Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

147 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 10:48:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Er zijn onvoldoende sleutelkolomgegevens.  (gelezen 15405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Er zijn onvoldoende sleutelkolomgegevens.
« Gepost op: 21 februari 2013, 20:57:49 »
Ik krijg in VB6.0 bij het veranderen van een tabel via DataView de volgende fout:
"Er zijn onvoldoende sleutelkolom-gegevens of deze zijn onjuist. Teveel rijen zijn door het bijwerken beïnvloed."
Ik heb deze fout vroeger al eens gehad en hier vermeld, maar het antwoord van Peter begreep ik toen niet helemaal en had het antwoord achteraf waarschijnlijk ook niet meer nodig en heb het daarom daarbij gelaten.
Nu heb ik de fout weer, maar heb de oplossing wel nodig.
Wordt hier met sleutelkolomgegevens de eigenschappen van het betreffende veld in de tabel bedoeld?
Als ik een waarde van een veld in de tabel verander in DataView, dan betreft dat een value en geen property.
Hoe kom ik van die fout af en kan toch de waarde van velden in de rij van de tabel veranderen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Er zijn onvoldoende sleutelkolomgegevens.
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2013, 13:51:04 »
Hoi Jan,

Citaat
Er zijn onvoldoende sleutelkolomgegevens of deze zijn onjuist. Te veel rijen zijn door het bijwerken beïnvloed.
Dit betekend dat je SQL update-commando meerdere rijen vindt die aan de meegegeven criteria voldoen, en dus niet weet welke rij je bedoelt en de update niet kan uitvoeren.
Geef eens meer kolomnamen (=sleutelkolomgegevens) op, of maak gebruik van een zogenaamde 'Primairy Key' zodat elke rij een unieke ID heeft.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Er zijn onvoldoende sleutelkolomgegevens.
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2013, 12:55:24 »
Hoi Peter, Bedankt voor je reactie. Ik weet echter niet hoe ik die moet toepassen. Wat ik namelijk doe is geen veranderingen aanbrengen met een SQL maar ik open DataView en verander de waarden rechtstreeks in het gepresenteerde raster. 



Jan