Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:18:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: netwerk maken  (gelezen 10314 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline beije029
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
netwerk maken
« Gepost op: 3 september 2012, 15:55:28 »
Ik heb een wireless router in de woonkamer, mijn computer in de hobbykamer, welke is aangesloten via een netwerkkabel. Gezien de inrichting van mijn woonhuis  heb ik een scanner en een printer in de slaapkamer gezet. Echter de lengte van de usb kabel tussen de computer en scanner/printer is te lang. Nu wil ik de printer en scanner in een netwerk opnemen echter ik weet niet hoe. Ik heb een beetje geexperimenteerd met een sitecom wireless adapter, maar ook dit is niet gelukt.  Ik heb daarom de volgende vragen: Kan ik met de wireless adapter mijn printer en scanner aansturen vanuit de computer?\
 ;D  bedankt voor uw reacties
Groetjes,     Paul Beijer

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: netwerk maken
« Reactie #1 Gepost op: 3 september 2012, 16:49:59 »
Beste Paul,
Citaat
Ik heb daarom de volgende vragen: Kan ik met de wireless adapter mijn printer en scanner aansturen vanuit de computer?

Een scanner aansturen vanaf een andere computer via een intern netwerk is helaas niet mogelijk. Wel kun je bv gebruik maken van een gratis programma als Teamviewer die je op alle computers installeert, indien je meerdere computers hebt. Via het internet kun je dan vanaf een andere computer thuis de scanner aansturen echter..., de computer waar de scanner op is aangesloten, moet aanstaan en Teamviewer opgestart zijn.

De printer kun je delen in het netwerk maar ook hier geldt dat de computer waarop de printer is aangesloten aan moet staan. Er zijn kastjes (printserver) in de handel die je in het netwerk kunt opnemen en daarop de printer aansluiten.

Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: netwerk maken
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2012, 17:04:32 »
Dag Paul,
 
>> Nu wil ik de printer en scanner in een netwerk opnemen echter ik weet niet hoe <<
 
Van welk merk en model (typenummer) zijn de printer en de scanner (indien twee apparaten)?
Michel Uphoff
Homepage

Offline beije029
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: netwerk maken
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2012, 17:17:14 »
Hoi Michel,  De Printer is een HP Deskjet 5150 , en de scanner is  een HP G2710 scanjet. en ik stuur ze nu aan met een usb hub met versterker.
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: netwerk maken
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2012, 20:07:55 »
Hoi Paul,

Deze printer/scanner heeft al een wireless mogelijkheid aan boord, mocht je op zoek zijn naar een alternatief:

hp-officejet-4620-e-all-in-one-printer


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: netwerk maken
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2012, 09:28:19 »
Dag Paul,
 
Met jouw apparaten zal dat niet gaan.
 
Er zijn moderner printer/scanner combinaties met ingebouwde netwerkondersteuning, ook voor de scanner. De HP waar Peter naar verwees is er een van.
Michel Uphoff
Homepage