Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

361 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:51:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Systeemlandinstelling wijzigen ...  (gelezen 7494 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanegraaff
  • Gast
Systeemlandinstelling wijzigen ...
« Gepost op: 13 april 2012, 15:01:19 »
Beste mensen, naast mijn moderne Windows 7 computer heb ik ook nog een oude Windows XP computer (een keer tweedehands gekocht), die ik gebruik voor wat oudere programma's die niet werken op mijn Windows 7 computer. Nu heb ik een oud DOS-programma dat BETER werkt als ik de Systeemlandinstelling van mijn Windows XP computer wijzig van Nederland naar de Verenigde Staten. Maar ... als ik dat wil doen vraagt de computer om de Windows XP installatie-CD en die heb ik niet! Mijn vraag is daarom, hoe kom ik aan zo'n installatie-CD (die ik eigenlijk maar 5 minuutjes nodig heb)? Of is er op internet missien ook ergens een programmaatje te downloaden waarmee ik die Systeemlandinstelling kan wijzigen van Nederland naar Verenigde Staten??? Ik ben benieuwd ... Ben Hanegraaff, Alphen aan den Rijn.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Systeemlandinstelling wijzigen ...
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2012, 16:12:52 »
Hallo,


Misschien heb je iets aan deze link:
http://support.microsoft.com/kb/328096/nl


Heb je die windowsmap i386 ooit eens weggegooid of op een backup staan?


Groet;paul

hanegraaff
  • Gast
Re: Systeemlandinstelling wijzigen ...
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2012, 16:34:26 »
Bedankt Paul, ik zal kijken of ik hier iets mee kan. Maar ik vind het wel erg ingewikkeld hoor wat Microsoft op die site allemaal schrijft. Ik ben eerst nog maar even aan het kijken of iemand uit mijn kennissenkring misschien nog een oude Windows XP installatie-CD heeft. Want dan is die systeemlandwijziging in 1 minuut voor elkaar. M.v.g. Ben Hanegreaaff

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Systeemlandinstelling wijzigen ...
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2012, 17:07:32 »
Ok Ben,maar misschien kun je nog even kijken of je die map i386 hebt in de windowsmap,want die map bevat nl de windwowsbestanden die je nodig hebt.


Groet,Paul



« Laatst bewerkt op: 13 april 2012, 17:16:04 door Paul »

hanegraaff
  • Gast
Re: Systeemlandinstelling wijzigen ...
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2012, 19:36:41 »
Beste Paul, die map i386 heb ik inderdaad gevonden maar daar kon ik niet veel mee. Maar toen opeens zag ik dat mijn computer naar een bepaalde file (dosapp) zocht en die file heb ik toen gevonden in de fonts-directory. Ja en toen ik de computer inplaats van naar de CD (die ik niet heb) naar die fonts-directory stuurde, WAS MIJN PROBLEEM GELIJK OPGELOST!!! Want nu is de Systeemlandinstelling inderdaad gewijzigd en werkt mijn oude DOS-programma precies zoals ik wilde dat het zou werken! Maar Paul, in ieder geval toch nog HEEL HARTELIJK BEDANKT voor het meedenken. Want door jouw advies (eigenlijk had ik de moed nl. al opgegeven) ging ik toch verder met zoeken en gelukkig is mijn probleem daardoor nu toch opgelost. Met vriendelijke groeten ... Ben Hanegraaff  :)

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Systeemlandinstelling wijzigen ...
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2012, 19:43:39 »
Beste Ben,


Mooi dat je een oplossing gevonden hebt  :)


Groet,Paul