Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

222 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:11:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: problemen met installeren router  (gelezen 13448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline grofsmid
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
problemen met installeren router
« Gepost op: 8 april 2012, 18:00:37 »
ik heb het volgende probleem:ik heb een tablet gekocht en een router.
bij het installeren van de router  krijg ik steeds de melding dat mijn netwerkstatus niet gevonden kan worden(de router maakt geen contact met de modem).in principe moet het installeren van een router geen probleem zijn maar ik blijf hier al bij steken.
tevens beschik ik dan niet over een internetverbinding.kan iemand mij helpen met dit probleem?
groetjes renske

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: problemen met installeren router
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2012, 18:16:41 »
Dag Renske,
 
Je zal wat meer informatie moeten geven:
- Je hebt thuis al internet? Zo ja, wat is het merk en typenummer van het modem?
- Wat is het merk en typenummer van die router?
- Wat is het merk en type van die tablet?

Is het soms zo, dat je thuis al internet hebt, maar niet draadloos, en dat je deze router gekocht hebt om draadloos intenet te regelen, zodat je met die tablet op internet kan?
Michel Uphoff
Homepage

Offline grofsmid
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: problemen met installeren router
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2012, 19:44:38 »
Bedankt voor je reactie. ja ik heb reeds internet (niet draadloos) via een modem (speedtouch 546 v6) en heb een router gekocht van TP-Link (TL-WR841N) tablet is van Lenco. wat ik ook doe via het installatie cd hij komt niet verder dan netwerk status.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: problemen met installeren router
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2012, 20:07:27 »
Dag Renske,
 
Die speedtouch 546 v6 is niet alleen een modem, het is een modem-router-switch. Hij heeft inderdaad geen draaloos internet aan boord, en ik neem aan dat je dat wilt. Nu heb je de TL-WR841N gekocht, ook dat is een router, maar mét draadloos. Eigenlijk had je een accesspoint in plaats van een komplete router nodig gehad, maar met een tweede router kan het meestal ook wel.
 
Laat alles in het netwerk zoals het is, dus alle kabeltjes laat je netjes in de speedtouch zitten. Leg de cd's maar even weg die heb je waarschijnlijk niet nodig.
 
Verbind de TP-link en de Speedtouch met elkaar dmv de bijgeleverde kabel, maar doe dat als volgt:
Vanaf een van de 4 lan poortjes van de Speedtouch gaat een netwerkkabeltje naar een van de 4 lan poortjes van de Tp-Link. (De Wan poort van de tp-link blijft dus ongebruikt). Zet de apparaten aan en wacht een paar minuutjes.
 
Kijk nu op het tablet of je in de draadloze omgeving de TP-link ziet. Zo ja, probeer er mee te verbinden. je zal een key moeten opgeven. Kijk in de handleiding welke dat is (meestal TP-LINK_xxxxxx, waarbij de x'jes per router verschillen, mogelijk staat deze sleutel op de onderkant van het apparaat). Let er op dat ALLE tekens precies zo moeten worden opgegeven, dus hoofd- en kleine letters en verschillende liggende streepjes.
 
Werkt het zo, prima, en zo nee dan wordt het wat ingewikkelder omdat dan de TP-Link geconfigureerd moet worden. Dat is een klusje voor iemand met redelijk wat verstand van deze techniek.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline grofsmid
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: problemen met installeren router
« Reactie #4 Gepost op: 8 april 2012, 21:00:00 »
de tablet herkend de router nu wel, maar kom er nog niet mee op internet


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: problemen met installeren router
« Reactie #5 Gepost op: 8 april 2012, 22:18:39 »
Dag Renske,
Je hebt het juiste wachtwoord (die key) in kunnen geven, en die is geaccepteerd?
Zo ja, dan is er helaas iets niet goed met de verbinding tussen de TP-link en de Speedtouch, en wordt het technisch.
Wat er moet gebeuren is:
1: bepalen wat de ip range van de Speedtouch is
2: in de tp-link (mbv een pc en een kabel) het ip adres van de TP-link aanpassen zodat het in de range van de speedtouch valt
3: De dhcp-server in de TP-link uitschakelen
Denk je dit aan te kunnen, dan proberen we het. Het zal wel een aantal berichten duren.
Wat je ook kan doen, is kijken of je de tp-link om kan ruilen voor een accesspoint, dat is iets eenvoudiger.
 
Michel Uphoff
Homepage