Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:43:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bestanden niet zichtbaar, wel paperclip te zien, HELP!  (gelezen 15573 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Girly145
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Bestanden niet zichtbaar, wel paperclip te zien, HELP!
« Gepost op: 3 oktober 2012, 17:19:35 »
Hallo,
Ik heb windows 7 en gebruik windows live mail, goed mee te werken en ik ben er erg blij mee.
Alleen krijg ik van een aantal mensen een e-mail bericht met bijlage, je ziet dan op het beginscherm een paperclip staan.
Als ik de mail open, dan kan ik nergens zien dat ik een bijlage ontvangen heb, ik kan ook niks openen dus .....
Op webmail kan ik ook mijn mail bekijken en dan zie ik dat het een winmail.dat bestand is.
Ik heb een programma gedownload die het zou moeten verhelpen, echter werkt dit helaas niet ... ook niet via webmail.
Hoe vreemd, kan iemand mij hier please mee helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes, Eva

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Bestanden niet zichtbaar, wel paperclip te zien, HELP!
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2012, 19:27:53 »
Welkom Eva,

Dit probleem wordt veroorzaakt door verschillen in de diverse email-programma's. Het bestand winmail.dat wordt in bepaalde gevallen gebruikt voor de opmaak van de email en hoort eigenlijk niet als bijlage gezien te worden.

Hier staat een Engelstalige uitleg: http://support.microsoft.com/kb/278061 en deze Nederlandse: http://support.microsoft.com/kb/278061/nl , met mogelijke oplossingen.


Groeten, Peter 

Offline Girly145
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bestanden niet zichtbaar, wel paperclip te zien, HELP!
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:35:03 »
Hoi Peter,
Ik heb gekeken maar ik kom er niet uit, omdat ik windows 2010 heb.
De uitleg die jij hebt gegeven is voor 2003 en 2007 ... ik heb nog gezogd voor 2010, maar kan het niet vinden?
Kun je me please helpen?!
Groetjes, Eva

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Bestanden niet zichtbaar, wel paperclip te zien, HELP!
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2012, 20:23:59 »
Hoi Eva,

Citaat
Ik heb gekeken maar ik kom er niet uit, omdat ik windows 2010 heb.
Je bedoelt Office 2010.

Het probleem met winmail.dat kun jij niet als ontvanger oplossen. Dat moet bij de afzender gebeuren. Maw. het email-programma van de afzender zorgt ervoor dat jij deze bijlage krijgt, die eigenlijk niet als bijlage herkent zou moeten worden.
Zie deze info:
Wanneer u Outlook 2010 of Outlook 2007 gebruikt om een e-mailbericht te verzenden, ziet de ontvanger van het bericht een bijlage met de naam Winmail.dat

Het beste kun je dus de afzenders waarbij dit gebeurt een mailtje sturen met bovenstaande link, zodat zij dit aanpassen, als ze willen tenminste.


Groeten, Peter





Offline popipipo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Bestanden niet zichtbaar, wel paperclip te zien, HELP!
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:15:28 »
Citaat
Alleen krijg ik van een aantal mensen een e-mail bericht met bijlage, je ziet dan op het beginscherm een paperclip staan.
Als ik de mail open, dan kan ik nergens zien dat ik een bijlage ontvangen heb

Er zijn dan 2 mogelijkheden.
1. De afzender heeft er WEL een bijlage bijgezet.
2. De afzender heeft er NIET een bijlage bijgezet; een ten onrechte weergave van de paperclip

Als ik via webmail de mails van mijn werk bekijk zie ik ook een paperclip als er géén bijlage bij zit.
Dit ligt aan de handtekening van de verstuurder daar zit dan een logo bij.
Is dit misschien ook bij jou zo?

Willem
Willem  Hoe meer je weet hoe meer je vergeet. Hoe meer je vergeet hoe minder je weet.
          Hoe minder je weet hoe minder je vergeet. Hoe minder je vergeet hoe meer je weet.