Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:10:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Adobe Photoshop Elements 9 - Is mijn computer wel geschikt?  (gelezen 6795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Piet de Jong
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Adobe Photoshop Elements 9 - Is mijn computer wel geschikt?
« Gepost op: 26 oktober 2012, 18:00:39 »
Adobe Photoshop Elements 9 - Is mijn computer wel geschikt?
Als ik gebruik maak van PSE9 loopt het programma regelmatig vast en wordt het soms zelfs afgesloten. Zou PSE10 of 11 dit kunnen oplossen of is mijn computer niet geschikt? En wat kan ik dan nog veranderen zonder een nieuwe te kopen?
Met vr.groet, Guus
 
Gegevens computer:
DELL Studio XPS 8000, Processor: Inter®Core™i5 CPU 750 @ 2,67 GHz, Geheugen RAM 4 GB, Grafisch NVIDIA GeForce GTS 240, Totale hoeveelheid grafisch geheugen 2811 MB, Primaire schijf 801 GB beschikbaar (922GB totaal), 64-bits besturingssysteem, 4 processoren
Opslag:
Totale grootte harde schijven 1388 GB, Schijfpartitie (C ) 801 GB beschikbaar (922 GB totaal), Schijfpartitie ( I ) 193 GB beschikbaar (466 GB totaal)
Grafische weergave:
Grafisch NVIDIA GeForce GTS 240, Totaal beschikbaar grafisch geheugen 2811 MB,Toegewezen grafisch geheugen 1024 MB,Toegewezen systeemgeheugen 0 MB, Gedeeld systeemgeheugen 1787 MB

Versie beeldschermadapterstuurprogramma 8.17.12.9573
Resolutie beeldscherm 1680 x 1050
DirectX-versie DirectX 10
Netwerkadapter Broadcom Net Link ™ Gigabit Ethernet
 
 

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Adobe Photoshop Elements 9 - Is mijn computer wel geschikt?
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2012, 23:21:48 »
Hallo Guus,

Ik denk niet dat jouw systeem het probleem is gezien de systeemeisen van Elements 9:

Systeemeisen 1,6GHz-processor, 1 GB geheugen, 3 GB harde-schijfruimte, 16bits-videokaart met resolutie vanaf 1024 x 576, Microsoft DirectX 9-compatibel...

Mijn laptop is wat ouder en is een minder systeem als jouw Dell XPS 8000 en hier draait Elements 10 zonder problemen. Ik vermoed dat het probleem in Elements zelf zit. Heb je misschien plugins of uitbreidingen geïnstalleerd die daar de oorzaak van kunnen zijn? Anders kun je proberen om via het Elements setup programma/dvd de bestaande versie te repareren of opnieuw te installeren.

Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Piet de Jong
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Adobe Photoshop Elements 9 - Is mijn computer wel geschikt?
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2012, 09:55:03 »
Beste Ruud,
Ik heb je advies opgevolgd. Misschien is het nog te vroeg om te juichen, maar tot nu toe loopt het programma soepel. Ik denk dat dit de oplossing was. Dankjewel.
Groeten, Guus