Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

222 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:56:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: iPad ja? iPad nee?  (gelezen 52103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #45 Gepost op: 9 april 2012, 16:32:42 »
Hallo Don,

Aan dat simmetje van mij  hangt een data-abo van een tientje voor 350 Mbijtjes. Ik ben ook niet van plan via zo'n ding veel te gaan internetten. Dat doe ik wel op mijn laptop. Dat simmetje zit trouwens ook in een Samsung Galaxy, alleen dan de kleine Mini smartphone.

We weten weer een boel meer zo. Eigenlijk allemaal niet zo moeilijk, hè?

Leuk, die tablets!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #46 Gepost op: 9 april 2012, 17:13:57 »
Hoi Don,
 
Jij mag de hoek uit, en ik blijf er nog even zitten. Zet de ezelsmuts zelf wel op..

>> carrefourinternet <<
Tja, op die providernaam was ik nooit gekomen <G>
Werkt dat simmetje dus net zoals ieder ander simmetje, maar heeft de provider de benodigde informatie lekker verborgen gehouden.
 
Let wel op die instelling (downloaden van niet vertrouwde bronnen), zet dat bij voorkeur uit, want er zwerft behoorlijk wat shit rond op die niet gecontroleerde market. Er was een reden waarom APNdroid geweerd is van de officiële market, google eens naar apndroid malware.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #47 Gepost op: 9 april 2012, 17:33:25 »
Hoi,

Ik bedenk me net, dat als ik ooit een tablet koop, een mogelijkheid om er een (groot) extern scherm, TV of een beamer op aan te sluiten wel handig zou zijn. Klein draagbaar tablet en toch groot scherm ... .

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

... onderste uit de kan? IK?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #48 Gepost op: 9 april 2012, 18:13:02 »
Michel, ik las over APNdroid bijv. :

Conclusion: An essential app for any Android user wanting to improve battery life or prevent data use overage costs APNdroid is no longer free becuase the developer received email from Google saying that the app was suspended because many users reported it as malicious or malware-like. (Too many whiny people basically.) APNdroid is republished in Market for $2.11 with notification ads removed so go grab it it's a great app.
Dus we proberen het een poosje en merken wel waar het schip strandt;-)
 
Citaat
We weten weer een boel meer zo. Eigenlijk allemaal niet zo moeilijk, hè?
Inderdaad Just. Maar voordat je weet dat het allemaal niet zo moelijk is, moet je wel eerst door een heel moeilijk gedeelte heen. Eerst moet ik eens leren wat een tablet is, daarna de know how van het ding opdoen en dan blijkt dat providers denken dat we helderziende zijn. Nu moet ik erkennen: het fenomeen mobiel internetten was voor mij tot voor een paar dagen geleden sowieso Chinees. Maar nu ik niet alleen de kok heb horen fluiten maar ook weet waar de lepel hangt (zo ging het gezegde toch he?  ;D  ) krijg ik er steeds meer lol in.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #49 Gepost op: 9 april 2012, 20:46:51 »
Hoi Don,

Ik ben blij met zo'n smartphone. Ik heb hem altijd bij me en hij biedt me een hoop extra mogelijkheden.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #50 Gepost op: 9 april 2012, 21:04:27 »
Hoi Just, ik heb enige tijd geleden een tweedehands Nokia 97 smartphone met uitklapbaar toetsenbordje gehad. Ik vond het qua gebruikersgemak een onmogelijk ding. Ik heb hem een keer goed laten vallen en daarna haperde hij regelmatig. De foto's waren zeer goed, eerlijk is eerlijk maar voor de rest, nee, geen succes. En de accu was meestal na 2 dagen al weer leeg.
Ik heb nu een LG230 mobieltje van 48 eurootjes. Radio, mp3, camera, video, voicerecorder en oh ja, je kan er nog mee bellen ook C:-)  Veel gebruikersvriendelijker en er zit precies alles (en meer) op wat ik nodig heb. Maar een Galaxy smartphone zou me ook wel hebben bevallen denk ik. Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #51 Gepost op: 10 april 2012, 14:48:44 »
Estimados señores, ik heb nog even een vraag over dongels en aanverwant spul:
dat mijn tablet een Samsung Galaxy P7500 gaat worden, is vrijwel zeker. Om te internetten beschik ik op twee lokaties over WiFi maar het lijkt me leuk om een weekje ergens op de camping te werken met 3G. Tenminste op de tablet want mijn laptop heeft uiteraard geen 3G. Daar heb ik dus een dongel of USB stick voor nodig.

Nu ik geleerd heb hoe de vork in de steel zit, zal ik in Nederland op zoek gaan naar een provider die net zoals Carrefour in Spanje gunstig geprijsde data-sims verkoopt. (ook dát heb ik geleerd. Je hebt dus data-sims en voice-sims. Een data-sim laat zich programmeren voor mobiel internetten en een voice-sim is om te bellen)
En inderdaad, wat bij Carrefour kan in Spanje kan in Nederland.. gewoon.. bij Albert Heyn. Maar voor de laptop heb ik dus een dongel nodig.

AH verkoopt een AH-dongel voor 39,95 inclusief een sim met 10 euro datategoed. De dongel is ook los te koop voor 29,95. Op die dongel staat 'Mobile Partner' om de sim te configureren en andere zaken te beheren. Mobil Partner is echter ook los bij hun op de site te downloaden. Dus denk ik juist dat met een andere dongel van merk X waar de sim ook inpast op dezelfde manier te werken valt? Lijkt me van wel maar ik vraag het liever eerst even. En wat biedt een USB stick van Huawei anders dan de dongel van Appie Heyn?
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 17:21:39 door Don »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #52 Gepost op: 10 april 2012, 22:44:13 »
Hoi Don,
 
>> En wat biedt een USB stick van Huawei anders dan de dongel van Appie Heyn? <<
 
Ik denk niets. Sterker, grote kans dat die Appie dongle een Huawei is. Vrijwel alle dongles komen uit die stal.

<edit>
even opgezocht. Vodafone, Kpn, Appie : Huawei
</edit>
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 23:07:04 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #53 Gepost op: 11 april 2012, 19:08:55 »
Jaja. En "just for the record" werkt mijn Vodafone pcmcia datacard zonder enig gedoe onder Ubuntu 11.10. Dongles weet ik nog niet.

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline loncce
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #54 Gepost op: 12 april 2012, 10:32:40 »
Ik kocht de [censuur] iPad (wit) online, zijn nooit laat me naar beneden. Als ik volledig op te laden, kan ik uitvoeren voor soortgelijke, 2-3 dagen non-stop (youtube / games). Ik weet niet veel over de verschillen, maar ik heb al sinds release en levensduur van de batterij is niet wankelde of zo. Dus ik stel voor ipad2 alleen omwille van hoe goed het gedaan is, maar ik kon echt niet in een woord over de andere iPads.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2012, 22:56:46 door Michel Uphoff »

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iPad ja? iPad nee?
« Reactie #55 Gepost op: 12 april 2012, 10:37:14 »
T'is me wat met die Google vertaalmachine......
 
This makes more sence:
I bought the new ipad 3 (white) online, never let me down. If I fully charge, I can run for like 2-3 days non-stop (youtube / games). I do not know much about the differences, but I've since release and battery life is not swayed or so. So I suggest ipad2 just because of how well it is done, but I could really not a word about the other iPads.