Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:13:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: RTL uitzending gemist hapert  (gelezen 16830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
RTL uitzending gemist hapert
« Gepost op: 5 maart 2012, 02:35:35 »
Hallo allemaal, daar ben ik weer.
Zoals de titel als zegt: Als ik naar RTL uitzending gemist kijk (http://www.rtl.nl/xl/#/gemist/) dan hapert de verbinding regelmatig en met regelmatig bedoel ik 1 minuut kijken, 5 seconden wachten. Het beeld "bevriest" dan. Ik heb dit probleem niet met welke andere zender of multimedia dan ook. Bijv. uitzending gemist (http://www.uitzendinggemist.nl/), SBS6 (http://www.sbs6.nl/), Veronica noem maar op. Ook Youtube en andere film aanbieders werken probleemloos. Gebruik maken van een andere browser als Firefox of  SRWare Iron maakt niet uit. Het tijdstip, overdag of snachts maakt ook niet uit (ik hou dan rekening met 8 uur tijdsverschil tussen Costa Rica en NL. Wat opvalt is dat RTL gebruik maakt van een buffer waarin alles eerst terechtkomt en er vanuit die buffer wordt afgespeeld. Als ik op pauze klik en na 15 minuten weer op afspelen klik kan ik zo'n 20 minuten ongestoord kijken. Dit in tegenstelling tot de reguliere "uitzending gemist" die niet buffert maar online afspeelt (en af en toe een hikje vertoont). Ik heb verschillende speed en ping tests gedaan met NL maar die zeggen dat de verbinding voldoende moet zijn om video af te kunnen spelen. Dat klopt ook want andere TV aanbieders werken probleemloos.
Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is, of dat dit een typisch probleem van RTL is?
Oh ja, communiceren met RTL is verdraaide lastig en als je eenmaal hebt gevonden waar je je ei kwijt kan krijg je geen antwoord of iets in de richting van het zal wel aan de overzeese / trans-Atlantische verbinding liggen.
 
Ik hoor graag van jullie,
 
Ruud in Costa Rica.
 
Nog wat aanvullende info; Ik heb een ADSL verbinding van 2Mb. De download snelheid schommelt tussen de 150 en 215Kb afhankelijk van afstand en tijdstip van de dag.
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2012, 07:55:32 »
[Bump]  :tsja: Niemand?
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2012, 15:47:24 »
Hoi Ruud,
 
Deze was er bij ingeschoten. Je speelt het af mbv Silverlight? Zo nee, wel doen.
Zo ja, rechtsklik eens op zo'n uitzending en kijk of toepassingsopslag in Silverlight wel aan staat.

Het zou natuurlijk ook aan een brakke verbinding met de mediaserver kunnen liggen, mogelijk is het pad van jou naar die server erg complex. Kunnen we later wel even naar kijken.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2012, 19:03:14 »
Hoi Michel,
 
Ja ik gebruik Silverlight. Ik heb vorige week de allerlaatste versie geïnstalleerd.
Helaas, geen verbetering. Ik vermoed ook dat het aan een brakke verbinding ligt want het is echt alleen maar met RTL.
 
Groeten,
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2012, 03:25:50 »
Hoi Michel,
 
Ik heb de afgelopen zitten denken, Had ik aan een paard over moeten laten ant die heeft een groter hoofd, maar dit terzijde....
Dit probleem is ontstaan nadat RTL een nieuwe "look" had aangebracht op zijn pagina.
In het verleden kon je de knop "snelheid" op hoog (rechts) of laag (links) instellen. De stand hoog gaf hetzelfde probleem als wat ik nu heb, dus stond deze bij mij altijd op laag. Als je omschakelde werd de video opnieuw gestart vanaf het begin.

Tekst op de "help pagina";
Mijn beeld hapert, de video blijft bufferen en/of ik heb alleen geluid en geen beeld
Als u met de muis over de videoplayer gaat, verschijnt een zwarte balk onderin beeld. Klik op het icoontje ‘klik voor lage bandbreedte’. De kwaliteit van de video wordt hierdoor iets verlaagd, waardoor de verbinding soepeler verloopt. Ook de hoeveelheid computers die tegelijk gebruikmaakt van uw internetverbinding kan van invloed zijn op het afspelen van de video (bijvoorbeeld als u ook aan het downloaden bent). Zet in dat geval de bandbreedte op de laagste stand en houd niet teveel tabbladen open in uw browser. Mocht dit niet werken, start dan uw computer opnieuw op.
 
Echter, diezelfde knop werkt volgens mij niet meer en staat gewoon permanent op hoog.
Als ik omschakel van laag naar hoog of andersom speelt de video gewoon door en lijkt zich van de gewijzigde instelling niets aan te trekken. Er verschijnt ook geen tekstballon met "snelheid" wat vroeger wel het geval was.
 
Ik zal nog eens RTL benaderen of zij er een antwoord op hebben.
 
Ruud
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2012, 14:37:13 »
Hoi Ruud,
 
Ook bij mij lijkt die hoog/laag instelling niets meer te doen. heb je (rechtsklik op de film) gekeken of hardwareversnelling aan staat? Kijk eens of hier mee spelen wat helpt. Ik vermoed van niet, want ook hier in NL wordt er steen en been geklaagd over haperende weergave, en de hoge eisen die Rtl gemist aan de bandbreedte stelt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline maxine
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2012, 09:00:12 »
mijn eerste keer op deze site. Zit in nieuw Zeeland en heb ook probleem met RTL gemist, haperen. Nieuwste Silverlight geinstalleerd.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2012, 16:45:51 »
Hallo,
 
Ik heb 2 dagen geleden mijn (ons) probleem voorgelegd aan RTL via hun "feedback" formulier.
Nu maar afwachten of ze reageren.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2012, 19:35:58 »
Ik kreeg vandaag het volgende antwoord van RTL:

van: ruudkoster
Subject: [Feedback]


 



MAR 15, 2012  |  12:18PM CET
Ingrid replied:

 Beste Ruud,

Bedankt voor de feedback. Dit probleem was bij ons bekend. Inmiddels hebben wij dit probleem opgelost en werkt de knop voor een wat lagere snelheid/kwaliteit weer.
Mocht je nog problemen ondervinden horen we het graag.

Vriendelijke groet,

Team XL
www.rtlxl.nl
 
 
Het werkt inderdaad weer maar je moet de knop een keer op hoog en weer een keer op laag zetten om het gewenste resultaat te krijgen. Het lijkt erop dat "hoog" de standaard instelling is ongeacht hoe de knop staat. 
 
Ruud   
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2012, 22:24:52 »
Hoi Ruud,

Toch heel netjes hoe ze dat hebben opgepakt bij RTL! :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2012, 04:05:24 »
Hoi Ruud,

Toch heel netjes hoe ze dat hebben opgepakt bij RTL! :)

Groeten,

Ronald

Hoi Ronald,
 
Ja dat hebben ze zeker! Hulde! :applaus:
Ik heb in het verleden slechtere antwoorden gekregen.
 
We zijn echter nog niet uit het bos want het lijkt er op dat de standaard afspeel snelheid op "hoog" staat en dat je dus 2x het pijltje moet omschakelen om weer in de "lage" snelheid te komen. Dit moet voor elk te bekijken programma gebeuren.
M.a.w. de laatste instelling wordt niet onthouden.
 
Ik heb dit zojuist gepost als antwoord op hun schrijven dus we wachten even af wat de reactie wordt.
 
Saludos de Costa Rica,
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline maxine
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: RTL uitzending gemist hapert
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2012, 12:02:35 »
heb hetzelfde gedaan en inderdaad dit werkt............