Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:10:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wat vind jij de beste anti malware so...  (gelezen 16163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Wat vind jij de beste anti malware so...
« Gepost op: 8 november 2009, 20:08:20 »
Bericht 1 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-09-2006
 Aan:AllenMsgID:3080.1
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer

Melding van ForumInfoStats :

Dit bericht was een leeg bericht, of er was geen beschrijving voor het bestand opgegeven of dit bericht is een poll. Polls zijn niet beschikbaar in de Advanced View (of FrameView) als een normaal bericht.




Bericht 2 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-09-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.2
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Het zou ook leuk zijn, als je naast het invullen van de Poll, ook aangeeft waarom het  door jou gekozen anti malware programma naar jouw mening het beste is. Gebruik je naast dit programma nog andere beschermingssoftware ?
Michel Uphoff
(Sysop)

 


Bericht 3 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PeterDatum:10-09-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.3
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Op mijn eigen pc's loopt NOD32 permanent.
Spybot loopt 1 keer per week na een update.
Hijackthis soms, of na een installatie van iets.

McAfee en Norton waren heel goed maar veroorzaken de laatste jaren een enorme systeembelasting.

Op besmette pc's staan vaak wel AV programma's maar die doen nauwelijks wat tegen malware of de definities zijn allang verlopen.
Of er staan meerdere AV programma's op, of HitmanPro, of een gratis scanner die zelf malware is.


groeten, Peter



Bericht 4 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-09-2006
 Aan:PeterMsgID:3080.4
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
>> Spybot loopt 1 keer per week na een update. <<
En vindt die nog wat zinnigs (behalve tracking cookies of left-overs in het register)?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PeterDatum:10-09-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.5
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Michel,

>>En vindt die nog wat zinnigs (behalve tracking cookies of left-overs in het register)?<<

Nee, double-check eigenlijk


Peter



Bericht 6 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Ruud (Sysop)Datum:12-09-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.6
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

Op de PC in de kamer draait Mcafee, op de PC op zolder draait Fsecure en op mijn Mac draait....nog niets ;-) Mcafee en Fsecure gebruik ik omdat ik daar een jaar abonnement op heb. Overigens zijn beide PC schoon en draait Spybot mee met de hoogste beveiliging.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 7 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:-> Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-09-2006
 Aan:AllenMsgID:3080.7
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Dat Nod32 bovenaan staat verbaast mij niets, maar dat er niemand gestemd heeft op de toch erkende nummer 2 in de markt, Kaspersky is opvallend.
Het objectief meten van de prestaties van een malwarescanner zal wel altijd een onderwerp van diskussie blijven. In onderstaande afbeelding twee benaderingen:
Bovenste grafiek genereert een score die afhankelijk is van: Alle testresultaten in VirusBulletin, Alle heuristische testresultaten van AV-Comparatives, én het trackrecord van de scanner. Een scanner die al jarenlang betrouwbaar scant krijgt zo extra punten tov een scanner die bijvoorbeeld pas 1 keer heeft meegedaan. Natuurlijk krijg je zo ook mogelijk ongewenste effecten; Als een scanner in het verleden slecht presteerde wordt die erfenis in de resultaten meegenomen. Mogelijk werkt de scanner de laatste tijd consequent prima, of juist andersom. Maar toch zal iha een bedrijf dat gedurende lange tijd consequent zijn scanners heeft laten testen door deze twee organisaties een betrouwbaarder imago verdienen dan een scanner die dat sedert zeer kort of zo heel af en toe eens laat doen.
De tweede grafiek maakt een score van de testresultaten in het recente verleden. Oude erfenissen komen niet meer voor in de resultaten. Voorwaarde was wél dat het bedrijf vanaf januari 2004 tot heden zijn scanner voor iedere test heeft ingediend, zodat de track-records van alle scanners hetzelfde zijn. Daarmee vallen een groot aantal bedrijven af. Dat zijn bedrijven die niet meer mee doen, pas mee doen, of zeer onregelmatig mee doen. . Het vinden van alle reeds bekende virussen vind ik een must voor iedere scanner. Vandaar dat iedere procent van dit onderdeel 0,5 punten oplevert. Iedere procent ontdekte onbekende virussen levert 1 punt, dus twee keer zoveel op.
Al met al levert het toch wel een goed beeld op van de resultaten van de diverse oplossingen. Wél moet er rekening mee worden gehouden, dat bij de scores zaken als computerbelasting, vertraging van het systeem, scansnelheid en dergelijke niet meegenomen zijn. En dit zijn zeker op wat minder moderne computers best belangrijke items. Wie wil er nou een scnanner die zijn 2 MHz Pc in één klap reduceert tot een pc die voor de helft presteert.


Michel Uphoff
(Sysop)

Gewijzigd 15/09/2006 9:38 CET door Michel Uphoff (Sysop)
Bijlagen :

Virusscanner_compilatie_score.jpg
404KB


Bericht 8 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:LeonDatum:15-09-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.8
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

maar dat er niemand gestemd heeft op de toch erkende nummer 2 in de markt, Kaspersky is opvallend

Dat is de poll niet gezien of wel gezien maar niet gestemd. Nu dus wel.:-)

Groetjes,
Léon


Bericht 9 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:pauluDatum:28-09-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.9
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Al een tijdje gebruik ik Avast,vooral omdat het gratis is en het me wel redelijk lijkt.
Ze hebben ook mooie skins en het updaten gaat heel snel,in tegenstelling tot AVG waarbij je elke keer zo'n 4 Mb moet downloaden.Met adsl zal dat niet zo relevant meer zijn.
 


Bericht 10 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:pauluDatum:07-10-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.10
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Ergens in een ander bericht laat je zien dat bepaalde software de computer erg vertraagt.
Daar komt 'avast' er goed uit en ook de firewall 'outpost' (gratis 1.0 versie) is naar mijn ervaring erg goed op dat vlak.Vooral merkbaar bij het binnehalen van emails.Ik heb nu uitgedokterd hoe die firewall het beste kan worden ingesteld want in de standaard instelling gaat internetten niet goed.In de allow most mode werkt het goed en is het toch mogelijk om ongewenste uitgaande berichten te blokkeren,bv van programma's die kontakt zoeken met hun site.
Verder heb ik ook 'winpatrol' draaien,dat is wel aardig dat houdt in de gaten of er programma's ongemerkt zijn geinstalleerd en kunnen gaan opstarten bij een volgende keer booten.
Groet,Paul


Bericht 11 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-10-2006
 Aan:pauluMsgID:3080.11
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Dag Paul,
Qua processor/geheugenbelasting komt Avast er inderdaad heel goed uit. Op de malware detectie hitlijst staat het slechts op een 14e plaats. Voornamelijk veroorzaakt door mindere resultaten in het verleden, en -belangrijker- door een zeer matige heuristisch detectie. Kijken we naar het recenter verleden, dan komt hij op de 7e plaats, ook weer door die matige heuristische vermogens. Absoluut geen slechte scanner, maar er zijn dus betere.
Ik ben geen voorstander van al te veel bewakingstoestanden op een computer. Als je een goede inkomende firewall (een router bijvoorbeeld)  hebt, en je hebt een programma dat crimineeltjes buiten de deur houdt, dan vind ik een uitgaande firewall zoiets als bewaken of inbrekers het huis verlaten. Die troep komt er bij goede beveiliging uberhaupt niet in, en waarom dan geheugen en processorkracht spenderen aan deze bewaking. Verder geven die uitgaande firewalls nogal eens een onterecht gevoel van veiligheid, ze worden namelijk door veel gebruikers 'lek' gestoken, omdat er te veel gezeurd wordt door die software, dan wordt het al snel 'allow most' om van dat gezemel van zo'n firewall af te zijn.
Winpatrol is een handig tooltje, zelf gebruikte ik de teatimer van Spybot die hetzelfde doet en slechts 4 MB geheugen gebruikt. Gebruikte zeg ik, sedert ik Nod32 heb draaien zie ik de zin niet in van deze extra bescherming.
Als ik een standaard computer met XP pro aflever, gebruikt zo'n computer inclusief malware bescherming (Nod32), tekenpakket, Office Pro, Winzip, Nero en dergelijke 115 MB geheugen na opstarten, en de opstarttijd ligt bij een moderne processor rond de 20 seconden. Vroeger toen ik met Norton & Co werkte + extra bescherming omdat Norton niet alles afving lag dat zo rond de 220 MB ram en een opstarttijd in de buurt van een minuut, terwijl de computer zeer merkbaar trager werkte.
Ik houd de boel dus graag 'mean and lean' en toch veilig en snel.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 12 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:pauluDatum:07-10-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.12
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Oke,maar met dat nod32 heb je misschien ook korting door het gebruik op 700 computers.(dat is veel....houd je dan het beheer erover?)
Inderdaad geeft die 'router' bij de site 'shieldsup' te zien dat de poorten 'stealth' zijn.Ben nog niet de webinterface van de router ingegaan,moet eerst die compuserve software installeren.Dat was verkeerd gegaan,ze hadden nl alleen de xp-versie meegegeven en dan hoop ik nu maar dat er geen xp-bestanden zijn achtergebleven op m'n system die gaan storen met m'n win98.(bv dat er systeembestanden zijn geupdate)
Had je trouwens gezegd dat je bij tiscali zit?
Groeten,Paul


Bericht 13 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-10-2006
 Aan:pauluMsgID:3080.13
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> Oke,maar met dat nod32 heb je misschien ook korting door het gebruik op 700 computers. (dat is veel<<
Natuurlijk krijg je dan fikse korting, en omdat ik werk voor een non-profit organisatie ook nog extra korting. Nod32 kost nog geen tientje per jaar per licentie bij deze combi kortingen. Maar ook de stand alone versie is niet zo duur: ongever 30 euro per jaar. Ook vanwege het beheer heb ik gekozen voor Nod32, eenmalig een xml-setup pagina voiorbereiden, en bij inloggen wordt Nod32 zonder dat de gebruiker er iets van merkt geïnstalleerd of geconfigureerd. Dat is bij andere scanners vaak een stuk lastiger.
>> Inderdaad geeft die 'router' bij de site 'shieldsup' te zien dat de poorten 'stealth' zijn. <<
En daar gaat het om. Zolang er niet van binnenuit 'uitgenodigd' wordt voor dataverkeer komt er van buiten af niets door.
>> Tiscali <<
Nee, ik zit tot mijn grote genoegen nog steeds bij Xs4all. Tik duurder, maar daar zijn de kwaliteit, mogelijkheden en extra's ook naar. Zou niet anders willen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 14 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:pauluDatum:26-10-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.14
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
zelf gebruikte ik de teatimer van Spybot die hetzelfde doet en slechts 4 MB geheugen gebruikt
(hoe doe je dat toch met die <<    >> tekentjes om de tekst,zit daar ergens een knopje voor?)
Enfin,ik heb de nieuwste versie van die teatimer geprobeerd op XP maar het werkt helemaal niet goed,het houdt nl al m'n registerveranderingen tegen zonder dat ik het kan weigeren.Er staat dan alleen of ik het wil onthouden en als ik dat aanvink dan weigert ie de verandering,als ik het niet aanvink weigert ie het ook en als ik het venster sluit weigert ie ook.Dus geen succes met de teatimer :-).
Groetjes Paul


Bericht 15 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:27-10-2006
 Aan:pauluMsgID:3080.15
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Dag Paul,
Inderdaad, ik erger me er ook aan dat alle registry wijzigingen worden tegengehouden. Véél erger vind ik echter dat het venster dat om bevestiging van de registerwijzigingen vraagt, zo goed als onbruikbaar is omdat de aankruisvakjes over de knoppen staan...
Vriendelijke groeten,
Hans


Bericht 16 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PeterDatum:27-10-2006
 Aan:Hans Le Roy/WUGNETMsgID:3080.16
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,

>>Véél erger vind ik echter dat het venster dat om bevestiging van de registerwijzigingen vraagt, zo goed als onbruikbaar is omdat de aankruisvakjes over de knoppen staan...<<

Lees dit bericht eens:
http://community.compuserve.com/n/pfx/forum.aspx?msg=2513.1&nav=messages&webtag=ws-nlcomputer

Ik gebruik TeaTimer zelf niet. Alleen NOD32 en af en toe Spybot S&D.

groeten, Peter




Bericht 17 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:28-10-2006
 Aan:PeterMsgID:3080.17
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Dag Peter,
Hartelijk dank voor de tip. Ziet er zeer interessant uit.
Groetjes,
Hans


Bericht 18 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:29-10-2006
 Aan:pauluMsgID:3080.18
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Dag Paul,
Mogelijk ben jij het slachtoffer van een bug in de teatimer. Kijk even HIER
Die vishaken >> bla bla << om een quote komen er bij mij inderdaad vanzelf. Maar dat komt doordat ik een speciaal (zelfgeschreven)  programma gebruik om de fora te bezoeken. Dit (autoreply format) zit daar ondermeer in ingebouwd. Maar even zelf >> en << om een gekopieerd stukkie tekst heenzetten en het een kleuktje geven is niet eens zoveel extra werk.
Michel Uphoff


Bericht 19 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:pauluDatum:29-10-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3080.19
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ga het es proberen met die fix,zie dat Peter ook al in een eerder bericht daarnaar toe had verwezen.
Ja meestal op die andere fora met die bbcc code dan kun je quote aantoetsen of citeren kiezen,dat mis ik hier wel.
Groet,Paul
 
Ps.zo op het eerste gezicht is het precies hetzelfde bestand qua versie enzo.Zie geen verschillen.
Maar het werkt inderdaad,DANK!


Bericht 20 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:29-10-2006
 Aan:pauluMsgID:3080.20
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> Zie geen verschillen. <<
Dat zou ook vreemd zijn, want het enige wat ik aan TeaTimer veranderd heb is de grootte en positie van twee knoppen (die overlapten andere, waardoor de ergerlijke fout onstond).
Mooi dat het werkt.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 21 van 21

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Ruud (Sysop)Datum:13-11-2006
 Aan:Hans Le Roy/WUGNETMsgID:3080.21
 Onderwerp:Wat vind jij de beste anti malware so...Forum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,

>>Inderdaad, ik erger me er ook aan dat alle registry wijzigingen worden tegengehouden<<

Aan de andere kant krijg je wel een goed beeld over hoeveel keer er informatie in de registry wordt weggeschreven, gewenst of ongewenst maar nu heb je daar de mogelijkheid bij om het tegen te houden. Teatimer is overigens wel aan te passen en te fine tunen, je hebt nu in iedergeval de gefixte versie van het meldingsscherm:-) Elke keer als je weer een melding krijgt, dan klik je Allow en zet een vinkje bij het onthouden van deze optie. Vooral handig als je echt iets zelf installeert. Ben je aan het browsen en die schermen komen te voorschijn (en dat is zeer regelmatig), dan weigeren en ook een vinkje zetten als je regelmatig op de betreffende website komt.

In mijn geval zie ik dat schermpje van Teatimer nog maar zeer zelden, dus ik vind het een zeer handig tooltje.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Offline Mobidick

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind jij de beste anti malware so...
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:59:03 »
Voor de Mac kun je het beste de Bitdefender Antivirus voor Mac gebruiken.
Deze is niet gratis, maar heeft zeer veel mogelijkheden en is betrouwbaar!

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Wat vind jij de beste anti malware so...
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2014, 11:20:11 »
Voor de Mac kun je het beste de Bitdefender Antivirus voor Mac gebruiken.
Deze is niet gratis, maar heeft zeer veel mogelijkheden en is betrouwbaar!

Echt verkeerd advies!

Er is geen enkele reden om op een Mac AV software te gebruiken. Op een Mac is er maar 1 manier om ooit last van een virus te krijgen en dat doe je door zelf met "OK" te antwoorden op een melding van het systeem dat een programma Rootrechten wil hebben.

Dus 1 seconde zelf nadenken en je hebt nergens last van en zeker geen overload van zinloze acties door AV-software.