Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:20:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding  (gelezen 21464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2012, 14:57:28 »
Dag Ruud,

Overweeg de aanschaf van een surgeprotector. Er zijn eenvoudige types die zowel de 230volt als de netwerkkabel beschermen. de kosten liggen in de orde van 30 tot 80 euro.

 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2012, 04:22:27 »
Hoi Peter en Michel,
 
Ik zat zo te denken..... waarom gaat alles goed als de "uit" tijd kort is en waarom gaat het fout als de "uit" tijd meer dan 6 uur is? Zou er een geheugen battery in de router zitten?
Hmmmm, morgen maar eens open schroeven  ::) .
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2012, 06:09:52 »
OK, er zit dus geen memory battery in de router. Ik zou ook eigenlijk niet weten waarom wel maar dat hebben we nu dus uitgeplozen.
Het volgende expiriment wordt: Eerst het modem aanzetten, even wachten, nog even wachten, even wachten nog PIZZA! een minuutje ofzo en dan pas de router aanzetten. Eens kijken wat dat oplevert.
 
wordt vervolgt,
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2012, 18:14:19 »
Het "later starten" van de router maakt dus ook niets uit. Ik ben eens aan het Googlen gegaan op: "dlink dir600 problems".
Wauw, ik ben niet de enige met problemen. Het blijkt dat de hardware version C1 een kleiner geheugen heeft wat een aantal problemen veroorzaakt. De versies vóór C1 konden van andere (door derden gemaakte) software worden voorzien om de problemen op te lossen. Laat ik nu de C1 versie hebben!  >:(
 
Tijd voor een ander modem.
Heeft iemand een goede tip?
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2012, 18:41:20 »
Hoi Michel,

Als ik de router dag en nacht aan laat staan heb ik het probleem dus niet. Dat is dus het probleem.
Als ik de router een paar uur uit zet, bijvoorbeeld tot het onweer overgetrokken is, dan is het ook geen probleem.
Het probleem is dus als de router voor langere tijd is "uit" geweest.
Inderdaad, ra, ra pindakaas.
Ruud

Er zijn providers (m.n. kabel) die een router een andere IP geven als de verbinding gedurende langere tijd verbroken is geweest. Kan daar niet de oorzaak inzitten?



het kan in elk geval geen kwaad om eens met een andere router te proberen.


Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2012, 18:53:51 »
Hier is wat leesvoer over mijn probleem. Zomaar even van het web geplukt: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=6&t=11581
Ik ben een paar uur bezig geweest, zowel op Nederlandse als Engelse sites, maar er schijnt geen oplossing voor dit probleem te zijn.
 
Op zoek naar een nieuw modem dus.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2012, 18:56:33 »
Er zijn providers (m.n. kabel) die een router een andere IP geven als de verbinding gedurende langere tijd verbroken is geweest. Kan daar niet de oorzaak inzitten?



het kan in elk geval geen kwaad om eens met een andere router te proberen.

Hoi Ton,
 
Wat jij zegt is heel goed mogelijk maar dan blijft het vreemd dat je de router spanningsvrij moet maken zodat de laptop weer een goede verbinding detecteert. Raar toch?
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2012, 20:44:54 »
Hoi Ruud,
Kan je niet ergens even een router lenen of zo (of een 'helpt niet geld terug garantie' vragen)?
Ik ben er namelijk niet zeker van dat dit een routerprobleem is. Zoals ik eerder schreef het kan ook aan de providerkant (WAN) liggen.
Blijft het probleem met een leenrouter weg, dan is het duidelijk.
Zo nee, dan toch een goede surgeprotector inzetten.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2012, 06:04:05 »
Ik ben er namelijk niet zeker van dat dit een routerprobleem is. Zoals ik eerder schreef het kan ook aan de providerkant (WAN) liggen.

Hoi Michel,
 
Stel dat het aan de provider kant zit, wat zou dan de oplossing zijn?
Begrijp ik dat het hier om een statisch / dynamisch instelling gaat? Dat de provider een steeds wisselende IP afgeeft? Of heb ik het helemaal mis en praat ik uit mijn nek?
Volgens mij heb ik een vast IP adres. Als ik een speed of ping test doe zie ik altijd hetzelfde (mijn) IP adres.
Vandaag aan de stoei geweest met een andere router van een kennis die hem nog had liggen maar niet wist of hij OK was.
Na meer dan 4 uur stoeien met dat stuk antiek heb ik het opgegeven. Hij is niet aan de praat te krijgen. Die gaat morgen dus weer retour eigenaar.
Zo blijven we bezig. Pura Vida!
 
Ruud
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #24 Gepost op: 12 juli 2012, 12:51:53 »
¡Hola Ruud!

>> Stel dat het aan de provider kant zit, wat zou dan de oplossing zijn? <<
 
Kan ik je niet zeggen, misschien wordt er na een bepaalde tijd geen fysieke verbinding iets afgeschakeld/teruggedraaid aan providerzijde of zo. Waag er eens een telefoontje met de helpdesk op.

Punt is, dat een uitgeschakelde router geen geheugen heeft. Je zet zo'n ding uit, wacht een korte of lange tijd, en zet hem weer aan. De router zou totaal hetzelfde moeten reageren na kort danwel lang uitzetten. En dat doet hij bij jou ogenschijnlijk niet. Het zou een zeldzaam warmtegerelateerd defect in de router kunnen zijn, maar dat is dus niet zo waarschijnlijk.
 
Wat je zou kunnen doen om te bepalen of het aan providerzijde zit, is een nacht de router niet uit te zetten, maar wel de telefoonkabel er uit halen. Volgende dag stekkertje er weer insteken: Direct goede verbinding? Dan is er toch iets mafs met de router. Trage verbinding? Dan moet er richting de provider gezocht worden die dan kennelijk iets doet met langer uitgeschakelde verbindingen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #25 Gepost op: 13 juli 2012, 07:27:23 »
Michel, even mijn gedachten de vrije loop latend...
Ik heb een modem en een wireless router.
Het modem babbelt met mijn Internet provider en maakt daar een LAN / netwerksignaal van.
Dat LAN signaal gaat (ging) naar mijn PC en werkt goed.
Toen kwam de router voor de laptop. Voor zover ik routers begrijp is het een apparaat dat de verbindingen tussen meerdere (draadloze) stations afhandelt. Een soort verkeersagent.
Deze router handelt het signaal (van het modem) af via een wireless verbinding en maximaal 4 LAN aansluitingen. Klopt het tot zover?
De PC is aangesloten op 1 van de 4 LAN poorten en de laptop babbelt via het draadloze gedeelte van de router.
Hoe kan een veranderde setting (mocht dat zo zijn) van mijn ISP nu effect hebben op de werking van de router? Mis ik iets? Dat is best mogelijk hoor.
Mocht ik het verkeerd hebben dan luister ik graag naar de uitleg hoe het wel of anders werkt.
 
Buenas noches van mij naar jullie maar vanwege het tijdverschil zeg ik ook Buenas dias amigos.
 
Ruud
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #26 Gepost op: 14 juli 2012, 03:05:55 »
Hallo allemaal,
 
Ik heb in de tussentijd kontakt gehad met D-Link NL en mijn probleem voorgelegd.
Hier is een kopie van hun antwoord:

Geachte heer Koster,
 
In eerste instantie wil ik u adviseren om de driver van de netwerk-kaart in uw notebook te updaten, zodat we kunnen uitsluiten dat het daaraan ligt.
Tevens graag even de Firmware versie van uw router checken en eventueel upgraden.
 
Mocht het probleem blijven bestaan dan adviseer ik u om terug te gaan naar de winkel.
U heeft 2 jaar garantie, en zij moeten hem direct voor u omruilen.
 
Met vriendelijke groet,
 
D-Link Nederland

Geen moeilijk gedoe of discussie, gewoon omruilen. Ik ga er van uit dat het probleem bij ze bekend is en daardoor tot dit antwoord komen.
Maandag eens kijken of mijn Italiaanse vriend van de computershop hier ook van dit omruil beleid op de hoogte is.
 
Fijn weekend aan allen,
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2012, 17:36:24 »
Even de thread bijwerken. We zijn nu twee en een halve maand verder en ik heb eindelijk een nieuwe router van de verkoper gekregen. Pfffffffffffffffft heel lang verhaal dat heel veel energie heeft gekost.
Ik heb nu een Nexxt Nebula150 router. Ge-wel-dig apparaat en super makkelijke instalatie. Had in 1 minuut kunnen werken als de gebruiksaanwijzing hetzelde was geweest als het instalatie mini-CD'tje.
 
Ruudje Happy, thread kan gesloten worden.
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Laptop vind wel het netwerk maar maakt een trage (1Mb) verbinding
« Reactie #28 Gepost op: 1 oktober 2012, 16:09:06 »
Bij deze Ruud !

Vriendelijke groet,Ruud de Wit