Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:44:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: iBooks importeren  (gelezen 19573 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
iBooks importeren
« Gepost op: 17 april 2012, 09:45:34 »
Ik heb voor me van een kennis een iPad2. Hij wil graag in zijn bestaande bibliotheek van iBooks een bepaald boek toegevoegd hebben. Ik loop tegen allerlei onlogica aan en krijg het niet zoals ik wil. Ik heb iTunes geinstalleerd en zodra ik kies voor contact tussen de twee apparaten beginnen de vraagtekens al. Ik ben ik verplicht te synchroniseren. Hij gooit daarna de bestaande boeken uit de iPad. Ik kan daarvoor dan in de plaats zetten het pakket boeken die ik in iTunes heb geimporteerd.
Het boek wat ik in iBooks wil plaatsen zit in dat pakket maar ik wil alleen dat boek en niet het hele pakket in iBooks zetten. Ik zou echter niet weten hoe dat moet want als als ik maar 1 boek in iTunes zet ben ik de bibliotheek in iBooks weer kwijt. Kortom, hoe kan ik een boek toevoegen zonder dat de hele zaak overhoop gehaald wordt? BVD Don
 
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iBooks importeren
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2012, 11:10:47 »
Hoi Don,
 
 
Heb je HIER wat aan?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: iBooks importeren
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2012, 23:49:41 »
Hoi Michel,
 
Bedankt voor de link. Ik had ook al andere sites bezocht die ongeveer allemaal op hetzelfde neerkomen. Het is inmiddels gelukt maar ik kan me niet voorstellen dat mijn methode de normale procedure is.
 
Ik had eerst in iTunes alles gedeleted en het gewenste boek erin geplaatst. Daarna maak ik verbinding met de iPad en even later is de hele voorraad e-books verdwenen. Ik kan in iPad geen mappen ontdekken waar ik ze in kan bewaren dus dat schiet eg nie op. Ik heb dus in iTunes alle boeken weer geimporteerd en het gewenste boek toegevoegd. Daarna wordt alles weer gesynchroniseerd naar de iPad. Kortom, wil je een liter water toevoegen aan het zwembad, moet je eerst hele hele zwembad leeg laten lopen en dan weer vullen met een litertje extra. 
 
De Apple-logica zal me waarschijnlijk ontgaan maar als ik google op gebruikersvriendelijkheid Samsung versus Apple dan ben ik bepaald niet de enige die voor een Samsung kiest.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: iBooks importeren
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2012, 00:46:00 »
Hoi Don,
 
Het heeft allemaal te maken met vendor lock-in: Apple wil gewoon dat je de e-books via hun winkeltje aanschaft, alleen dán zijn extra boeken echt eenvoudig toe te voegen.
 
Mij geeft dat ook weinig vreugde, maar gezien de fantastische winstcijfers van Apple sdenk menigeen daar anders over.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iBooks importeren
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2012, 09:58:20 »
De logica is niet "eerst leeg laten lopen en dan weer vullen". Dat gebeurt alleen als je 'herstel' kiest.

iPad/iPhone draait volledig om iTunes. Dat is het programma waarmee je zaken (boeken, foto's, muziek en meer) er bij zet of er af haalt. Dat kan overigens ook via Wifi. Ogenschijnlijk ongemakkelijk maar daar ben je zo aan gewend. Er zitten overigens de nodige voordelen aan zoals het niet verplicht zijn om voor elke toepassing weer een andere systematiek te moeten volgen.

Overigens zijn er ook andere programma's dan alleen iBooks waarmee je boeken (e-Books, PDF, CBR/Z en meer) kunt lezen en sommige bieden bijv. download mogelijkheden aan.


Wil je met een iPad werken zoals op een Android? Kan en is doodsimpel. Besteedt eenmalig 15 minuten aan een Jailbreak en je hebt alle geneugten van Android oftewel je kunt doen en laten zoals je zelf wilt. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk als je de hele filstructuur om zeep hebt geholpen en zelfs niet meer kunt telefoneren.

Wil je gemak? Doe je alles via iTune. Wil je alles? JB en weet wat je doet.