Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:34:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: homeplug + switch  (gelezen 15213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline raweimer
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: homeplug + switch
« Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:14:04 »
zo vandaag weer wat testen gedaan.....en nieuwe switch (de 8 poorts gigabit sitecom) vervangen door een andere switch (5 poorts gigabit switch sitecom) en alles werkt goed nu, ook de hd kanalen :) .
Conclussie: of de switch werkt niet goed of een switch met 8 poorten is gewoon te veel voor een homeplug. Alles werkt nu zoals het moet, misschien dat ik in de toekomst het nog met een andere 8 poorts switch ga testen maar voor nu ben ik helemaal happy.


Het is alleen nog even afwachten of ik de snelheid ga halen die ik verwacht te kunnen halen (30 Mb omdat ik 1696 m vd centrale zit en op vdsl zit). Op dit moment heb ik al wel iets sneller internet (16 Mb tegenover de oude 13/14 Mb) maar nog niet op de maximale capaciteit.


Volgens kpn kan dit ook wel max een maand duren voordat mijn snelheid omhoog gaat vanwege een techniek die ze gebruiken die bij een minder kwaliteit vd verbinding de snelheid omlaag haalt.


Even afwachten dus...we gaan het zien!


gr Robbert

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: homeplug + switch
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2012, 18:31:55 »
"Volgens kpn kan dit ook wel max een maand duren voordat mijn snelheid omhoog gaat vanwege een techniek die ze gebruiken die bij een minder kwaliteit vd verbinding de snelheid omlaag haalt."

Mooi verhaal maar klinkt niet echt geloofwaardig. Klinkt erg als "Belt u ons niet, wij bellen u wel". Ik moet wel zeggen dat ik bepaald geen hoge dunk van KPN heb m.n. gezien persoonlijke ervaring.


Offline raweimer
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: homeplug + switch
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2012, 20:42:58 »
we gaan het in de gaten houden....ben in ieder geval voorbereid op glasvezel en eruit wat de oorzaak was ;)


bedankt allemaal voor het meedenken en reageren.


gr Robbert