Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:16:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: internetverbinding stopt ermee na starten laptop  (gelezen 12193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
internetverbinding stopt ermee na starten laptop
« Gepost op: 2 juli 2012, 21:41:32 »
Een vreemd probleempje: mijn Spaanse internettoegang wordt dus verzorgd door Movistar. De Desktop is rechtstreeks via de bekende kabel verbonden met het modem en de laptop werkt draadloos via de ingebouwde draadloze router die in het modem zit. Sinds kort draaien ook nog draadloos twee iPods en een Samsung tablet op de router.
Het is het laatste jaar schering en inslag (ook vóór het bezit van de iPods en de tablet) dat al werkende met de pc de internetverbinding wordt verbroken zodra de laptop wordt opgestart. Het is net alsof de tot standkoming van de draadloze verbinding roet in het eten gooit en er iets wordt ontsteld. Wanneer ik het modem uitzet, even wacht en weer aanzet, zoekt hij een nieuw ip adres en is de internetverbinding na 2 minuten weer hersteld. Echter ik moet dit iedere keer weer opnieuw doen als de laptop wordt aangezet.
 
Ik heb al vaker de Movistar Helpdesk gebeld die dan de internetverbinding controleert maar niets kan vinden wat duidt op een mankement waar zij me mee zouden kunnen helpen. Mijn Spaans is beslist ruim voldoende om telefoongesprekken met Spanjaarden hierover te voeren maar helaas zitten er veel Latinos en Latinas aan de Helpdesk die niet zelden onverstaanbaar brabbelen. Dat schiet dus ook niet op.
De laptop is een oudje met een Belkin pci card in een slot om draadloos te werken.
Iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen? BVD, Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: internetverbinding stopt ermee na starten laptop
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2012, 01:01:58 »
¡Hola Don!

(Dat is de tweede ¡hola! vanavond op rij..)

Vreemd probleem. Treedt het ook op als je met het tablet als eerste contact legt?

Zo nee, probeer het ingebouwde accesspoint een op een ander kanaal in te stellen (meestal staat dat op automatisch, mogelijk gaat er in de onderhandelingen tussen laptop en router iets niet lekker waardoor de router over de nek gaat)

Helpt dat ook niet, geef dan de laptop eens een vast IP adres. Even bij eigenschappen, status netwerk kijken voor de juiste gateway, de juiste dns en de eerste drie octets van het laptop IP adres. Het vierde octet zet je bijvoorbeeld op 100 (mogelijk is er iets met de ingebouwde dhcp onderhandeling mis waardoor de router over de nek gaat).

Helpt ook dit niet, geef merk en typenummer router door, kijken we even voor je of dit probleem bekend is.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: internetverbinding stopt ermee na starten laptop
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2012, 14:30:15 »
¡Hola compadre!
 
Gracias por la respuesta. Als ik na de pc de tablet opstart, blijft alles naar behoren werken. Zo ook met de iPods. Het zit hem puur in de laptop. Maar dat kreng heeft blijkbaar in de gaten dat we het over hem hebben want hij heeft al twee dagen geen storing meer veroorzaakt. Zodra hij weer lastig doet, ga ik je antwoord er weer bijpakken.
Het betreft trouwens een router van Telefóncia model: Xavi 7968
Saludos, Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: internetverbinding stopt ermee na starten laptop
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2012, 19:17:55 »
Hoi Don,

Citaat
Maar dat kreng heeft blijkbaar in de gaten dat we het over hem hebben want hij heeft al twee dagen geen storing meer veroorzaakt.
Zodra hij weer lastig doet, roep je NLCOMPUTERFORUM  :) .

Voice control of PC (Windows Speech Recognition Macros)


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: internetverbinding stopt ermee na starten laptop
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2012, 18:39:38 »
>> Xavi <<
Tja.. Is toch een prima naam.. ;)
Michel Uphoff
Homepage