Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:58:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: iPad ja? iPad nee?  (gelezen 52116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #30 Gepost op: 8 april 2012, 01:42:37 »
Hoi Don,
 
>> In Nederland heeft hij ADSL via KPN. Hoe werkt dat dan met een accespoint? <<
Dat is een 'antenne' die je aan een router zonder antenne kan prikken, zodat je wifi toegang hebt. Notebook en tablet kunnen dan draadloos het internet op. DIT kastje bijvoorbeeld.
 
Ik moet bekennen dat ik van jouw moviestar verhaal niet veel begrijp, die sim, hoort die in een dongle (zo'n usb-stick die je in een notebook steekt?).
 
>> Denk ik juist als ik verbinding heb via mijn Movistar sim ik gewoon het prepaid telefoontarief aan het verbruiken ben en ik misschien op het eind van de dag mijn hele tegoed heb verbeld? <<

Dat zie je goed.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #31 Gepost op: 8 april 2012, 11:21:22 »
Citaat
Ik moet bekennen dat ik van jouw moviestar verhaal niet veel begrijp, die sim, hoort die in een dongle (zo'n usb-stick die je in een notebook steekt?).
Ik doe nog eens een poging die wellicht iets heldurdur is:
 
De Samsung Galaxy P7500 heeft zelf een klein sleufje waar een simkaartje in past. Dus een dongle of USB stick is niet nodig. (zou bij mijn weten ook nergens inpassen op een P7500)

 De Galaxy handleiding zegt hierover:
 
- - - - - - - - - De SIM-kaart of USIM-kaart plaatsen - - - - - - - -
Wanneer u bij een provider een abonnement afsluit, ontvangt
u een SIM-kaart (Subscriber Identity Module). Hierop zijn uw
abonnementsgegevens opgeslagen, zoals de PIN-code en optionele diensten. Voor het gebruik van UMTS- of HSDPA-services
kunt u een USIM-kaart (Universal Subscriber Identity Module)
kopen.
De SIM-kaart of USIM-kaart plaatsen:
1 Open het klepje voor de SIM-kaart.
2 Plaats de SIM- of USIM-kaart met de goudkleurige
contactpunten naar beneden gericht.
pagina 10.
- - - - - - - - -
Nu zegt de Carrefour handleiding dat als je dit gedaan hebt en de tablet opstart er automatsich een programmaatje wordt geinstalleerd genaamd Mobile Partner. Het is dít programma wat blijkbaar nodig is om alles correct in te stellen voordat G3 gaat werken. Er gebeurt echter niks. Ik zie geen beloofde installatie-ikoon verschijnen.
Nu lees ik dus echter op een Spaans forum dat Mobile Partner (nog??) niet op het besturingsysteem Android te installeren zou zijn. Mijn conclusie: Je zou dus op 's werelds grootste concurrent van de iPad in het buitenland niet met 3G kunnen werken. Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. We zoeken dus een oplossing hiervoor.
Nu zeg jij t.a.v. een accesspoint:
>>Dat is een 'antenne' die je aan een router zonder antenne kan prikken, zodat je wifi toegang hebt. Notebook en tablet kunnen dan draadloos het internet op. DIT kastje bijvoorbeeld.<<
Dit zou betekenen dat hij eerst een internetabonnement in Spanje moet gaan afsluiten en dat is nu juist niet de bedoeling. Met een nieuw abonnement zou hij sowieso een modem met WiFi hebben en dan is 3G helemaal niet nodig. WiFi hebben ze in Nederland ook. Dus ik vrees dat we elkaar niet goed begrepen hebben.
Resumerend: hoe krijgen we een Adroid tablet aan de gang met 3G gebruik makende van een van de tarieven die Carrefour aanbiedt? (ik neem aan van het zelfde laken een pak bij Movistar, Symio, Vodafone, Tele2 en meer internetboeren)
« Laatst bewerkt op: 8 april 2012, 11:34:00 door Don »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #32 Gepost op: 8 april 2012, 14:00:51 »
Hoi Don,
 
Hoe dat op een tablet of een smartphone werkt is mij bekend, maar ik vermoedde dat er een sim was aangeschaft die alleen gebruikt kan worden bij een pc.

>> er automatsich een programmaatje wordt geinstalleerd genaamd Mobile Partner  <<

Op een Windows pc dus. En om zo'n sim op een pc te kunnen gebruiken heb je een dongle nodig (meestal een Huawei usb stick) of je moet over een netbookje beschikken met ingebouwd sim slot. Zonder deze sofware kan je de inloggegevens, en diverse andere parameters niet opgeven. Deze oplossing is vooral voor kampeerders geschikt, omdat ze self via de software nieuwe parameters in kunnen stellen per land of locatie.

Je hebt dus een sim nodig van een aanbieder die geen gebruik maakt van die software (zoals bij jouw aanbieder van die pre-paid sim).
Vodafone biedt dat in Spanje aan en ook t-mobile, mogelijk ook andere providers daar. Vodafone heeft mogelijk ook speciale tablet abonnementen en prepaid in Spanje.
Van dekking in Spanje weet ik niets en ook niet van de tarieven. Prepaid is meestal stukken duurder, zo in de orde van 10 cent of zelfs meer per MB.
Sim wel in Spanje kopen om mogelijke roaming tarieven te ontlopen, en vooral even goed doorlezen op de tarieven om addertjes onder het gras te vermijden. Waar het om gaat is dat er een sim met een data abonnement (of prepaid data) nodig is, expliciet geschikt voor een tablet.

Let er op dat als hij voor een iPad zou kiezen, je een microssim nodig kan hebben.

En nu die vriend geen vast internet in Spanje heeft, is een accesspoint inderdaad nogal zinloos. :D
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #33 Gepost op: 8 april 2012, 15:07:31 »
Michel, lastige klus maar goed, we leren er weer van. Je zegt:
Citaat
Op een Windows pc dus. En om zo'n sim op een pc te kunnen gebruiken heb je een dongle nodig (meestal een Huawei usb stick) of je moet over een netbookje beschikken met ingebouwd sim slot. Zonder deze sofware kan je de inloggegevens, en diverse andere parameters niet opgeven. Deze oplossing is vooral voor kampeerders geschikt, omdat ze self via de software nieuwe parameters in kunnen stellen per land of locatie.
Toen ik de Galaxy op de PC aansloot moesten er 2 programmaatjes geinstalleerd worden zodat de twee apparaten met elkaar kunnen communiceren. Ik zie in Apparatenbeheer dat onder Modems staat: Communicatiekabel tussen twee computers en SAMSUNG Mobil USM Modem. Dit moet toch voldoende zijn i.p.v. een dongle of een stick? Of zie ik dat verkeerd?
 
Op de PC zie ik naast de harde schijven ook de Samsung Galaxy staan. GT-P7500 wordt hij genoemd. Ik kan het openen en kan dan gewoon alla Windows de mappen zien staan. Foto's, muziek etc. kan ik er naartoe slepen enz. Maar dat programma Mobile Partner DAT had ik nou graag op de pc gezien en dát valt nergens te ondekken. Ook al pikt Android het programma Mobile Partner niet, het zou op een pc toch geinstalleerd moeten kunnen worden m.i. Downloaden is tot op heden nog niet gelukt. Blijkt nota bene beveiligd te zijn door de FBI.
 
>>Let er op dat als hij voor een iPad zou kiezen, je een microssim nodig kan hebben.<<
Misverstandje: hij kiest niet. Hij heeft de Samsung Galaxy gekocht en mij gevraagd het probleem met de internettoegang op te lossen. IK heb op deze manier de mogelijkheid om het ding te leren want ik ga er een kopen en twijfelde tussen iPad en Galaxy. En nogmaals, iPad zal van goede huize moeten komen wil ik niet tot de Galaxy besluiten. Ondanks dit kromme gedoe met Carrefour. Ik zal ze sowieso na de Pasen maar eens gaan bellen. Als ze toegeven dat hun sim (Orange dus) niet compatible is met een Galaxy, heeft de eigenaar 24,50 beltegoed van hún tegoed.
 
Instellingen / Mobiele netwerken / Toegangspunten.. daar vind ik de APN instellingen te beginnen met Orange Internet PC. Is Mobile Partner daar niet te omzeilen? Ik heb daar gesleuteld met Orange instellingen die ik op Internet vond maar dat wil niet werken.
« Laatst bewerkt op: 8 april 2012, 15:22:54 door Don »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #34 Gepost op: 8 april 2012, 16:42:24 »
Hoi Don,
 
>> Toen ik de Galaxy op de PC aansloot moesten er 2 programmaatjes geinstalleerd worden zodat de twee apparaten met elkaar kunnen communiceren. Ik zie in Apparatenbeheer dat onder Modems staat: Communicatiekabel tussen twee computers en SAMSUNG Mobil USM Modem. Dit moet toch voldoende zijn i.p.v. een dongle of een stick? Of zie ik dat verkeerd? <<
 
Misverstanden alom:
1: In principe hoeft er helemaal niets geïnstalleerd te worden om dit tablet via dat usb kabeltje op de pc aan te sluiten, althans dat was op mijn W7 computer niet het geval. Ik zal het nog even onder XP testen.
2: Die kabel (al dan niet met extra software) is alleen nodig om de pc en de Tab met elkaar te kunnen laten communiceren, en heeft helemaal niets te maken met 3G toegang.
3: Voor een notebook, of pc die je via 3G het internet op wilt laten gaan is zo'n usb stick (Huawei meestal) nodig. In die stick wordt een sim geschoven (en daarna wordt het geheel met die Mobile Partner software geconfigureerd voor jouw provider). Je hebt zo'n stick dus absoluut niet nodig om pc-tablet communicatie op te kunnen zetten.
4: Voor 3G communicatie heb je een sim nodig, eentje die NIET alleen via zo'n Huawei geval werkt (ook al heten die sticks anders, het is vrijwel altijd Huawei).

<edit>
Net even getest en mijn Galaxy Note op de XP bak hier aangesloten via het Usb-kabeltje. Installatievraag om nieuwe hardware genegeerd. Resultaat: Note is vanaf pc prima te bereiken en bestanden kunnen gewoon met de verkenner vanaf de nieuwe schijfletter worden overgezet. Ik maak van deze mogelijkheid eigenlijk nooit gebruik want doe alles via allshare, de meegeleverde draadloze (wifi)  commmunicatie app.
</edit>

 
« Laatst bewerkt op: 8 april 2012, 16:49:37 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #35 Gepost op: 8 april 2012, 16:56:35 »
" iPad zal van goede huize moeten komen wil ik niet tot de Galaxy besluiten."

Zoals bijvoorbeeld dat je dit soort moeizame ellende net zult krijgen want je stopt gewoon je GSM Sim in een iPad en het werkt.

Dus niks installeren, extra kopen of anders.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #36 Gepost op: 8 april 2012, 17:19:08 »
Citaat
Zoals bijvoorbeeld dat je dit soort moeizame ellende net zult krijgen want je stopt gewoon je GSM Sim in een iPad en het werkt.

Zei de Apple-fan;-)
 
Bij de Galaxy ook geen probleem. Ik stop mijn Movistar simmetje van mijn Spaanse mobiel in de tablet en ik heb direct 3G en kan internetten. Dat na een kwartier mijn volledige beltegoed op zal zijn, moet ik echter voor lief nemen O0  Mobiel Partner zal echter m.i. mede de gewenste bundel instellen en verdere instellingen voor zijn rekening nemen.
 
Michel, ik heb Mobile Partner uiteindelijk kunnen downloaden. GEWOON bij Albert Hein;-) Houden zich dus ook bezig met prepaid. 
Jij zegt: je moet gebruik maken van een dongle of stick om met behulp van Mobile Partner de sim op de juiste manier te kunnen configureren. Nu zeg IK eigenwijs: ik hoef geen USB stick/dongle met daarin de sim in mijn pc te steken want dat zit geintergreerd in de Galaxy P7500. In de Galaxy P7500 zit een USB modem via de Samsung USB kabel aangesloten op mijn PC. De PC herkent dat USB modem en installeert het onder Apparatenbeheer.
Eenmaal op zoek naar verbinding met het USB modem zegt Mobile Partner dat hij het apparaat niet kan vinden. 
 
En nu denk ik terug aan de uitspraak op dat Spaanse Forum: Mobile Partner werkt niet omdat besturingsysteem Android het niet pikt.
Ik kan er compleet naast zitten en kan je het makkelijk weerleggen. Zet me dan maar in de hoek. Maar ik heb wel geleerd dat pratende mensen wijzer worden. Overigens: Zalig Pasen :P
« Laatst bewerkt op: 8 april 2012, 17:29:40 door Don »

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #37 Gepost op: 8 april 2012, 17:47:58 »
Ton, nog even;-) Als ik een Galaxy zou kopen heb je zelfs kans dat ik voor het type zonder 3G zou kiezen. Wat moet ik met 3G? Ik heb op mijn 2 woonlokaties WiFi, als ik op een camping zit ( ja, soms doen we dat weer) heb ik ook WiFi en soms een smoes om er voor naar de kroeg te moeten. Op vliegvelden, treinstations enz. heb ik WiFi. En als ik zó internetverslaafd zou zijn dat ik op het toilet van een tankstation ook nog wil internetten dan wil ik 3G. Dat mijn vriend hier in Spanje 3G wilt, is omdat hij hier 3 maanden per jaar is en daar natuurlijk geen ADSL aansluiting van 29,95 per maand (plus duren kosten telefoonaansluiting van Movistar) voor wilt aanschaffen. Saludos vanuit zonnig Spanje 8)

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #38 Gepost op: 8 april 2012, 18:06:03 »
Het wordt babylonisch..  :D

Ton:
>> Zoals bijvoorbeeld dat je dit soort moeizame ellende net zult krijgen want je stopt gewoon je GSM Sim in een iPad en het werkt. <<

Als jij de sim die die vriend heeft gekocht in jouw iPad steekt werkt het ook niet. Heeft geen jota te maken met welk merk os of tablet, alleen met een provider die een speciaal simmetje verstrekt voor op PC's op campings enzo.
 
Don:
>> ik heb Mobile Partner uiteindelijk kunnen downloaden. GEWOON bij Albert Hein;-) Houden zich dus ook bezig met prepaid. 
Jij zegt: je moet gebruik maken van een dongle of stick om met behulp van Mobile Partner de sim op de juiste manier te kunnen configureren. Nu zeg IK eigenwijs: ik hoef geen USB stick/dongle met daarin de sim in mijn pc te steken want dat zit geintergreerd in de Galaxy P7500. <<

Je MOET met een PC zo'n stick en die software gebruiken. Met een tablet kan je die stick en die sim niet gebruiken. Die sim die jullie gekocht hebben is alleen geschikt om tezamen met die Huawei sticks EN die Mobile Partner software tezamen met een PC het internet op te komen. Deze sim is onbruikbaar in een tablet, ook al past hij er prima in.

>> In de Galaxy P7500 zit een USB modem via de Samsung USB kabel aangesloten op mijn PC. De PC herkent dat USB modem en installeert het onder Apparatenbeheer. Eenmaal op zoek naar verbinding met het USB modem zegt Mobile Partner dat hij het apparaat niet kan vinden.  <<

Dat zal niet werken, je probeert nu via een usb kabeltje en met PC software een verbinding te leggen met een tablet waarin een sim die in die tablet niet zal werken. Veel te omslachtig ook zo.

Gewoon een andere sim kopen en klaar. Geen sticks, geen software, geen usbkabeltjes/modems.
Gewoon in de tablet doen, juiste provider kiezen en gaan met die banaan.
« Laatst bewerkt op: 8 april 2012, 18:12:21 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #39 Gepost op: 8 april 2012, 18:30:02 »
Citaat
Gewoon in de tablet doen, juiste provider kiezen en gaan met die banaan.
Hmm, dus ik moet toch de hoek in.  :-[  Van de andere kant snap je natuurlijk dat ik bleef experimenteren om het onmogelijke mogelijk te maken. Op die manier leer je zo'n tablet natuurlijk veel beter kennen dan alleen maar met zaken bezig zijn die goed werken.
Ik heb de vriend inmiddels ingelicht dat hij zijn tablet nog een paar dagen kwijt is en ik dinsdag Carrefour ga bellen.
 
Citaat
waarin een sim die in die tablet niet zal werken.
Dát wilde ik dus nog even horen om mijn vriend ervan te overtuigen dat we Carrefour moeten afschrijven. Van de andere kant, Toch wel enorm slordig van Carrefour om uitgebreid reclame te maken voor mobiel internetten met de beste prijs van allemaal. En dan blijkt later dat het heel anders uitpakt als dat de informatie doet geloven.
 
Ik ga er maar eens een lekkere San Miguel op nemen want ik ben het onderhand beu. Pasen, zelfs vanaf Goede vrijdag al staat geheel in het teken van een G3 internet verbinding met een Galaxy. Ik had gehoopt op een tablet-verrijzenis vandaag. Helaas C:-)
« Laatst bewerkt op: 8 april 2012, 18:44:16 door Don »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #40 Gepost op: 8 april 2012, 19:17:09 »
>> Hmm, dus ik moet toch de hoek in. <<
 
Ik zit daar inmiddels:


Tussen mijn eigen uitwerpselen, waarmee ik verdraaid leuke tekeningetjes maak terwijl ik op ijle toon kinderliedjes zing en met mijn hoofd zachtjes het ritme tegen de muur sla.... Prettige paasdagen, en bielliebiellie  :bilibili:
« Laatst bewerkt op: 9 april 2012, 14:22:40 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #41 Gepost op: 9 april 2012, 15:04:35 »
Wat Don in zijn kop heeft, heeft hij nog niet in ........
Oftwel ik ben verder gaan sleutelen om de Carrefour simkaart tóch aan de gang te krijgen op de Galaxy P7500.
Carrefour wil dus dat je via een USB modem de installatie van het programma Mobil Partner activeert om er daarna de sim mee te configureren. Ik dacht dat de Galaxy een geintegreerd USB modem had waarmee dat in principe mee zou moeten kunnen. Als ik de Galaxy met de pc verbind, wordt er in Apparatenbeheer onder modems tenslotte een SAMSUNG USB Modem herkend. 
 
Maar goed, wat configureert Mobil Partner dan eigenlijk? Als ik in de Galaxy ga kijken naar de toegangspunten van de mobiele netwerken heeft dat Carrefour simmetje de naam bepaald op Orange Internet PC. Onder APN staat Internet. Als je nu maar lang genoeg googelt, kom je er achter dat daar niet Internet moet staan maar Carrefourinternet. De andere instellingen kan je ongemoeid laten. Ik heb dus 'Carrefourinternet' ingetypt en PATS!! ik heb 3G verbinding met het Carrefour simmetje.
 
Allemaal leuk en wel maar ben ik nu niet het tegoed aan het verbruiken zoals het gaat tijdens het bellen op een mobieltje? Want mijn Movistar sim testend op de Galaxy was ik in tijd van 4 minuten 4 euro kwijt. Ik heb even gesurfd op de Carrefour sim en daarna het tegoed gechecked op mijn mobiele telefoon. Het tegoed bleef staan op het bedrag wat ik een uur eerder ook al gechecked had. Ik ben nog eens flink gaan surfen en heb wat youtubetjes bekeken en na wederom een check was het tegoed nog altijd hetzelfde. Kortom, die sim werkt puur op de Carrefour abonnementen en ik was dus aan het surfen met het abonnement wat per dag 1 euro kost.
 
De interessantste aanbieding van Carrefour is 19 euro voor 30 dagen met 1GB dataverkeer. Je kan dat abonnement aanvragen via een smsje naar een bepaald nummer. Je tegoed op de sim moet dan natuurlijk wel meer dan 19 euro zijn. Ik heb dat gedaan en kreeg een mooi smsje terug dat het nieuwe tarief was geactiveerd. Na wederom het tegoed checken was het tegoed inderdaad afgeschreven. Meer zelfs, maar dat kan gebeurd zijn omdat je hier niet kostenloos je tegoed mag blijven checken zoals dat in NL bij KPN of Hi wél het geval is.
 
Om vergissingen te voorkomen heb ik in de Galaxy de App APNdroid geinstalleerd. Hiermee kan ik de 3G verbinding uitschakelen zodat men door een eventuele vergissing niet plots zonder datategoed zit op die dag. Het is geen officiele Samsung App dus de Galaxy moet eerst ingesteld worden op het toestaan van het installeren ervan.
En zo leren we iedere dag de Galaxy beter kennen.
Oh ja, de APN is trouwens nu veranderd van carrefourinternet in carrefourinternetapndroid.
 
Resumee: ik heb het eindelijk aan de gang zoals ik wilde. Mag ik nu uit de hoek?  ^-^
« Laatst bewerkt op: 9 april 2012, 15:10:52 door Don »

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #42 Gepost op: 9 april 2012, 15:15:11 »
Hoi Don,
Yep, ga maar uit de hoek

Nou heb ik ook veel zin in een tabletje. Ik wacht nog wat de ontwikkelingen af. Zou het nou zo kunnen zijn, dat als ik onderweg even iets wil op Internet, dat ik er simpelweg het simmetje van mijn smartphone inschuif? Want om er nou twéé data abonnementen op na te houden is me ook te gek.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #43 Gepost op: 9 april 2012, 15:21:08 »
Zou het nou zo kunnen zijn, dat als ik onderweg even iets wil op Internet, dat ik er simpelweg het simmetje van mijn smartphone inschuif? Want om er nou twéé data abonnementen op na te houden is me ook te gek.

Op die manier doe ik het en als ik erg lui ben dan gebruik tethering maakt namelijk weinig verschil in snelheid.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #44 Gepost op: 9 april 2012, 15:29:19 »
Citaat
Zou het nou zo kunnen zijn, dat als ik onderweg even iets wil op Internet, dat ik er simpelweg het simmetje van mijn smartphone inschuif?
Zoals Ton al bevestigde: dat kan dus inderdaad. Dat deed ik dus hier ook met mijn Movistar simmetje om de zaak uit te testen. Maar je beltegoed vliegt er dan wel in no time doorheen. Daarom ook goed om de App APNdroid te installeren en te gebruiken.
 
Voor iemand die geen WiFi in de buurt heeft en incidenteel toch even internet op moet, is die eerste Carrefour-aanbieding van 1 euro per dag met 100Mb eigenlijk best interessant. Ga je er maar 1 keer per week even mee online, kost je dat 4 euro per maand. Ga je er een maand lang helemaal niet mee online, schrijven ze toch 3 euro van je tegoed af onder het motto: voor niks gaat de zon op.
 
Ik ga morgen met de Samsung naar de eigenaar en ik denk dat ik hem heel blij kan maken. Ik zal het ding dan al direct missen :'(