Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:06:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Openen van in een vorige versie van je applicatie gemaakte database geeft fout  (gelezen 23434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Openen van in een vorige versie van je applicatie gemaakte database geeft fout
« Reactie #30 Gepost op: 1 augustus 2012, 19:21:20 »
Hoi Jan,

Error 3043 = "Disk or Network Error".

Staan alle bestanden die in je project gebruikt worden op 1 en dezelfde computer of gebruik je een netwerk?
Kan er een probleem zijn met gebruikersaccounts en/of lees- en schrijf-rechten?

Kijk HIER en HIER eens.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Openen van in een vorige versie van je applicatie gemaakte database geeft fout
« Reactie #31 Gepost op: 8 augustus 2012, 20:32:27 »
Hallo,
Wie heeft ervaring met het volgende databaseprobleem:
Ik heb een database welke corrupt lijkt, maar het waarschijnlijk niet is. Als ik de database probeer te openen met Add-in Visual Data Manager in VB6.0, krijg ik fout -2147467259 met als beschrijving dat databases die zijn gecreëerd met een eerdere versie van VB niet geopend kunnen worden. Het gekke is echter dat deze database wel geopend kan worden met DataView en dat de database wel normaal verwerkt kan worden (lezen en schrijven, etc.) door de applicatie. Kennelijk is de database dus niet corrupt. Compact en Repair geven geen oplossing. Als ik de database eerst converteer naar Access 2000 en dan compact and repair uitvoer zie je na het geven van de opdracht niets gebeuren, zelfs geen foutmelding. Het lijkt erop alsof ADO in combinatie met DAO3.6 de oorzaak van bovenstaande fout is. Ik denk daarom dat ik de ADO weer moet vervangen door data controls, zodat ADO en DAO3.6 elkaar niet meer in de weg zitten of heeft iemand een betere oplossing?
 
 
Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Openen van in een vorige versie van je applicatie gemaakte database geeft fout
« Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2012, 12:20:07 »
Ik heb de oplossing van het in mijn vorige reactie vermelde probleem gevonden. De database blijkt inderdaad niet corrupt, maar Visual Data Manager herkent deze niet omdat MS Access 2000 werd uitgebracht na Visual Basic 6.0. Het is alleen vreemd, dat je daar niet door MS op attent gemaakt wordt, maar dat er een lange zoektocht op internet voor nodig is om daar achter te komen.
 
 
Jan