Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

291 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 03:55:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: foutmelding: running scripts / active controls  (gelezen 13599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
foutmelding: running scripts / active controls
« Gepost op: 24 maart 2012, 07:17:00 »
Hallo allemaal, long time no see.
 
Het volgende probleem doet zich voor:
Soms krijg ik een melding bovenin het browserscherm bij het bezoeken van bepaalde pagina's.
Die ziet er zo uit

De browser is IE8. Enig idee welke setting ik moet/kan wijzigen om van deze melding af te komen? Ik weet dat het om een Javascript gaat. Ik wil dat namelijk toevoegen aan mijn website maar die loopt vast, ook als ik "Allow Blocked Content" aanklik.
 
Nu ik toch bezig ben..... als ik hier op het forum een afbeelding wil invoegen krijg ik altijd deze melding

Ook hier de vraag, wat moet ik doen om dit ongemakje op te heffen?
 
En de laatste: Tijdens het surfen zie ik regelmatig, maar niet altijd, de melding; "done, but with errors on page" links onderin het scherm verschijnen. Ik zou niet weten wat die errors moeten zijn maar de vraag is; waarom verschijnt die melding? Wat probeert IE8 mij te vertellen?


Ruud
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2012, 08:16:45 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2012, 17:27:09 »
¡Hola Ruud!,
 
Dat zijn allemaal 'normale' beveiligingswaarschuwingen. Op zich zijn deze meldingen wel uit te zetten, maar daar zit dan wel het risico aan vast, dat de pc - als er een vies scriptje tussenzit - eerder met beestjes besmet kan raken.
 
Die "errors on the page" meldingen kan je negeren, die doen zich inderdaad bij veel wat rommelig geschreven webpagina's voor, en een algemene oplossing is er niet voor.
 
Wat zou kunnen doen, is websites die dergelijke meldingen veroorzaken, en waarvan je zeker weet dat ze te vertrouwen zijn (zoals dit forum), toevoegen aan de lijst met vertrouwde sites, en de beveiligingsinstellingen voor vertrouwde sites lekker relaxed zetten. Dat kan in IE via extra, internetopties. Ik vind het een minder geslaagd idee om deze relaxed instellingen toe te gaan passen op alle websites, dat lost wel veel van dit soort ergernissen op, maar introduceert een flink extra risico.
 
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2012, 17:58:03 »
Hallo Michel,
 
Bedankt voor de uitleg van nummer 2 en 3.
Blijft echter probleem nummer 1 overeind. Ik moet een javascript toevoegen aan mijn website. Ik heb dat inmiddels gedaan, maar als ik dat test komt dus die foutmelding naar boven (op mijn desk top). Vervolgens klik ik op "Allow...." en dan zit de pagina vast.
Echter....... bekijk ik diezelfde pagina op mijn lappietoppie dan is er niets aan de hand en werkt alles zoals het moet.
Ik denk dat ik straks de 2 PC's naast elkaar ga zetten en uitzoeken waarin de instellingen ten opzichte van elkaar verschillen.
 
We gaan hier uitkomen.
 
Pfffffffffffff het is hier vandaag 34c en het is nog niet eens 11 uur. :))
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2012, 19:24:53 »
Hoi Ruud,
 
Kan je dat stukje javascript in een txt bestandje opbeamen?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2012, 19:28:29 »
Hola a todos,
 
Opgelost. Ik heb de 2 PC's naast elkaar gezet en de instellingen van de laptop overgenomen naar de desktop. Het waren slechts 2 vinkjes maar vraag me nu niet welke 2 settings het waren want dat heeft handige Ruudje natuurlijk niet opgeschreven. Ik weet me wel te herinneren dat beiden in het hoodfstuk "browsen" zaten.
 
Muchismas gracias para su ayuda,
 
Ruud
 
PS ik wacht nog steeds op het 2e antwoord van RTL.
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2012, 19:31:59 »
Hoi Ruud,
 
Nog even en je hebt zoveel ervaring dat je ons niet meer nodig hebt. Mooi dat je het opgelost hebt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2012, 19:35:05 »
Hoi Ruud,
 
Kan je dat stukje javascript in een txt bestandje opbeamen?

Ja, dat kan ik wel maar daar zit het probleem niet. Ik krijg die foutmelding wel vaker maar daar leefde ik mee. Nu gaat het echter om een stukje javascript van AdSense (van Google) waarmee ik wat centjes ga verdienen door reclame op mijn site toe te staan.
Hier is het script:
 
<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "ca-pub-7874138228805060";
/* Ad unit test bottom left */
google_ad_slot = "1933850030";
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
 
 
Groeten,
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2012, 18:54:42 »
Hoi Ruud,
 
Nog even en je hebt zoveel ervaring dat je ons niet meer nodig hebt. Mooi dat je het opgelost hebt.

Dank voor je lovende woorden maar zo is het niet. Ik had gewoon mijn grijze brij moeten gebruiken.
Kijk, als ik op het briljante idee kom om het op een andere PC te testen, dan had ik ook op het briljante idee moeten komen om de instellingen even te vergelijken.
 
Even een vraag van andere aard maar misschien moet ik die ergens anders stellen;
Ik ben op zoek naar een simpel (en gratis) programma (WYSIWYG) om websites te maken.
Tot op heden klop ik alles in, in HTML en gebruik daarvoor een antiek programma genaamd Webdesigner uit de tijd van W95.
Dus ik gebruik geen templates, javascriptjes en andere tierelantijn. Toch wordt het tijd dat ik met de tijd mee ga dus.... alle advies is welkom.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: foutmelding: running scripts / active controls
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2012, 20:58:10 »
Dag Ruud,
 
Een paar jaar terug had ik 1stPage genoemd, maar dat is niet meer gratis.

Kompozer is ook een mooie editor, maar die wordt niet meer bijgehouden.

Dan zou ik als eerste BlueGriffon uitproberen. Veel mogelijkheden, voorzien van een plug-in mogelijkheid (deze add-ons kosten meestal wel wat), en ondersteuning voor Css, Html5, formulieren, preview, een (min of meer) nederlandse interface en veel meer. De zip (gewoon in een map uitpakken en de .exe starten) vind je HIER.
 
Zoek je ook een manual, dan blijkt deze niet gratis je vindt hem HIER .
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2012, 21:05:29 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage