Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:00:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Packard Bell SJ81 Laptop dood  (gelezen 10232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fides
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Packard Bell SJ81 Laptop dood
« Gepost op: 12 maart 2012, 15:20:03 »
Mijn tweede laptop de Packard Bell SJ81 is van de ene op andere dag 'dood' gegaan. Hij werkte prima, zonder problemen.
Sluit hem af zonder problemen. Wil hem dag erna opstarten en start niet meer op.
Het powerlampje gaat aan, de fan draait even dan stopt hij. Geen andere hardware activiteiten te zien/horen. Lijkt of ie hangt nog voor de POST.
Ik heb contact gehad met een ZZPer die vraagt 190 euro voor reparatie (Vervanging van het moederbord). Is dit het nog waard? Is dit een goede prijs? Of is er nog een andere methode om hem te repareren?

Dan een andere vraag gerelateerd, de laptop zat via zijn adapter in een goedkope stekkerdoos (Zo eentje van de action of andere goedkope winkel.). Maakt het nog verschil in kwaliteit of een standaard stekker doos (Zonder extra's als stroom piek beveiliging of inslag beveiliging etc.) 2 of 10 euro kost?

Alvast bedankt.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Packard Bell SJ81 Laptop dood
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2012, 13:21:26 »
Welkom Fides,

Citaat
Maakt het nog verschil in kwaliteit of een standaard stekker doos (Zonder extra's als stroom piek beveiliging of inslag beveiliging etc.) 2 of 10 euro kost?
Er kan best een kwaliteit verschil zijn maar dat zou geen invloed moeten hebben op het apparaat dat je aansluit, in dit geval je laptop.

Wat je nog kan proberen met die defecte laptop is de net-adapter afkoppelen, alle extern aangesloten apparaten afkoppelen en de accu uit de laptop halen.
Druk daarna een aantal keer op de aan/uit knop, dus zonder netsnoer en accu, om alle elektrische ladingen op te heffen.
Sluit daarna alleen de net-adapter aan, en probeer de laptop op te starten.
Lukt dat, sluit dan de laptop weer af, sluit de accu weer aan en start opnieuw op.

Lukt het hiermee?


Groeten, Peter

Offline Fides
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: Packard Bell SJ81 Laptop dood
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2012, 13:38:08 »
Helaas heb ik dit al gedaan. Heeft geen effect. :(

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Packard Bell SJ81 Laptop dood
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2012, 13:53:02 »
Hoi Fides,

Citaat
Helaas heb ik dit al gedaan. Heeft geen effect.
Tja, ook geen garantie meer neem ik aan.
Wat je nog kan doen is de harde schijf uitnemen en aansluiten op een andere computer zodat je de bestanden die erop staan kan veiligstellen.


Groeten, Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Packard Bell SJ81 Laptop dood
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2012, 18:35:59 »
Fides, ik heb een 'oudere' laptop die soms meerdere maanden opgeborgen in een kast op non-actief staat. Onlangs bij opstarten vertoonde hij precies hetzelfde beeld als bij jou. De ledjes springen aan, de ventilator laat even van zich horen en dan poefff, niks meer. Ik heb herhaalde keren opnieuw opgestart en plots deed hij het tot mijn verbazing weer. Sindsdien is hij het gewoon blijven doen. Onlogisch natuurlijk. Ik zou zeggen: blijf eens een poosje proberen onder het motto: een computer is vrouwelijk...
Don ::)

Offline Fides
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: Packard Bell SJ81 Laptop dood
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2012, 08:55:22 »
Don: je bedoelt een computer is mannelijk! Hahaha :)