, zou het kunnen dat het bij iedere opstart opnieuw aangemaakt wordt, kijk dan eens naar aanmaakdatum en tijd.
Een andere mogelijkheid is dat het bestand er helemaal niet is, maar dat er een fout in het bestandssysteem is opgetreden. Rechtsklik dan op de C: schijf, kies eigenschappen en start op het tabblad "extra" een schijfcontrole.
 
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2012, 17:13:12 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline rayverb
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Niet te verwijderen map/bestand
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2012, 17:29:27 »
Geweldig! Bedankt voor de hulp Michel en moeite! Bestanden zijn verwijderd en dit programmaatje bewaar laat ik maar even op mijn computer staan.