Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:54:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: updates  (gelezen 10750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
updates
« Gepost op: 22 mei 2012, 15:54:30 »
Ik krijg ineens updates van XP niet meer geinstalleerd nadat de installatie ervan vast was gelopen.Het gaat om netframework dingen no2 en 3.5. (Er werd iets op een externe schijf gezet waarvan tijdens de installatie de verbinding wegviel)
Ik kan ze installeren maar ze verschijnen niet in de map windows of bij ´software´.
Heb het ook al zonder antivirus gedaan en ook het opstarten gaat nu heel traag.Blijft heel lang zonder taakbalk.Na een systeemherstel veranderde er ook niks.
Na installatie blijft ie maar weer komen dat gele schildje om het opnieuw te installeren......
Zit te denken om soluto maar eens te installeren om te kijken waar hij zo blijft hangen.


Of heeft iemand een ander idee?


Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2012, 16:22:31 »
Hoi Paul,


Probeer dit eens: http://support.microsoft.com/kb/306160

Lukt dat niet, download the dotnetfx_cleanup_tool en verwijder de corrupte installaties.


Computer herstarten.
Daarna de updates opnieuw downloaden  en installeren.


Peter

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2012, 21:52:23 »
Hoi Peter,


Bedankt,ik heb die cleanup gedraaid en alles eraf gekozen.Hij bleef wel hangen na een tijdje (deed niks meer maar processor bleef op 100 staan, gedurende 1 uur ongeveer) maar na gewoon uitzetten in taakbeheer bleek het meeste toch wel verwijderd.


Nu ben ik eigenlijk weer opnieuw aan het installeren en opstarten gaat ook weer prima.Dat deed ie trouwens al nadat ik bij F8 had gekozen voor ´herstellen naar de laatst werkende windows´ ofzoiets.Denk dat het wel goed gaat komen.
Bedankt voor de hulp.




Groeten,Paul



Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2012, 22:14:29 »
Hoi Paul,

Citaat
Hij bleef wel hangen na een tijdje
Waarschijnlijk is er ergens toch iets in de war geraakt. Goed dat het toch verwijdert is.

Citaat
Bedankt voor de hulp.
Graag gedaan. Meld even als het nog niet lukt.


Peter

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2012, 22:27:33 »
Hoi Peter,


Ik blijk toch die externe harde schijf te moeten afkoppelen.Bij het updaten worden tijdelijke bestanden ergens neergezet op het grootste station heb ik gemerkt.Als dat dan wegvalt gaat het weer fout,merkte ik net weer.
Hoop dat het nu toch alsnog goed gaat deze update naar 3,5. Hij is wel druk bezig maar zie geen groen balkje verschijnen.


Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2012, 22:36:12 »
Hoi Paul,

Citaat
Ik blijk toch die externe harde schijf te moeten afkoppelen.Bij het updaten worden tijdelijke bestanden ergens neergezet op het grootste station heb ik gemerkt.
Vreemd. Heb je soms heel weinig vrije ruimte op de Windows systeemschijf?


Peter

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2012, 22:53:52 »
Nee,toch zo´n 2 GB nu na deinstallatie,ervoor was dat zo´n 1,4 GB


Volgens mij lopen de updates weer vast,zie een foutmelding van microsoft of ik die wil verzenden...hm
Waren toch alweer een stuk of 6 updates van dat netframewerk 2.0 en 3.5...


Ga maar weer eens naar de updatesite, kijken of het daar wel lukt...


Groet,Paul


Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2012, 09:23:47 »
Hoi Peter,


Het was eigenlijk dat die bestanden even komen te staan op de schijf met de meeste vrije ruimte,die bestanden zien er zo uit,in een map met een code:




Zo te zien lijkt alles nu wel goed gegaan,was even bang dat ik het allemaal weer overnieuw kon doen want ik had 2 of 3 keer 6 patches voor netframe en die leken wel hetzelfde maar het is nu gestopt,eindelijk.


MVG,Paul


Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2012, 12:48:07 »
Ik heb ook nog maar eens soluto geinstalleerd want dat opstarten gaat toch nog traag,blijkt dat m´n Avira anti-virus, nu na een product-update, 92 seconden bezig is bij booten,en dat was niet m´n eerste boot vandaag maar dus net rond 12 uur.


Ook wel lekker dat Avira allerlei instellingen niet overneemt bij updaten,ik had staan dat product-updates niet automatische ge-installeerd moeten worden,in deze stond het toch weer wel......T´ís gratis dus veel klagen is niet op z´n plaats,maar ik zou toch graag die 92 seconden omlaag krijgen naar normale proporties.


Groet,Paul