Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

359 gasten, 1 lid
 

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 10:36:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Framework / EMET / IE  (gelezen 7902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Framework / EMET / IE
« Gepost op: 19 september 2012, 17:05:20 »
De waarschuwingsdienst heeft gisteren melding gemaakt van een nieuw lek in IE en Microsoft blijkt als tijdelijke oplossing het programma EMET Notifier 3.0.0 als extra beveiliging geadviseerd te hebben.
Op Teletext was vandaag te lezen dat Duitsland adviseert IE een weekje of zo helemaal niet te gebruiken. Daarna zou Microsoft met een definitieve oplossing komen.

Ik heb EMET gedownload en geinstalleerd. Het draait nu mee naast mijn virusscanner en ik ga er maar vanuit dat het werkt. (windows XP) 

Toen ik het op onze oudere laptop wilde installeren, (ook W XP) kreeg ik de melding dat Microsoft .NET Framework ontbrak. Deze moet geinstalleerd zijn om EMET te kunnen installeren.  Na controle in Configuratiescherm / Software zag ik dat Framework niet ontbrak en in diverse versies 2.0 en 3.0 inclusief Service Packs en Language Pack was geinstalleerd. Echter, blijkbaar waren die versies te oud. Want nadat ik 3.5 had geinstalleerd kon ik EMET wél installeren.

Ik kom langzaam tot mijn vraag: op de pc en laptop staan diverse Frameworks updates geinstalleerd waarvan op de pc de laatste is: Framework 4 Client Profile. Op de laptop staat als laatste dus nu de pas geinstalleerde 3.5. Als ik die 3.5 en 4.0 met rust laat, kan ik al die anderen dan verwijderen? Want ik heb de indruk dat hier hetzelfde gebeurt, als wat vroeger met Java gebeurde. Oftewel: allemaal updates maar de oude rommel wordt niet opgeruimd.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Framework / EMET / IE
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2012, 19:15:48 »
Hoi Don,

Citaat
kan ik al die anderen dan verwijderen? Want ik heb de indruk dat hier hetzelfde gebeurt, als wat vroeger met Java gebeurde. Oftewel: allemaal updates maar de oude rommel wordt niet opgeruimd.
Nee, dat is niet verstandig. Hoewel nieuwere versies voortkomen uit oudere versies kunnen programma's een bepaalde versie van .NET Framework vereisen. Mooi laten staan dus.

Zie ook HIER.


Groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Framework / EMET / IE
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2012, 16:13:57 »
Morgen is er een ingelaste Windows update die het probleem definief zou moeten verhelpen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Framework / EMET / IE
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2012, 22:56:05 »
Hoi Peter en Michel,
 
>>Each new version of the .NET Framework retains features from the previous versions and adds new features. The CLR is identified by its own version number. Some versions of the .NET Framework include a new version of the CLR, but others use an earlier version<<

OK, dan blijven we er maar vanaf. Bedankt voor jullie reacties.
 
Don