Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:24:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Jouw mening  (gelezen 14950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Jouw mening
« Gepost op: 8 november 2009, 20:13:38 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-02-2007
 Aan:AllenMsgID:3284.1
 Onderwerp:jouw meningForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Ik wil graag jullie mening over het volgende:
Eens per drie maanden produceer ik een vergelijking van virusscanners. Daarbij baseer ik mij op het onderzoek van VirusBulletin en AV-comparatives, twee IMO zeer betrouwbare bronnen. Mijn probleem betreft de scores die ik zelf op basis van die rapporten aan de diverse scanners mee moet geven. Concreet:
1: Hoe lang moet ik resultaten uit het verleden mee laten tellen:
Het is natuurlijk niet terecht een scanner die alleen in de laatste test 100% OK scoort ook helemaal 100% te vinden, als er daarvoor fouten waren. Wat is nu een redelijke periode om in de resultaten mee te nemen. 1 jaar? 2 jaar? 3 jaar? nog langer?
2: Welk gewicht moet ik resultaten uit het (verre) verleden meegeven:
Een scanner die zeg eens 3 jaar geleden een bok schoot en daarna consequent perfect scoort voor de volle 100% die oude fout aanrekenen is niet zo reëel. Je kan bijvoorbeeld stellen dat de meest recente score voor 100% meetelt, de vorige voor 90% , de eervorige voor 80% et cetera. Maar je zou ook kunnen zeggen, de laatste voor 100%, de vorige voor 50%, de eervorige voor 25% en die daarvoor voor 12,5%, enz.
3: Welke 'straf' moeten scanners krijgen bij niet inleveren:
Niets rekenen is niet reëel, zou zouden scanners die nu bijvoorbeeld niet in staat zijn onder Vista te werken geen min punten krijgen, en zou een scanner die de laatste keer goed werkte, maar nèt op de markt is, evenveel punten krijgen als een scanner die de laatste keer goed werkte en 40 keer daarvoor ook 100% scoorde. Bovendien blijkt het dat de bedrijven nogal eens een scanner niet aanbieden omdat ze problemen verwachten. Ook kan niet getest betekenen dat de scanner crashde. Kortom ik wil voor niet opleveren ook strafpunten inbouwen.
Zelf denk ik aan:
Testperiode maximaal 3 jaar
Laastste score 100%, vorige score 75%, eervorige 75% van vorige (56% dus).
Score 100% detectie: 1 punt
Score bij fouten: -1 punt
Score bij niet inleveren -0,25 punt of -0,5 punt

Hebben jullie andere waarden in gedachten, en waarom?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:19-02-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3284.2
 Onderwerp:jouw meningForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>> Hebben jullie andere waarden in gedachten<<

Ik vind het eigenlijk heel prima zo als het nu is! Helder, duidelijk en doeltreffend.En dan kijk ik zelf verder wel wat ik persoonlijk belangrijk denk te vinden. Of dat nou objectief mag zijn of niet, daar lig ik eigenlijk niet wakker van.

Bij jouw laatste resultaten kwam ik tot de conclusie dat "mijn" keuze virusscanner het prima deed. Ik zag zelfs een reden om hem nummer 1 te verklaren. Je had me snel uit de droom. Maar waar het werkelijk om gaat is dat ik gewoon tevreden was met mijn scanner en het geld wat ik ervoor betaald heb.

En tevredenheid is nog veel belangrijker dan wat dan ook. Al ben je maar tevreden met Norton Antivirus <rilll - lijkt mij ondenkbaar>, tevreden is tevreden. Toch??
Ik zal het wel weer helemaal verkeerd uitleggen, geloof ik.

Ik vind het trouwens wel ronduit fantastisch dat jij je gebruikers gaat vragen wat ZIJ nou belangrijk vinden. Dat zie je heden ten dage niet veel meer.
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Ronald BeukerDatum:22-02-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3284.3
 Onderwerp:jouw meningForum:ws-nlcomputer
Beste Michel,
>> Testperiode maximaal 3 jaar <<
Ik zou alleen dit beperken, misschien zelfs tot minder dan 1 jaar. Alle oudere virussen zijn meestal niet zo heel 'spannend' meer (in de zin van gevaarlijk zijn, doordat ze -naar huidige maatstaven- niet zo geavanceerd zijn geprogrammeerd). Hoe een scanner recent scoort met recente virussen, lijkt mij veel belangrijker.
Groeten,
Ronald (Sysop)