Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

227 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:52:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: harde schijf werkt niet meer  (gelezen 11048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline vlot06
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
harde schijf werkt niet meer
« Gepost op: 8 juli 2012, 18:45:44 »
Goedemiddag,


Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk heb ik ook niet zo heel veel verstand van computers als ik eerlijk ben. Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem: ik heb een samsung  S2 Portable harde schijf en een HP laptop. Harde schijf is een half jaar oud en Laptop 2 maanden. De harde schijf heeft tot gisteren prima gewerkt maar wordt nu niet meer herkend door de laptop en ook niet door de mediabox (AC Ryder). Het zou kunnen dat ik de harde schijf per ongeluk onveilig heb verwijderd maar dat weet ik niet zeker. Er is nog steeds een icoon linksonder zichtbaar met een groen vakje en wit v teken voor het veilig verwijderen van hardware. Als ik hier met de rechtermuisknop op druk en apparaten en printers open, dan krijg ik de samsung harde schijf wel te zien maar ik kan er niets mee. Ik heb al probleem oplossen geprobeerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Heeft iemand enig idee of hier nog iets aan te doen is? Ik heb wel 3 jaar garantie op de schijf maar als het een fout van mij blijkt te zijn, zal dit niet opgaan denk ik. Alvast hartelijk dank

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: harde schijf werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2012, 19:56:39 »
Welkom vlot06,

Probeer het volgende eens:
a) Sluit de externe schijf aan op een andere computer. Werkt het dan wel?
b) Verwijder alle andere aangesloten USB apparaten en sluit daarna alleen de externe schijf aan. Werkt het dan wel?
c) Gebruik een zo kort mogelijk USB kabeltje.
d) Sluit de externe schijf eens aan op een andere USB poort van de laptop. Mogelijk is er iets mis met de poort die jij gebruikt.


Groeten, Peter


Offline vlot06
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: harde schijf werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2012, 20:10:45 »
Allereerst hartelijk dank voor jouw reactie Peter,


*het aansluiten op een andere computer zal ik zeker eens uitproberen zodra ik de mogelijkheid heb.
*Er zijn geen andere USB apparaten aangesloten dus dat kan het probleem niet zijn
* Het USB kabeltje is heel erg kort
* Ik heb alle drie de USB poorten geprobeerd maar helaas geen succes.


De harde schijf wordt ook niet meer door de Mediaspeler herkent, als het inderdaad zo is dat ik de harde schijf onveilig verwijderd heb, is dit probleem dan niet meer op te lossen?


Vriendelijk groet,


Wil Vlot

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: harde schijf werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2012, 20:33:29 »
Hoi Wil,

Citaat
De harde schijf wordt ook niet meer door de Mediaspeler herkent, als het inderdaad zo is dat ik de harde schijf onveilig verwijderd heb, is dit probleem dan niet meer op te lossen?
Het kan nog zijn dat er een omvormer in de externe schijf zit, USB <-> SATA of USB <-> IDE. Als die defect is gaat het op de normale manier niet meer lukken. Aangezien je nog garantie hebt zou ik daar voor gaan.
Misschien dat ze in de winkel nog een poging willen wagen om de externe schijf uit zijn behuizing te halen en rechtstreeks op een computer aansluiten, om zo je data eraf te halen, als jij dat belangrijk vindt.


Groeten, Peter