Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:16:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: iPad ja? iPad nee?  (gelezen 52105 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2012, 14:50:29 »
Don,
 
Om nog even een "appletje" in de groep te gooien, wat wil je er mee geen doen? Dat is en blijft namelijk het belangrijkste, en ervaar het zelf, want ik ben recent nog geen filmpjes tegengekomen die niet werken, Wel is het zo dat flash niet ondersteuind wordt, maar heel eerlijk, flash zouden ze wat mij betreft vandaag nog moeten verbieden!
 
Ik heb vorige jaar een iPad2 (64GB, WiFi) uit amerika meegenomen en daar nog geen seconde spijt van gehad. Ondanks dat ik nooit echt Apple liefhebber was (ik werkte in 1991/1992 al met een Apple) ben ik toch echt van mening dat een iPad met iOS gewoon functioneel (en mogelijk ook technisch) beter in elkaar steekt, een collega van me heeft een Samsung SII telefoon en een ander collega een of andere HTC telefoon en ik moet zeggen dat het touchscreen en de userinterface van een iPad (en iPhone) toch echt 1000x beter voelt.
 
Maar nogmaals, wat wil je er mee, een specifieke app die er alleen voor Android is, juist heel veel HTML5, of is er toch nog ergens iets in Flash wat belangrijk is? (let op, Adobe heeft Flash inmiddels ten grave gedragen). Ik zou zeggen, ga gewoon in een winkel langs, probeer gewoon hoe het voelt. Als je het echter ziet als een vervanger voor je laptop of desktop, vergeet dat direct en denk niet meer verder aan een tablet, als je het ziet als een leesdevice, opzoekapparaat en voor wat email etc., direct doen en gewoon zelf bepalen welke lekkerder voelt. Zelf geef ik dan direct de voorkeur aan een iPad (ondanks dat ik als software ontwikkelaar met een windows pc eenvoudiger een app kan maken voor android, welke versies? dan iOS). Ik ga binnenkort weer naar amerika, of ik "the new iPad" (wie bedenkt er nu zo'n domme naam!?) ga kopen, kwee nie, m'n iPad2 voldoet prima, ik denk dus dat ik die maar oversla.
 
TdJ

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2012, 17:06:12 »
@Just:

Paar opmerkingen:

"Ceteco affaire" was weinig sensatie vanaf de krant. Integendeel waar gebeurt en schandalig. Het heeft haar carrière (zoals gebruikelijk in die kringen) echter geen enkele schade gedaan. Integendeel.

Ik heb niet gesteld dat 'krant lezen' Het Nut van een tablet zou zijn. Uiteraard niet. Alleen als je een krant fatsoenlijk wilt lezen dan is een groter formaat gewoon in het voordeel want hoef je beduidend minder te scrollen.


Overigens als jij kranten senasatiebelust vindt dan moet je toch echt geen nieuws via Internet/RSS gaan lezen want dan zie je in eerste instantie uitsluitend sensatie koppen want die trekken nu eenmaal de meeste aandacht.


@TdJ:

Als iemand niet kan kiezen dan kan hij het beste of beide mogelijke apparaten lenen (of kopen en binnen 14 dagen retour) en er korte tijd mee aan de slag gaan.

Overigens heb ik de iPad 2 overgeslagen en ik denk de 3 ook maar over te slaan want i.m.o. is het grootste voordeel het beduidend lagere gewicht. Het verbeterde scherm spreekt mij niet zo aan.

Ik ken overigens een paar mensen die hun iPad daadwerkelijk als vervanger voor een desktop gebruiken. Als ze dat willen dan mogen ze maar ik vind dat wel erg gevriemel.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2012, 20:18:37 »
Hoi Ton,

Bij dat verhaal rond de Ceteco affaire heb ik nergens het woord sensatie gebruikt, toch?

Ik heb ook niet beweerd dat de krant lezen het nut van een tablet zou zijn. Ik denk zelf ook aan foto's en andere stukken die ik o.a. op Internet vind. Filmpjes ook. Ik haal nu het nieuws ook niet binnen via een min of meer tradioneel kranten formaat. Ik haal ze binnen via RSS en Twitter.

Wat betreft de moderne sensatiezucht staat NRC op het moment op de nominatie van mijn Twitter gezwiept te worden. Hier kan ik mijn bronnen kiezen. Voor een krant kies je voor het totaal. Ik maak dus in wezen mijn eigen krant. Ik ben mijn eigen redactie.

Dan nog even off-topic: ja, inderdaad! "Haar" carrière is er niet bepaald door gebroken. Nou weet ik niet alle achtergronden, maar ik zie net als jij dat wel meer "in die kringen" Dat vind ik een hele slechte zaak.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2012, 23:13:45 »
Citaat
Ik heb vorige jaar een iPad2 (64GB, WiFi) uit amerika meegenomen en daar nog geen seconde spijt van gehad.
Tja, toch wel goed te lezen Tony. Een van de argumenten om hem te kopen is het feit dat mijn vrouw er steeds meer interesse in krijgt. Dus of ik het ding in de toekomst nog vaak in handen krijg?? :-\
Tony, wat voor een stroomadaptor kreeg je van de Amerikanen erbij? Ik heb van mijn USA-zus (die onlangs de nieuwe iPad kocht) begrepen dat er 100 tot 240 volt op staat. Dus dat zit wel goed. Maar de stekker past natuurlijk niet in een Europees stopcontact. Hoe heb jij dat opgelost? Don

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2012, 09:29:42 »
Een verloopje kost je zo'n 5 euro. Een nieuwe USB lader heb je vanaf zo'n 12 tot 30 euro.


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2012, 09:48:15 »
Hoi Don,

Je kan ook de stekker eraf knippen en er een nieuwe opzetten. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

Ik heb dat gedaan voor de lader van mijn laptop toen ik veel naar Japan moest. Daar heb je alleen ongeaarde twee pins contactdozen. Aan de dikke geaarde Europese stekker met idem ditto kabel had ik daar niks.

Maar ik had wel 40 kilo bagage in mijn handen als ik de trap op moest in de Japanse treinstations. Aan onnodige zwaar materiaal had ik dus absoluut geen behoefte.

(Koop die verloopjes wel voor je naar zo'n land reist, meeluisteraars! Ben je eenmaal daar, dan zijn ze nauwelijks te vinden. Op Schiphol Airport barst het ervan)

PS: Net Full Circle Magazine gedown-ed. Dat is dan zo'n moment dat ik wel een tablet zou willen hebben.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #21 Gepost op: 1 april 2012, 13:22:08 »
@Don
 
Ik heb in nederland gewoon een ander adapter gekocht, de stekker past namelijk niet. een verloop van US naar NL is ook mogelijk, maar ik was kort daarna in Frankrijk en heb daar een Belkin adapter (let op: moet wel voldoende vermogen hebben!) gekocht. Maar bijv. bij SBSupply en vele anderen op internet kun je ook voor tussen de 5 en 10 euro een ander netstroom deel kopen voor de originele adapter (dus dat stukje waar de twee pennen uit steken). Uiteraard verkoop Apple de adapters zelf ook gewoon los... Dus dat hoe geen beperking te zijn.
 
TdJ

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #22 Gepost op: 5 april 2012, 12:56:30 »
Tony, (en meelezers) ik heb momenteel voor me liggen van een kennis een Samsung Galaxy P7500 tablet. Hij wil er in Spanje (waar ik me nu bevind) mee online en vraagt ook om raad qua bediening. Ik heb het ding inmiddels 1,5 dag in mijn bezit. Ik was totaal onbekend met welke tablet dan ook dus ik ben vanaf 0 in de handleiding gedoken. Een handleiding die ik eerst van Internet heb moeten downloaden want zo gaat dat tegenwoordig. 128 pagina's dus dat ga ik niet uitprinten. Ik lees het wel vanaf mijn pc.
 
Ik begin hier over die Samsung omdat we met jullie hulp tot een nuttige vergelijking zou kunnen komen met de iPad 2 en 3.
Ik ben dus onervaren wat tablets betreft maar eigenlijk best wel positief over deze Samsung. Dit type, de P7500 heeft een ingebouwde 3G modem waar een SIM card in kan die we normaal ook in een mobieltje steken. Aangezien de eigenaar thuis geen WiFi heeft, wil hij prepaid internetten. Via wat rondvragen is gebleken dat de Supermarktketen Carrefour de beste aanbiedingen heeft betreffende prepaid internetten via 3G. 1 Euro per dag 100 Mb minimum afname 3 euro per maand. Een simmetje kost 10 euro waarvan reeds 5 euro beltegoed. Alternatief is 19 euro betalen en je kan 30 dagen internetten met 1 Gb. Ik heb alvast een vraag hierover: wat moet ik me voorstellen van 100 MB of 1 GB? Als ik mail wil binnenhalen en verzenden en nog even wil internetten, dus geen Skype of flinke downloads, hoe lang kan ik er dan mee vooruit? Zodra het verbruikt is, biedt men wel de rest van de dag nog gratis 128 Kb aan.
 
Wat ik aan deze Galaxy positief vind is zijn kabeltje naar USB. Ik sluit hem aan op mijn pc en na installatie heb ik zijn harde schijf gewoon zichtbaar zoals de andere schijven op de pc. Ik kan er muziek, video, ebooks, foto's enz. naatoe slepen, zelf nieuwe mappen aanmaken en met een app genaamd Polaris Office heb ik eigenlijk gewoon alles ter beschikking wat ik in mijn pc met mijn Enterprice Office ook gebruik. Hoe zit dat bij de iPad? Had ik daar niet een dockstation voor nodig? Hoe sluit ik een iPad überhaupt aan op een pc? Moet dat altijd via een dockstation?
 
Wat ik handig vind is de stroomadaptor. Daar steek ik de tablet-USBkabel in en laad hiermee de tabletaccu op. Hij staat momenteel 3,5 uur aan en heeft nog 77% in zijn accu zitten.
  Diezelfde adaptor kan ik ook gebruiken om een mp4 spelertje op te laden. Ander kabeltje erin en het werkt.

Ikzelf heb WiFi in huis dus ik heb volledige internettoeging met het apparaat. Wat ik verrassend vond was dat in de app E-mail met het invullen van mijn Nederlandse e-mailadres en wachtwoord ik direct mail kon ontvangen EN ZENDEN. Dus in- en uitgaande server doktert het ding zich allemaal zelf uit.
 
Skype zat er niet op maar na wat gegoogle en een bezoekje aan de app Play Store kon ik het downloaden.
De bediening is voor de rest vrij logisch. De krant lezen lukt snel en het scherm is helder en scherp. Als de iPad 3 op dat gebied nog beter is, weet ik niet of dat een argument moet zijn op voor de iPad3 te kiezen. Tevens heb ik begrepen dat de Galaxy met 3G ook nog wat gunstiger in prijs ligt dus tot slot: wie kan me met steekhoudende argumenten overhevelen naar een iPad3?? 8)  Bij voorbaat dank voor reacties.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2012, 13:04:26 door Don »

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #23 Gepost op: 5 april 2012, 13:11:14 »
Hi,

"Internet verbruik"
Geen idee, ik doe 99% via Wifi en heb geen limiet.

"aansluiten iPad"
Bij de iPad zit een (speciale) USB kabel. Als je hem daarmee verbindt dan wordt aut. iTunes gestart en kun je (via iTunes) van alles erop zetten. Wil je buiten iTunes dat doen dan zul je hem moeten JB'en maar vooralsnog zal iTunes je geen wezenlijke beperkingen opleggen. Dockstation is nergens voor nodig.

"opladen"

Gebeurt of via de bijgeleverde lader of door hem te verbinden met een PC mits die PC voldoende spanning levert op de USB uitgang.

"Skype (en andere apps"
Via de Appstore (bereikbaar vanuit iTunes en/of iPad kun je kiezen uit x00.000 programma's. Zowel gratis als betaald. Nuttige maar ook talloze onzinnige dingen.

"steekhoudende argumenten"
Wederom, probeer ze allebei en of koop je een iPad 3 waar je hem binnen 14 dagen weer kunt retourneren (Apple Online Store e.a.) of leen een iPad (1, 2 of 3) van een kennis en doe een hands-on.

Heb je meer aan dan alle  subjectieve (beter gezegd emotionele) pro/con argumenten.


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #24 Gepost op: 5 april 2012, 13:17:23 »
Hallo Don,

Wat betreft data-verbruik: ik heb sinds een tijd een Samsung smartphone. Daar had ik eerst via prepaid een Vodaphone simkaartje in met een Vodafone Blox maandbundel van 250 MB per maand. Dat kostte een tientje. Toen bracht men bij Vodafone het maximum terug naar 100 MB. Daar kwam ik goed aan te kort. Je kan natuurlijk minder online gaan, meer via WiFi, maar daar heb je zo'n ding niet voor.

Vervolgens bleek T-Mobile ook voor een tientje 350 MB te bieden. Ik dus overgestapt. Wel heel het ding opnieuw in moeten stellen, maar zoals je al ontdekt hebt is dat een soepele operatie. Aan die 350 MB heb ik genoeg. Kan ik vrijelijk van het ding gebruik maken. Nou hang ik niet de hele dag dat ding te aaien zoals sommige andere lieden, hoor.

Je andere ervaringen met deze tablet komen overeen met wat ik met mijn kleine Samsung heb meegemaakt. Ik vind het allemaal best fijn. Het hangt ook perfect aan mijn Linux laptop. Nog mooier: ik kan zo via die smartphone verbinding maken met mijn laptoppie. Ik ben natuurlijk zo gek niet, maar in geval van nood? Het ding zet ook nog in zijn uppie een WiFi netwerkje in de lucht. Je wilt het allemaal niet weten.

Ik moet gelijk weer aan dat gillende 14k4 PCMCIA modem denken, waarmee ik voor het eerst het Internet op kon via een CompuServe abonnement via mijn werkgever.

Als ik het met dit Androïd moet doen zal ik een iPad niet erg missen, lijkt me zo. Kruidvat heeft zojuist geadverteerd met een 17 cm tabletje met Android 4 voor helemaal 9 tientjes. n-e-g-e-n tientjes. Tjeeeee! Kaiiiiiii!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #25 Gepost op: 5 april 2012, 13:21:24 »
Hoi Ton,
Heb je meer aan dan alle  subjectieve (beter gezegd emotionele) pro/con argumenten.
Wie is hier eigenlijk nou zo emotioneel?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #26 Gepost op: 5 april 2012, 16:11:57 »
Hoi Ton,Wie is hier eigenlijk nou zo emotioneel?
met vriendelijke groeten,
Just Vecht


Ik niet want het interesseert mij totaal geen ene moer (jij woont toch in Z'meer? Dan snap je deze Haagse uitdrukking) wat iemand koopt! Ik beperk mij volledig tot objectieve informatie.

Emotioneel word ik hooguit van jouw suggestie.


Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #27 Gepost op: 6 april 2012, 19:57:33 »
Don,
 
Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan m'n bijna naamgenoot Ton. Tegenwoodig werkt veel apparatuur met mini usb en usb adapters die voor de stroom zorgen.
 
Groeten,
 
TdJ

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #28 Gepost op: 7 april 2012, 17:57:33 »
Hoi Don,
 
>> wat moet ik me voorstellen van 100 MB of 1 GB? Als ik mail wil binnenhalen en verzenden en nog even wil internetten, dus geen Skype of flinke downloads, hoe lang kan ik er dan mee vooruit? Zodra het verbruikt is, biedt men wel de rest van de dag nog gratis 128 Kb aan. <<
100 MB per maand is net voldoende voor mailen, en zeer bescheiden internetten (geen youtube en andere multimediale zaken). Met 1 GB per maand kom je redelijk goed uit voor wat zwaarder gebruik.

>> 1 Euro per dag 100 Mb minimum afname 3 euro per maand <<
Dus je bent iedere dag dat je 3G gebruikt (ook als is het maar 1 bit) 1 euro kwijt? Dat kon wel eens een addertje onder het gras zijn, want als 3G aanstaat worden er iedere dag toch wel een paar (kilo)bytes verbruikt ook al ga je niet sync'en of het internet op. Dus alle apps nalopen op 'verkeer achter je rug om' is dan wel gewenst.

100 MB per dag is ruim voldoende, ook voor redelijk zwaar gebruik. 128 Kb is ergerlijk traag, dus alleen nog te gebruiken voor e-mail.
Die vriend heeft thuis wel onbeperkt internet? Zo ja, dan zou ik onmiddellijk een accesspoint aanraden, die kosten heeft hij er snel uit, want iedere dag dat hij niet op 3G hoeft scheelt hem een euro.

Tip: Laat hem de app 3gwatchdog (gratis) installeren. Daarmee heeft hij tot in detail inzicht in zijn bandbreedtegebruik.
De connectiviteit van een galaxy is uitstekend geregeld, behalve het door jou genoemde kabeltje is verbinden met de pc ook via wifi uitstekend, en heb je een moderne tv of mediabox met allshare, dan speel je de inhoud van de galaxy direct op die tv af, erg makkelijk. Andersom gaat het ook eenvoudig; media vanaf de pc op de galaxy afspelen gaat draadloos prima.

>> Hoe zit dat bij de iPad? <<
Volgens mij zijn daar apps voor  (3 stuks voor Excel, Word en Powerpoint samen pakweg 25 euro) te koop.

>> dus tot slot: wie kan me met steekhoudende argumenten overhevelen naar een iPad3 <<
Mij lukt dat niet, ik ben zeer tevreden met de galaxy's (mijn Note en de Tab's op het werk) die naar mijn mening veelzijdiger zijn en minder lijden onder 'vendor lock-in'
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2012, 22:40:41 »
Hoi Michel, bedankt voor de uitleg. Ik vrees echter dat we een onvoorzien probleempje hebben. Het Carrefour simmetje (met Orange als provider) wilde maar niet werken. Althans geen 3G. Ik kan er op de Galaxy sms'jes mee sturen en ontvangen maar that's it.
 
Even een stukje Spaans wat ik er over las op een forum:
No puedes utilizar el modem en tu Tab, al menos por ahora, por ejemplo Movistar utiliza modem Huawei que utiliza el software Mobile Partner para conectarse, en una PC te puedes conectar sin el Mobile Partner a través de la Conexiones de Red de Windows por por nombrar un OS, pero en una tablet no se puede, y por ahora la aplicación Mobile Partner o sustituto no ha sido desarrollada para Android, y tampoco creo que la desarrollen, ya que le quitaría clientes a las empresas que venden Galaxy Tab con 3G y sus planes de datos. Espero haberte ayudado. Saludos…
 
Hier staat dus: je kan het modem in je Tab niet gebruiken, althans niet op dit moment. Bijvoorbeeld Movistar gebruikt het modem Huawei wat de software Mobile Parnter gebruikt om verbinding te maken. Op een PC kan je verbinding maken zonder Mobile Partner via de netverbindingen van Windows, om er maar een te noemen, maar met een tablet kan dat niet. En op het moment is Mobile Partner of een vervanger nog niet ontwikkeld voor Android en evenmin geloof ik dat ze het gaan ontwikkelen omdat het hun klanten zou doen verliezen aan de bedrijven die Galaxy Tab met 3G verkopen enz. Dit dateert van 24 maart j.l.
 
Nu is het vreemde van de zaak dat als ik het Carrefour simmetje verwissel voor mijn Movistar sim die ik in mijn Spaans mobieltje heb zitten, ik er direct 3G-verbinding mee heb. Ook zonder Mobile Partner want die laat zich dus blijkbaar niet op Adroid installeren. Denk ik juist als ik verbinding heb via mijn Movistar sim ik gewoon het prepaid telefoontarief aan het verbruiken ben en ik misschien op het eind van de dag mijn hele tegoed heb verbeld? Ik ben er even mee online geweest en heb een testmail verstuurd. Ik checkte later het tegoed en ik had er 18 cent mee verbruikt.
 
>>Dus je bent iedere dag dat je 3G gebruikt (ook als is het maar 1 bit) 1 euro kwijt?<<
Yep. Je mag 100 Mb per dag verbruiken en dan switcht hij om naar 128 Kb. De Bono 1 GB bundel lijkt me daarom interessanter. 19 euro voor 30 dagen internet met 1 GB per dag. Maar of je nu online gaat of niet, na 30 dagen zijn de 19 euro op.
Maar bundels kunnen dus blijkbaar niet met Android? Dan mag Carrefour dat wel eens mooi in hun aanbieding zetten.
Begrijp ik het goed dat Mobile Partner o.a. is om die verschillende bundels te regelen?
 
>>Die vriend heeft thuis wel onbeperkt internet? Zo ja, dan zou ik onmiddellijk een accesspoint aanraden, die kosten heeft hij er snel uit, want iedere dag dat hij niet op 3G hoeft scheelt hem een euro.<<
In Nederland heeft hij ADSL via KPN. Hoe werkt dat dan met een accespoint? Want ik vrees dat 3G dus niet gaat lukken op de manier zoals hij het wil. BVD voor enige opheldering.