Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:32:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Beveiliging verbinding  (gelezen 11264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Beveiliging verbinding
« Gepost op: 8 november 2009, 19:55:28 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:henkdoormanDatum:09-11-2005
 Aan:Ronald BeukerMsgID:2582.1
 Onderwerp:beveiliging verbindingForum:ws-nlcomputer
Beste Ronald,
Hoe kan ik mijn wireless verbinding op de laptop tegen indringers beveiligen (bv de buurman). Ik heb destijds bij de installatie van het KPN modem en kaart de procedure gevolgt en de SSID en WEP gegevens volgens de regels ingevoerd.
Vraag: Moet er dan nog meer gedaan worden om mogelijk dit te voorkomen.
Bij voorbaat dank voor het antwoordt.
Groeten Henk Doorman


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:09-11-2005
 Aan:henkdoormanMsgID:2582.2
 Onderwerp:beveiliging verbindingForum:ws-nlcomputer
Hallo Henk,

>> Moet er dan nog meer gedaan worden om mogelijk dit te voorkomen <<

Als je die WEP key hebt ingesteld (minstens 128 bits) en je buurman verder een gewone buurman is, dan zou ik er zelf verder niet veel meer aan doen voor normaal gebruik. Zou je toevallig een paar zeer bekende Nederlanders als klant hebben in een speciale beroepsgroep ofzo, dan is wat verder nadenken over het beveliginsniveau best wel verstandig.

Die WEP key is namelijk wel te kraken. WPA gebruiken is dan aan te raden volgens de experts. Niet alle PCMCIA kaartjes voor laptops ondersteunen echter WPA (de oudere vooral natuurlijk).

Ideaal verder, dat wireless voor een laptop, niet? Geen geklooi met netwerkkabels door de huiskamer enzo..


groetjes,


Justvecht.nl-mijn Blog en meer




Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-11-2005
 Aan:henkdoormanMsgID:2582.3
 Onderwerp:beveiliging verbindingForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Vraag: Moet er dan nog meer gedaan worden om mogelijk dit te voorkomen. <<
Normaal is dit voldoende, ik neem niet aan dat er professionele hackers op de loer liggen om jouw wep encryptie te ontrafelen. Wat wellicht nog een handig tucje is, is het broadcasten van de Ssid uitzetten. Dan verschijnt jouw modem/router/accespoint niet eens meer in beeld bij de buren. De meeste modems/routers/accesspoints ondersteunen dit. Pas als je de Ssid weet, kan je het apparaat in de lijst zien staan.
Ik heb een tijd geleden eens getest wat er zou gebeuren als ik wep uitschakelde, en alleen de Ssid op deze manier verborg. De router een paar maanden in het hartje van Utrecht op deze manier aan laten staan, en toen in de systemlog gekeken. In al die tijd helemaal nooit enig contact geweest. Zegt natuurlijk niet alles.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage